APRIL-mama's 2010 deel III

Discussie in 'De mama's' gestart door Amethist, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hahahahha :D, wat lief van je husband!

2. Amethist

T. lag vanmiddag trouwens met de Little People boerderij te spelen. Nooit gedacht dat hij dat al leuk zou vinden op zijn leeftijd...

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik had trouwens nog een vraagje aan de mama's met 2 (of meer :p ) kindjes....

Hoe hebben jullie dat gedaan in de kraamtijd? Ik las ergens dat je het kraambezoek moet vragen ook een kadootje voor de oudste mee te nemen zodat die zich niet achtergesteld voelt. Maar ik vind het eerlijk gezegd nogal overdreven (en asociaal) om aan iedereen te vragen ook voor I. een kadootje te kopen....of zie ik dat verkeerd. Ze krijgt sowieso een babypop als wij thuiskomen uit het ziekenhuis met haar zusje, van ons.

En ik las ook ergens (ja ik lees wat af, haha) dat als je thuiskomt met de baby je je kindje moet laten kennismaken met de baby als die nog in de maxi cosi ligt en niet in jouw armen...want dat is ook weer een verkeerd signaal :(

Ik weet niet hoor, of ik ben achterlijk, maar bij dat soort dingen heb ik zoiets van....het zal zichzelf wel wijzen, toch? De baby zal toch veel door ons gedragen worden, dat is nu eenmaal zo....en ja dat zal in het begin best moeilijk zijn voor I., dat begrijp ik ook wel. Ik weet ook nog niet hoe we dat allemaal gaan doen. Maar dit lijkt me zo geforceerd allemaal. Of zie ik dat helemaal verkeerd.

4. Amethist

@ Eylem: Zulke dingen heb ik allemaal niet gedaan hoor. Nu was A. ook wel wat jonger natuurlijk, maar goed. Als ik op kraamvisite ga bij mensen die al een ouder kindje hebben neem ik wel altijd ook wat mee voor de oudste, maar ik zou het zelf echt niet aan mijn kraamvisite gaan vragen. En ik zou I. gewoon lekker kennis laten maken als je zelf relaxed in bed ligt met de baby ofzo. Zo hebben wij het ook gedaan.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja dat leek mij dus ook....Tuurlijk, als de visite wat voor I. meeneemt is het leuk maar anders, helaas pindakaas.

Wat betreft kennismaken, ik beval in het ziekenhuis dus de kans is groot dat we overdag thuiskomen, dus echt binnen komen lopen met de baby, dus dat is een beetje lastig 'plannen'....maar goed mijn man zal toch de MC wel moeten tillen haha, en als we allebei tegelijk thuiskomen wil I. toch altijd mij het eerst begroeten, dus dan komt dat zo ook wel goed waarschijnlijk.

6. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Hallo!!

Even vanaf mijn telefoon dus hoop dat het goed gaat.

Eylem, wij hebben het twee x hetzelfde gedaan: bevallen in ziekenhuis, kind(jes) bij so en na de bevalling eerst met de baby naar huis, roeland kind(jes) ophalen, kind(jes) thuis en het lag er maar net aan waar de baby was. Als ik hem vast had dan had ik hem vast, als hij in de wagenbak in de box lag te slapen dan lag hij daar te slapen. Er was kraamvisite die een extra kadootje mee nam maar heb er zeker niet om gevraagd. Vind dat je dan ook met verjaardagen enzo hetzelfde probleem krijgt.Ik zou gewoon rustig afwachten hoe het allemaal loopt, het ene kindje reageert heel jaloers terwijl het andere kindje het de normaalste zaak van de wereld vind dat er een baby bij is. Wat ik zelf wel belangrijk vond is dat er geen andere mensen in huis waren op het moment dat de jongens hun broertje zagen, vond ook dat zij het eerste hem moesten zien en daarna pas andere visite. Het liefst een paar uur later.

Am, wat goed van A. Ze komt er wel!!

Meer niet onthouden, sorry!

Hier een rumoerige dag gehad, ga er verder niet over uitweiden gezien de meelezers hier ;) Net nog wel een taartje gemaakt, zal eens kijken of ik een foto kan plaatsen. Dat lukt dus even niet, staat wel op fb ;)

7. Amethist

@ Ingrid: Ja, idd gewoon niet te krampachtig mee omgaan. Is denk ik het beste.
    Mooie taart had je weer gemaakt zag ik op FB!
    Niks ernstigs hoop ik?

8. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Dank je! Kan strakker maar ben iig tevreden genoeg om een foto te plaatsen ;) julian had geholpen met van alles, vooral met zorgen dat het tien x langer duurt voor het af is hahaha

Ernstigs, tsja het is alweer 'opgelost' laten we het daar maar op houden ;)

9. Amethist

Hahahaha, helpen...van de wal in de sloot zeker, LOL :D.

10. Amethist

Hoe is het nu met Noah? Gaat alles helemaal goed?

11. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Am; A nog niet ziek hopelijk ?
    Eylem; lief van husband.. !!
    Ingrid; hopelijk niets vervelends.. oh al opgelost lees ik.. Ok..

12. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    pfff ik heb frietjes gegeten vanavond, maar die zitten me toch dwars. Bah. Veel te snel en te veel gegeten denk ik. Had er ook zo`n zin in..

13. Amethist

@ Kris: Oh BLEGH dat ken ik ja, als je veels te snel je patat naar binnen hebt zitten werken.
    Nee, A. gelukkig niet ziek verder.

Vanmorgen was het mijn ochtend om uit te slapen. Allebei de kids werden tegelijk wakker, dus A. eerst naar kleine A., was hij met haar bezig ging T. een beetje huilen. Dus A. snel snel met A.'tje naar beneden, zet hij haar in de woonkamer ging ze huilen toen hij weer naar boven naar T. liep. A. helemaal getresst, hahaha, dus ik ben maar even naar A.'tje gegaan en weer in bed gedoken toen hij met T. beneden kwam :D.

14. Amethist

Mijn god, die ene kat van mij kan ZO irritant doen. Dan wil ze naar buiten en als ik dan niet per direct opsta gaat ze zo irritant rond lopen drentelen, op allemaal plekjes lopen die daar niet geschikt voor zijn (denk aan fotolijstjes die dan omvallen enzo). Mensenkinderen dan haalt ze echt het bloed onder mijn nagels vandaan :x.

15. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Met noah gaat het goed! Denk als ze iets aan het korte tongriempje hebben gedaan het nog beter met gaat! Ook is zijn eerste tandje een puntje door en zitten er nog vier die op doorbreken staan dus dat gaat ineens heel snel!! Vandaag voor het eerst brood geprobeerd maar dat was geen succes, kwam er net zo snel weer uit als het er in ging en hij keek erbij of ik hem iets aan wilde doen met het brood hahaha

16. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    @am: wat goed van kleine A. ze komt er wel op haar tempo. gelukkig a niet echt ziek. fijn zo'n irritante kat!

@kris: herkenbaar te snel eten bah!

@ingrid: zag de taart mooi hoor. haha noah wat aan doen met brood. maar ja over een paar dagen/weken gewoon op nieuw proberen.

@hier: vandaag is het drie jaar geleden dat me opa overleed ik mis hem nog steeds zo!!
    verder zijn we naar de film geweest. ghost rider 3d ( wilde michel graag heen)

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Pamsie; dat soort dagen kunnen confronterend zijn he ! Sterkte !
    @ Ingrid; dus ze gaan wat doen aan dat tongriempje.. !?
    @ Am; oh herkenbaar.. heb al jaren geen katten meer, maar ze wel jaren gehad. En zo herkenbaar...

Verder.. NAAR BED moet ik. He de ** nachtdiensten van vorige week zorgen ervoor dat ik me rond deze tijd een beetje mens ga voelen. Maar ja.. morgen gaat wederom om 06u de wekker weer .. en we zijn alletwee niet lekker dus... hop... naar bed..

18. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Goedemorgen! Waar komt nou ineens weer al die sneeuw vandaan? Had gedacht daar nu wel een beetje mee klaar te zijn! Zucht!

Gister lekker vroeg gaan slapen en nu dus ook vroeg wakker. De kids slapen nog!

@ ingrid, lief taartje!

@ eylem, wat betreft cadeautjes, hebben we zeker niet om gevraagd. Wel hebben we L.ukas als eerste kennis laten maken met zijn zusje toen hij naar het ziekenhuis kwam, voordat de visite kwam. En ja, ik had er wel voor gezorgd dat N.oa in het bedje lag toen hij binenkwam. Zo kon hij ook even bij mij komen kroelen. Het was voor hem ook een lange en spannende dag geweest, zonder mij.

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Goedemorgen!

CM, sneeuw? Hier is het alleen wit van de nachtvorst :) . Smelt vast snel weg straks. Bedankt voor de tips!

Ingrid, fijn dat alles weer opgelost is :) . Nee ik wil er ook zeker niet te moeilijk over doen, daarom was ik verbaasd over wat ik allemaal las over dat soort dingen.

Hier zowaar mogen uitslapen tot 6.45 WIEHOE nee echt wel lekker hoor ;) . Straks maar weer even met een doekje door het huis wapperen, moet nog even naar de apotheek en mijn schoonzusje zou op Skype komen straks dus we komen de dag wel door :)

20. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    goeiemorgen meiden !!!!!

Deel Deze Pagina