aspersegs.. of hoe je het ook schrijft;)

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoe lang moeten ze koken? kan iemand mij dat vertellen..

2. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Asperges :D:D 20 minuten ongeveer

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.021
    3.799
    113
    20 minuten ja, vergeet je ze niet eerst te schillen ;). Eetsmakelijk!

4. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Ik kook ze nog geen kwartiertje. Van de week nog gehad, van de C1000 :D Met een asperge/botersausje met gekookte eieren erdoor, ham en krieltjes...jammie

5. namya

namya Niet meer actief

kijk even mee, heb ook geen idee wat te doen met die dingen, behalve soppen in de kaasfondue

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

oke! bedankt! hoop dat ze lekker zijn!

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

moet je behalve het schillen ook nog een stukje dr vanaf halen? laatste keer dat ik ze gegeten heb is bij me ouders geweest dus heb ze nog nooit zelf klaar gemaakt!;)

8. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    mmmmm te lekker!
    Kook ze ook tegen de 20 min. af en toe even prikken met een vork om te zien of ze al gaar genoeg zijn..van die sopdingen zijn ook niet lekker!

Heerlijk idd met een asperge sausje en gekookte eieren en krieltjes en sla en een beenhammetje of zalm! Heb er trek in!

x

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.021
    3.799
    113
    Oh ja, even hun kont er af hakken, zo'n 2 cm.

10. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik werk in brabant en daar kan je ze overal halen bij de boeren zo lekker! Ik haal een kilo voor 3,50 en dan zijn ze al geschild en al zo makkelijk! Zijn wel de gebroken asperges maar je hebt wel de bovenkanten en die zijn het lekkerst!

Ik maak het zo klaar minuut of 10 koken dan doe ik in een ovenschaal achterham dan gooi ik er de gekookte asperges op dan breek ik 4 eieren kapot en gooi die in de ovenschaal kaas erover en dan ongeveer een kwartier in de oven op 180 graden echt SUPER lekker!

11. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    En niet de bovenkantjes eraf halen. ;)

Heb ik de eerste keer dat ik ze ging klaar maken voor mijn man gedaan. (vieze kopjes weg ermee) ;):):p

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ligt er ook een beetje aan hoe dik ze zijn....
    Mijn vriend kreeg vorig jaar weleens asperges mee van klanten waar hij kwam maar die waren soms ook vrij dik, dan moet je wel wat langer dan 20 minuten koken!
    Je kan het beste gewoon tussendoor even erin prikken en kijken hoe gaar ze zijn... Ik zelf hou niet van TE gare asperges maar iedereen heeft een andere smaak :)

13. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Als je niet al te grote aardappels hebt of ze door de helft doet dan zijn ongeveer net zo snel klaar als de aardappelen.
    OEH zo lekker trouwens zijn nu in de aanbieding bij de super de boer maar die zien erniet uit.
    O ja goed schillen! heel belangrijk wel een pokke klus.

14. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik maak ze elke week wel nu in deze tijd, zálig! Maar zolang kook ik ze niet, als ze koken draai ik het gas uit en dan zijn ze na 15 minuten goed. Is voor alle diktes prima. In dat kwartiertje kun je dan makkelijk het sausje maken, de eieren en de ham door de blender doen, aardappeltjes bakken, ideaal :)
    Heb ze vanavond ook nog gemaakt en Charlotte heeft ze voor het eerst ook gegeten, ze vond het heerlijk dus mama is weer helemaal happy :D

15. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik kook ze 10 minuten en draai dan het gas uit, vervolgens laat ik ze met het deksel op de pan nog 10 minuten in het kookwater staan, dan zijn ze perfect!

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

het was zeker een rot klus om ze schoon te maken, maar ze waren wel lekker! alleen volgende keer moet ik ff opletten dat ik niet van die hele dikke koop die vond ik minder lekker.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.145
    8.114
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik haal altijd die witte kant en klare uit een pot, omwikkelen met ham, aspergesaus erover en in de oven. mmmm

18. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    De manier om asperges te koken is de volgende manier:

in koud water leggen en aan de kook brengen, als het kookt 5 minuten koken, dan gas uit, deksel op de pan en 20 minuten in het hete water laten nagaren.
    Dit schijn de officiele manier te zijn.

19. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Moet je niet de koppen boven water houden? Dat is mij altijd geleerd: aspergepan met zeef erin, zodat ze rechtop blijven staan met de koppen boven water. Anders worden die koppen zo snotterig!

Deel Deze Pagina