ARGH! Elke ochtend een doorgelekte luier

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ffion, 18 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Mijn jongste van bijna 8 maanden is een buikslaper. Elke ochtend heeft zijn luier gelekt. Helemaal gek word ik ervan.

    Een maat groter in luiers lijkt me niet de oplossing nu hij in maat 4 van de Kruidvatluiers zit (7-18 kg) en hij nog lang niet bij de 18 kg zit.

    Iemand anders een goede oplossing?
     
  2. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Wat wij hebben geprobeerd:
    - ander merk
    - luier achterstevoren aan
    - 2 luiers over elkaar heen
    - maat groter

    Niks hielp :( inmiddels is een stuk minder, maar nog steeds komt het wel voor helaas (2,5 nu)
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier werkt een maat groter wel. En hem voor de nacht aan de voorkant tot boven de navel doen.
     
  4. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Je kunt een maat 5 proberen (die gaat niet pas vanaf 18 kilo), maar wat hier de oplossing is: luierbroekjes.. Maar nu heeft zowel Etos als AH nieuwe broekjes waarbij ie ook doorlekt o_O Dus ik ga de broekjes van Kruidvat weer halen :thumup:
     
  5. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Oh en het piemeltje naar beneden ‘drukken’ ipv dat hij omhoog er in ligt wilde nog wel eens helpen
     
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou zeker 4+ of zelfs 5 proberen. Die maten volgen elkaar niet op, maar overlappen. Wij zaten op die leeftijd al op 5. Grotere romper kan ook helpen.
     
  7. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Niet te strakke romper en luierbroekjes.
    We hadden tot voor kort een nachtplassertje die voornamelijk in de nacht plaste en een bomvolle luier had dan, maar niet doorgelekt met de luierbroekjes.
    Sinds kort is hij droog in de nacht, dus ik neem aan dat de luierbroekjes wel een beetje een nat gevoel afvegen waardoor het niet prettig voelde.
     
  8. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    4+ is vanaf 9 kilo zie ik. Eind sept woog hij net aan 7 kilo, dus ik vraag me af of hij nu al aan de 9 zit.

    Grotere rompers heb ik gehaald inderdaad, maar helpt helaas niet.
     
  9. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Misschien moet ik eens luierbroekjes proberen.
     
  10. Tann

    Tann Fanatiek lid

    25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Hier precies zo heel irritant. Kdv gaf de tip om een maat 4 met een maat 5 eroverheen te doen... werkt wel!
     
  11. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    Hier werken de pamper broekjes goed en een grotere romper! Vaak doe ik bij de romper dan alleen het knoopje aan de linker kant dicht en sindsdien lekt het veel minder door. Ook doe ik de broekjes juist expres niet helemaal over zijn navel, anders zit het “strak.” Ik werd er ook helemaal gestoord van. Overigens is mijn zoon ook een buikslaper.
     
  12. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Wij hadden ook van alles geprobeerd: twee luiers over elkaar, overbroekje eroverheen, grotere maat, grotere rompers. Niks hielp tot we er een tena lady in plakten (de huismerk variant van het kruidvat dan. kotex maandverband schijnt ook goed te werken).
    Toen bleef het eindelijk droog.
     
    Vero0504 en Ffion vinden dit leuk.
  13. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Hahaha dat is ook nog een goed idee inderdaad :D
     
  14. Musti1234

    Musti1234 Actief lid

    10 okt 2018
    326
    166
    43
    Hier hetzelfde probleem! Ik ga nu savonds voelen hoe de status is van de luier. Indien die al erg vol zit doe ik een nieuwe om.
    Ik had deze week de tip om de pampers dry night te gaan gebruiken. Die schijnen iets meer te kunnen hebben. Iemand ervaring met deze tip?
     
  15. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zo strikt is het allemaal echt niet hoor. Wij zitten meestal ook al op een nieuwe maat nog voor de startlimiet daarvan bereikt is...
     
  16. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    O nou ja, toen ik naar de maat 4 ging was hij net aan 7 kilo en lekte hij overdag elke keer langs de zijkant. Dus vandaar dat ik er niet zo’n vertrouwen in heb dat een maatje groter de oplossing gaat zijn.
     
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Hier met een buikslapende dochter was dat geen succes. Enige wat dr tegenhield was kruidvat. We hebben alle pampersoorten gehad, groter, kleiner, broekjes, regulier. Zwitsal was helemaal een drama.

    In de wildste periode kruidvat met nog een tenalady als inlegger (voor een knul dus onder de buikrand plakken, bij een meid zoals je normaal zou plakken en evt overdwars als dat ook niet voldoende werkt) Zit nu nog in 4+ hebben heel kort 4 gehad.

    Heel lang extra luierwissel gedaan.

    Bedje dubbel indekken dus twee keer matrasje opmaken en zo'n matrasbeschermer tussen beiden lagen. Kom je ineens voor een verrassing te staan dan kan je de eerste laag met 1 hand er af halen en heb je nog een perfect droge en schone laag er onder zitten. Ipv dat je midden in de nacht met 1 hand een bed probeert te verschonen.
     
  18. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.502
    5.592
    113
    Vrouw
    het gewicht maakt toch niks uit, als de luier goed zit zit hij goed.
    Ik heb werkelijk nog nooit naar de kilo's gekeken, maar gewoon naar wat goed zit
     
  19. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Nou ja, volgens mij maakt het dus wel uit. Maar goed, ieder zijn ding, mijn ervaring is bij mijn zoon dat een grotere maar die niet aansluit bij zijn gewicht zorgt voor lekkage.
     
  20. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Hier bij twee buikslapende jongens alles geprobeerd. Niks werkte en het ging altijd weer over. Werkelijk geen idee hoe het zit. Vond wel dat minder drinken altijd wel hielp maar is bij zo’n kleintje geen optie.
     

Deel Deze Pagina