April 2019 baby’s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 1986CHANTAL, 28 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kokjes

    kokjes Bekend lid

    14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Hooi,

    Mag ik ook bij dit groepje, zit ook bij 1/15 mei maar deze dames zitten voornamelijk op Whatsapp. Ben 6 mei uitgerekend maar ga zoals het er nu uitziet in april bevallen. Wordt ingeleid ivm ernstige bekkenklachten. Ook voor mij dus een april Baby.
     
  2. Larissa100

    Larissa100 Actief lid

    7 dec 2015
    334
    73
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Welkom @kokjes! Wat naar van je bekkenklachten. Fijn dat je nu al weet dat je eerder mag bevallen. Zal ook wel pittig zijn thuis met 2 kindjes?
     
  3. kokjes

    kokjes Bekend lid

    14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Heel pittig, heb elke dag een aantal uur hulp in huis. Allemaal familie en vrienden gelukkig.
     
  4. joyce86

    joyce86 Fanatiek lid

    27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Welkom @kokjes. Fijn dat je aal weet dat je eerder bevalt, geeft ook wel wat rust.
    Hier ook bekkenklachten maar straalt vooral uit naar mijn linker heup en been. Maar volgens fysio hoort het allemaal bij het bekken. T is erg kl@$%^ allemaal maar probeer zoveel mogelijk zelf tree doen en naar mijn werk te gaan, ik mag ook absoluut niet alleen maar lijden of stil zitten, blijven afwisselen. Jojo hebt nog twee kleine kindjes zie ik, mijne zitten al beide op school, dat scheelt veel.

    Jullie al alles klaar thuis? Kamertje enzo? Wij moeten nog beginnen.
     
  5. kokjes

    kokjes Bekend lid

    14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben onze dochter al verhuisd naar een nieuwe kamer. Dus de babykamer is vrij en af. Alleen het wiegje is nog bij mijn schoonzusje. Mijn nichtje van 3 maanden slaapt er nog in nu. Kwa spullen hebben we niks weggedaan van de oudste 2. Dus Alleen wassen en uitzoeken. Het meeste staat al klaar op de babykamer.
     
  6. Myz

    Myz Actief lid

    11 jul 2017
    313
    238
    43
    Vrouw
    Zo, gaat snel hier ;)

    Door de rust worden de harde buiken zeker minder, gelukkig. Voel ik me een stuk beter bij.
    De kleine is erg actief, mijn buik gaat soms heel erg heen en weer!!
    Wel fijn, behalve als ik op tijd wil gaan slapen.. s nachts gelukkig rustig.

    Ik doe wel een cursus. Is onze eerst dus vind het wel zo fijn.
    Benieuwd of ik het echt ga gebruiken, maar vind het nu ook wel leuk :D

    Ik heb over 2 weken weer een groei echo. Extra controle ivm mijn medische geschiedenis.
    Bij 27 weken lag de kleine mooi op schema.

    Kamertje is hier zo goed als af. De puntjes nog op de i, net als de laatste spulletjes.

    Hoe is dat bij jullie??
     
  7. kokjes

    kokjes Bekend lid

    14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    @cursus ik ga voor een 2 avonden cursus deze keer. Ik vind het fijn om even ter voorbereiding en ook voor het echt bezig zijn met deze baby een cursus te doen. Wordt toch vergoed. Wilde Bij de eerste een 10 avonden cursus doen. Maar ben met 36.6 weken ingeleid en toen waren er pas 8 avonden geweest....
    Bij de 2de zwangerschapsyoga van 12 avonden, na 7x gestaakt omdat ik teveel bekken klachten had. Hoop nu de 2 avonden wel vol te maken....

    @groei echo's bij de 20w echo bleek het buikje p94 en benen p87 dus krijg met 27w(komende woensdag) 30w, 32w en 35w groeiechos. En dan vanaf 36 weken wordt ik door het zh overgenomen om de inleiding voor te bereiden.
     
  8. Larissa100

    Larissa100 Actief lid

    7 dec 2015
    334
    73
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb nog een liggingsecho bij 36 weken. Verder geen bijzonderheden tav de groei
     
  9. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    @Myz

    Fijn van de echo groeiechos! Misschien heb ik het niet goed opgeslagen hoor maar vanwaar groeiechos vanwege je medische geschiedenis?

    #kamertje
    Hier is het kamertje op de gordijnen (komen over 4 weken) de stoel (komt over ongeveer 6 weken) en wat kleine assecoires na bijna af:)

    #controle en groei
    Net weer op controle geweest. Alles was goed. Bloeddruk nog steeds laag 90/55 maar niet shocking. Gevraagd naar een groeiecho maar krijg alleen met 35 weken een liggingsecho en ze zei dat ze alleen met 20 weken een groeiecho doen. Lees vaak dat baby’tjes op een bepaald gewicht worden geschat en ook al klopt dat niet altijd zou ik het toch wel fijn vinden om daar iets over te horen maar goed. Gebeurd niet haha.
    Ook aangegeven dat ik erg vaak een harde bal gevoel in mijn buik heb en ze gaf aan het nog rustiger aan te moeten doen. Werk al halve dagen zo’n 4 a 5 uur naar op dinsdag vaak 0630-1330 uur en gaat mijn wekker om 0530 uur. Dit kan niet meer en net aangegeven bij mijn werk en ze gaan het regelen erg fijn!

    Meiden met bekkenklachten, wat naar voor jullie! Lijkt ne erg pijnlijk en vervelend! Hier af en toe een dag erg pijnlijke rug/buik en merk het met draaien etc in mijn liezen maar dat zijn normale pijntjes denk ik zo rond dese periode

    Nog leuke weekend plannen meiden?
     
  10. joyce86

    joyce86 Fanatiek lid

    27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @1986CHANTAL goed dat je dat hebt aangegeven! En fijn dat ze ook meteen actie ondernemen. Raar dat het overal zo verschillend is met de echo's. Hier dus standaard 2 groei echo's.

    @kokjes 2 avonden cursus zou moeten lukken toch, haha niet fijn dat je de andere twee niet meiden kon afmaken toen. Ik ga nu mijn nr 3 geen cursus doen.

    @Myz bij de eerste is zo'n cursus ook zeker nog leerzaam. En ook wel leuk Met andere dames om het te bespreken enzo

    @weekend, mijn man gaat een week op ski vakantie dus ben een week alleen en zie er erg tegenop. Hoop in het weekend beetje afleiding te krijgen. Morgen in ieder geval een babyshower van vriendin.
     
    Myz vindt dit leuk.
  11. Myz

    Myz Actief lid

    11 jul 2017
    313
    238
    43
    Vrouw
    Ik heb groeiecho’s ivm medicatie van ziekte van crohn.
    Tevens heb zitten kleine baby’s in de familie, dus dubbel checken is altijd goed.
    Ik heb medische indicatie dus moet sowieso in zh bevallen. Heb bij elke controle een echo, altijd eventjes spieken :D

    Bij mij ligt de mini nog regelmatig dwars, ligt niet fijn, maar schijnt nog net te passen o_O

    @kamertje; bijna alles wasjes gedaan. Alles staat klaar. Alleen nog spullen voor de borstvoeding regelen..
    En strijken, maar dat stel ik uit want dat vind ik niet leuk!
     
  12. Myz

    Myz Actief lid

    11 jul 2017
    313
    238
    43
    Vrouw
    @1986CHANTAL fijn dat ze het gaan regelen. Rust is belangrijk!
    Ik vond het heel vervelend om al thuis te zitten, maar geniet er nu tenminste wel van!

    @joyce86 snap dat je er tegenop ziet!
    Maar probeer er even van te genieten, dan gaat de tijd sneller.
    Heb je hulp dichtbij? Of moet je het echt allemaal alleen doen?

    @weekend; hier niet meer dan doordeweeks. Een verjaardag en verder genieten samen met mijn man van een vrije zondag.
    Hij werkt momenteel 6 dagen per week en s avonds zijn we ook druk, dus gewoon even niets!
     
  13. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Oke niet om een leuke reden maar wel fijn dat je veel kunt spieken!

    Wat haal je oa voor de bv dan?

    Hier zojuist de laatste kleertjes gestreken ze heeft zóveel en zóveel mooie dingen kan niet wachten om het aan te trekken
     
  14. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Meiden hoe doen jullie het met slapen? Hier van mezelf al een slechter slaper maar sinds zwangerschap is het mega mega slecht.

    Ik ga vaak eerder naar bed dan vriend omdat mijn wekker vroeg gaat. Ook als die niet gaat vind ik max 2230-2300 uur wel prima. Vriend gaat dan later en ik word daar vaak wakker van. Trap op, deurklink of in bed stappen... Als ik dan eenmaal wakker ben geworden is het vaak een voorbode van de rest van de nacht om de zoveel uur wakker en of vanaf vroeg in de ochtend niet meer kunnen slapen.

    Gisteravond moest hij van mij samen naar bed maar omdat ik merkte dat hij het irritant vond lag ik ook niet echt relaxt. Daarna beiden een uur liggen draaien en elkaar (onbedoeld) wakker houden. Vannacht weer wakker en vanaf 0400 uur nog maar een beetje geslapen.

    Hoe doen jullie dit? Samen naar bed, apart? Hoe slapen jullie?
     
  15. joyce86

    joyce86 Fanatiek lid

    27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Ik slaap ook echt enorm slecht, maar in slaap komen gaat prima. Mijn man gaat ook altijd later maar daar word ik niet wakker van. Maar idd bijna elke nacht om 4 uur wakker en heel veel dromen en onrustig slapen. Geen idee wat eraan te doen....
     
  16. Esther21

    Esther21 Bekend lid

    16 okt 2016
    516
    172
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik zie dat het verplaatst is! Werdt idd een beetje vergeten door ook mij ;) leuk om ook nieuwe meiden te spreken. Heb niet alles terug gelezen, maar vanaf vandaag heb ik eindelijk wat meer tijd om mee te lezen.

    Ik twee selectie rondes doorgelopen om as september weer naar school te gaan. Deze waren erg intensief naast 30 uur werk en twee kindjes. Hier is me verlof eigelijk al zo goed als in gegaan, heb alleen nog 2 woensdagen overdracht werkzaamheden en dan daarna begint me echte verlof.

    Lichamelijk doe ik het nog best goed! Op wat onrustige nachten na, meestal wordt ik elke 3 uur wakker. Ik ben dan ook niet moe, voorbereidend werk noem ik het maar.
     
    Myz vindt dit leuk.
  17. Larissa100

    Larissa100 Actief lid

    7 dec 2015
    334
    73
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Morgen alweer 31 weken! Buik groeit echt zo hard, niet normaal. Hier gaat t nog wel ok. Behoorlijk druk met mn kindjes (paar weken geleden slaaptraining bij middelste zoon wat nu overigens super goed gaat). Nu bezig met zindelijk maken van de oudste 2 (wil dit echt voor elkaar hebben voordat de baby komt). Maar poeee wat is dat intensief
    Nog een paar weekjes en dan verlof, heerlijk 2 dagen in de week voor mij alleen. Kan niet wachten!
    Baby ligt al ingedaald maar nog niet vast, verder doet hij het uitstekend en is het echt een druktemaker
     
    Myz vindt dit leuk.
  18. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    @Esther21 klinkt pittig inderdaad! Maar fijn dat je nu verlof hebt!

    @Larissa100 o jemig wat een deukte met je kids, ik denk soms weleens hoor dat als ik nu al een kindje of zelfs meerdere kinderen zou hebben ik het wel echt zwaar zou vinden. Ben nu al op na een dagdeel werken (is dan wel pittig werk..) Mijn buik groeit erg langzaam afgelopen weken en ook in gewicht niet veel bijgekomen. Bij een vierde is dit misschien anders?

    Hier: Nog 3 weken dan verlof jeeeeeeeej ben zo enorm aan het aftellen!
     
    Esther21 vindt dit leuk.
  19. Myz

    Myz Actief lid

    11 jul 2017
    313
    238
    43
    Vrouw
    Ik kan een kolf lenen maar moet even nieuw setje bij op en een voedingsbeha.. de rest komt wel als ik weet hoe het gaat lopen.

    Ik ben toch ook maar gaan strijken, je moet toch iets doen gedurende de dag :roflmao:
     
    Esther21 vindt dit leuk.
  20. Myz

    Myz Actief lid

    11 jul 2017
    313
    238
    43
    Vrouw
    @ slapen, dat gaat hier al weken onderbroken.
    Moet er standaard 2x per nacht uit en lig regelmatig wakker.
    1 van de redenen om te stoppen met werken, ben overdag gewoon extra rust nodig.

    @ buik; die van mij groeit niet zo hard. Mensen verwachten niet dat ik al 32 weken zwanger ben! Gelukkig groeit de kleine goed en wordt ik niet ergens anders dikker ;)

    Vraag; hebben jullie ook last van pijntjes in je lichaam? Ik heb last van een soort spier/gewrichtspijn duurt maar 1 of 2 dagen op 1 plek en is vooral ‘s avonds en ‘s nachts erg heftig, overdag gaat het wel.
    Maar ‘s avonds is echt zo heftig dat ik soms de tranen in mijn ogen heb van de pijn. Zit voornamelijk in mijn handen/ polsen/ schouders knieën en enkels..
    Weet niet zo goed wat ik er mee moet maar wordt er een beetje moedeloos van :cry:
     

Deel Deze Pagina