arbo voor de deur

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toerist18, 6 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi had me vrijdag ziek gemeld, had veel last van harde buik, vk zei dat ik het rustig aan moest doen.
    Vanmorgen belde m'n chef, of ik niet kon beginnen?thuis zitten was ook niet goed, ging je teveel aan het denken, en kreeg je huilbuien.
    Is notabene net zelf vader, maar z'n vrouw had nergens last van.
    Dus hij zal wel denken, aan het werk met die handel.
    Ik begin woe middag weer.
    Toen ik vorige week nd huisarts moest zei ze geen hele dagen meer werken, met de bedrijfsarts overleggen,
    dit vertelde ik op het werk, en m'n chef zei, kon wel 3 weken duren voor dat ik daar terecht kon.
    En vanmiddag staat er ineens wel z'n piemel voor de deur!!!!
    M'n man zegt, het is net of je niet serieus wordt genomen, ben in die 4 jr dat ik daar werk nog nooit ziek geweest!!!
    Dond heb ik een gesprek, en word er gekeken, of ik zittend werk kan doen, maak me nergens druk om, mocht ik het niet volhouden, gaat deze as mam, gewoon naar huis....
    M'n baby komt op nummer 1, en daarna m'n werk.
    Nog meer mensen, met dit soort vage werk acties??
    groetjes Mensi 8)
     
  2. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Groot gelijk heb je meid.. een baas denkt toch alleenmaar aan zich zelf
     
  3. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik heb het ook al wat zwaarder en ook op mijn werk, ben afgelopen week voor het eerst een keer ziek thuis gebleven en daarop zei mijn bazin, dat ik anders vanaf deze week maar 50% moest gaan werken, maar zelf heb ik daar nog niet zoveel zin in, zolang ik niet meer ziek ben, gaat het wel...we zien het wel...
     
  4. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Ik zit in de ziektewet vanaf 2 januari door bloedverlies, dat is gelukkig over maar nu ben ik heel erg moe en werk ik 2 ochtenden per week (8 uur) dat is ook het maximum wat ik nu kan. Ben te moe om te functioneren. Bedrijfsarts is meegaand gelukkig en moet rustig aan doen van hem, mag ook geen stress hebben. Doe nu andere dingen want mijn eigen werk is te hectisch. Tuurlijk wordt er raar gekeken maar sorry zit geen toneelstuk op te voeren en mijn kindje gaat voor.

    Laat je niet verleiden tot werken als het niet gaat, luister naar je lichaam en niet naar je baas. Het kost ze geen geld als je in de ziektewet zit want je valt in een soort vangnet door zwangerschap.

    Groetjes toi
     
  5. Niet meer actief

    Ik ben nu bijna 30 weken zwanger en moet nog 5 weken werken.
    Ik moet zeggen dat ik het bijna niet meer trek, alhoewel ik soms twijfel aan mezelf of ik me aanstel.

    Ik heb een zittend beroep, maar juist dat is het probleem. Ik weet van ellende soms niet meer op die stoel te zitten, heb namelijk bekkenklachten. Als ik zo'n 3 uur zit en dan opsta verga ik van de pijn, omdat alles vast zit. Ook gaat de baby nu zo hoog zitten dat ik er last van krijg als ik zit, staan zou beter zijn. Ik moet ook echt achterover leunend op de stoel zitten
    Daarnaast begin ik nu weer ongelooflijk moe te worden, viel vanmorgen gewoon in slaap voor de computer. Ik wil eigenlijk gewoon niet meer werken, ik merk dat ik rust nodig heb. Ik sta elke ochtend met een loodzwaar gevoel op :confused:

    Vandaag ben ik twee uurtjes eerder weggegaan en heb morgen in overleg met mijn leidinggevende een afspraak gemaakt bij de bedrijfsarts. Ik hoop op flinke vermindering van uren. Ik heb het er wel moeilijk mee. Het blijft voor anderen toch iets ontastbaars, zo van: wat zit je te zeuren, die zwangeren ook altijd.
    Ik wil ook niet zeiken, en vraag mezelf af of ik me écht wel zo moe voel en of ik écht wel zo'n pijn heb.
    Maar nee, zo kan het niet langer, ik moet nu echt aan mezelf beginnen te denken.

    Ik ben benieuwd wat de bedrijfsarts gaat zeggen morgen..
     
  6. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik heb vorige week ook even een time-out genomen.
    Ik was gewoon zo moe, dat ik echt moest rusten.
    Heb 3 dagen weinig gedaan, en veel geslapen en toen ben ik weer gaan
    werken. Moet nu nog 5,5 week en dan lekker met verlof.

    Ik kijk er al naar uit hoor...
     
  7. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Idd als het niet meer gaat, luister naar jou lichaam, want het kost je werkgever idd niks en het gaat toch om jou en wat jij voelt...
     
  8. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Wat bedoel je met het kost je werkgever niks?
     
  9. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Als je voor de bevalling thuis komt te zitten met zwangerschapsklachten dan krijg je een uitkering van 100% ipv dat je werkgever je loon 70% doorbetaald.
     
  10. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Dat is allemaal leuk en aardig maar dit kost de baas evengoed meer geld dat als je gewoon aan het werk bent.
     
  11. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Nou, dat ligt er nog maar aan. Ik zit ook al 2 maanden thuis en bij mij zijn ze juist goedkoper uit. Ik ben namelijk een best wel dure kracht en ze hebben mijn uren nu gewoon verdeeld onder de mensen die minder betaald krijgen dan mij. Ik krijg mijn 'loon' van het UWV en zo is mijn werk in elk geval momenteel goedkoper uit. (niet lang meer, want ik ga weer beginnen)
     
  12. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    als het goed is is er een instantie die jou betaald tijdens ziekte en verlof.. daar had mijn werkgever het een tijdje geleden over, ik moest ook en zwangerschapsverklaring opsturen daarvoor, anders zou ik niet uitbetaald krijgen...
     
  13. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Inderdaad, ik ook! UWV is die instantie!
     
  14. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ja zo heet tie... maar mischien dat dat overal anders gaat geen idee, kon me ook niet herinneren dat ik dat bij de eerste ook moest doen, heb toen helemaal niks gedaan... maar hier zeiden ze dat ik dat wel moest regelen anders NO PAY DAY.. en ja dat willen we niet natuurlijk..
     
  15. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Nee inderdaad! Toen ik 2 weken thuis was belde het werk ook op. Ik moest een zwangerschapsverklaring naar het hoofdkantoor sturen, inderdaad anders ook geen geld...
     
  16. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    UWV
    Dit is wat ik ermee bedoel een werkgever is er nooit goedkoper alleen maar duurder mee uit. De arbo wordt ingeschakeld en deze worden per geval betaald.
    Heb je een hoog ziekte percentage moet je het jaar erop veel meer premie betalen. En zo kan ik het rijtje nog wel even verder afmaken.
     
  17. Kitty

    Kitty Actief lid

    10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Ben ik even aan het rotten omdat ik niet in Nederland woon.

    Bij ons in België heeft dat thuis zitten vrij meteen financiële gevolgen. Wij vallen op 60% ziektevergoeding. En in mijn geval zit ik vanaf de zesde maand verplicht thuis (gevaar voor agressie) en stelen ze 40% van mijn loon.

    Wie zei er ooit dat Nederlanders gierig waren ??? Lijkt het mij toch wel onze belgen te zijn !!!

    Hopelijk lukt het verder met jullie werkgever. Bij mij is eht aan ramp alleszins !!

    Kitty
     
  18. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.150
    401
    83
    dat het UWV 100% betaald is om alle jonge vrouwen in de vruchtbare periode te beschermen want anders zou je als WG toch wel gek zijn om hun aan te nemen? Als je uitvalt met zwangerschaspsgerelateerde klachten meldt je wg je aan bij het uwv en deze zal dan de uitbetaling overnemen. Het "nadeel" bij gedeeltelijk of helemaal ziek zijn is dat automatisch je verlof 6 weken van te voren in gaat ..

    groetjes, Chantal als zwangere arbo-miep
     
  19. gemmajansen

    3 feb 2006
    39
    0
    0
    Vlaardingen
    Ik heb ook ervaring met een niet begrijpende mannelijke baas. Helaas wel, want het heeft mijn zwangerschap behoorlijk verpest!
    Mijn baas en zijn vrouw konden geen kinderen krijgen, en vond dat zwangerschap een en al blijdschap en gezondheid en energie moest zijn.

    Gelukkig had ik uiteindelijk een ARBO arts die het voor mij op nam en MOEST ik stoppen met werken!
    Hoe heerlijk was dat, om gelijk te krijgen.
    Helaas nam mijn baas 'wraak' en verlengde mijn contract niet.

    gelukkig heb ik nu een andere werkgever, en ik zie mij zwangerschap met vertrouwen tegemoet, en ik zal zeker mijn best doen om niet ziek of wat dan ook te worden. Maar...mijn kind komt eerst!
     
  20. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Poeh, als ik dit lees mag ik mijn handen dichtknijpen met mijn werkgever... Ja, die wenste ook een zwverklaring, maar niet a la minute hoor, dus die heeft hij vandaag gekregen. Ik ben thuis geweest vanaf week 5 tot week 16, en het kost het bedrijf niets. UWV vergoed mijn loon zeg maar en de ARBO is een bedrijf waar mijn baas een contract mee afgesloten heeft. Dat hangt niet af van mij, maar gewoon per jaar betaalt mijn baas een x bedrag aan ARBO voor diensten.

    Overigens, vanwege mijn veiligheid (ik werk bij de reclassering en geef trainingen in de avonduren) is er extra beveiliging aangesteld.

    Wat een oetlullen er soms zijn lees ik dus helaas in jullie verhalen... Gelukkig heb je over een paar maanden een baby en "legaal" verlof.

    Groetjes, Ellen
     

Deel Deze Pagina