Aspirine ivm zwangerschapdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Popie, 18 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    622
    118
    43
    Vrouw
    Hoi dames,

    Ik heb met mijn vorige zwangerschap Zwangerschapvergifting en zwangerschapdiabetes gehad.

    Nu is het zo dat ik weer zwangerdiabetes heb en ze willen voorkomen dat het ook lijdt tot zwangerschapsvergiftinging.


    Nu werd ik gebeld dat ze willen dat ik aspirine gaat innemen om het te voorkomen.

    Wie heeft ervaring mee met het slikken van aspirine?
     
  2. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    hoi popie,

    ik heb ook zwangerschapdiabetes en mijn vorige zwangerschappen ook.
    ook heb ik een hoge bloeddruk.
    ik moest ook aan de ascal (asperine) om zwangerschapsvergiftiging tegen te gaan .
    was er eerst een beetje huiverig voor en vond me medicijnen van de rest al veel, maar ben het toch gaan slikken.
    ik vertrouwde op het oordeel van de gynaecoloog.

    ik ben nog niet bevallen dus kan je niet vertellen wat het gedaan heeft.


    groetjes kaatje
     
  3. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    622
    118
    43
    Vrouw
    @81kaatje oh jee.
    Precies wat je schrijft heb ik dus ook zo huiverig om niet in te nemen.
    Heb zoveel twijfels.

    Mag ik.vragen vanaf welke week je het begon in te nemen en hoeveel weken ben je nu zwanger?
     
  4. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    ik moest eigenlijk met 12 weken beginnen, maar ik had met 10weken een bloeding en op de echo zagen ze nog stolsels. ik was toen bang dat ze eruit zouden komen met veel bloed. het ziekenhuis huis vond dat geen gekke gedachte en ze zeiden dat ik voor de 16 weken moest beginnen.
    ben toen met 14 weken ofzo de stolsels verloren en met week 15 begonnen.
    ben nu 27 weken.

    ik heb me veel in gelezen op internet en de gynaecoloog 3x gesproken over mijna angsten.
    praat erover met een deskundige.
    is en blijft lastig.

    nu moet ik met 36 weken stoppen en vind ik dat weer eng.
     
  5. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Hoi!
    Ik ben vanaf 16 weken begonnen met aspirine ivm verhoogde kans op zwangerschapvergiftiging (overgewicht, verhoogde bloeddruk vader). Leek het door een berekening beter van de VK om te starten tot 36 weken.
    Ben zelf verpleegkundige dus werk ook met bloedverdunners en het was toch wel “anders” om zelf te gaan gebruiken maar veel research gedaan en ik voel me tot op heden niet anders sinds het gebruik.

    Het is me wel op het hart gedrukt dat ondanks het starten met aspirine het géén garantie is op het niet krijgen van zwangerschapsvergiftiging.
     
  6. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Ik heb ook van 12 tot 36 weken aspirine geslikt, ivm verhoogde kans op zwangerschapsvergiftiging bij een genetisch niet eigen kindje (zwanger na eiceldonatie). Mijn bloeddruk is nog steeds lager dan vóór de zwangerschap, en heb geen problemen gehad qua bloedingen. Ik heb wel zwangerschapsdiabetes gekregen, maar zelfs met de vingerprikken moest ik vaak mijn best doen om er genoeg bloed uit te krijgen ;)!

    Wat mijn gynaecoloog om dezelfde reden ook standaard voorschrijft, is 1000mg calcium per dag. Dat heeft mogelijk nog een groter beschermend effect dan aspirine. Ik koop het gewoon bij de drogist (Kruidvat heeft goedkope tabletten van 500mg zonder toegevoegde vitamines, want die zitten ook al in mijn gewone zwangerschapsvitamines). Dus misschien is dat nog iets om te bespreken. Baat het niet, dan schaadt het niet in ieder geval!
     
  7. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik heb ook ascal gebruikt vanaf 8 weken en mag bijna stoppen.
     
  8. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Ik heb vanaf week 15 ascal gebruikt tot en met week 36. Dit omdat zwangerschapsvergiftiging en hoge bloeddruk erg veel voor komt in mijn familie. Gelukkig is bij mij alles goed gegaan.
     
  9. lovejay

    lovejay Bekend lid

    19 sep 2014
    728
    455
    63
    Ik gebruik nu ook aspirine (acetylsalicylzuur) vanaf week 16 tot 36.

    Bij mij omdat ik 2 keer bevallen ben met 35 weken. Ze weten bij mij niet wat de oorzaak was. Ik had geen symptomen van zwangerschapsvergiftiging alleen ineens paar dagen voor bevalling een torenhoge bloeddruk. Ik krijg dit dus nu uit voorzorg.
    Zij wilde het in ieder geval proberen icm met utrogestan capsules in de hoop dat het misschien hier iets langer blijft zitten.

    Ik heb naar mijn idee geen last van die tabletten.
     
  10. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.671
    33.039
    113
    Ik heb ook Ascal geslikt vanaf week 12 tot laatste dag. Dit, ivm HELLP bij m’n eerste.
    Deze keer nergens last van gehad. Geen hoge bloeddruk, niks.
    Toeval of niet, zou het zo weer doen.
    Hou er wel rekening mee dat het bloedverdunnend is. Ik sneed mezelf een keer aan een blikje cola en het stopte bijna niet meer met bloeden :rolleyes:
     
  11. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Ik heb ook aspirine voorgeschreven gekregen ivm PE bij vorige zwangerschap. Mocht het vanaf 12 weken gaan slikken. Ik heb wel veel sneller blauwe plekken nu, maar verder weinig last. Volgens de gyn is het een baat het niet, dan schaadt het niet, dus dan maar proberen..
     
  12. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    622
    118
    43
    Vrouw
    Bedankt dames
    Ik ben zo bang dat ik weer last hebt van hoge bloeddruk
    Ik neem de asprine dan ook maar in.
    In de hoop het te verkomen.

    Bij mij speelt ook zwangerschapdiabetes ook een rol.
    Moet insuline spuiten en de waarde zijn steeds hoger dan het zo moeten.
    Zowel nuchter als 2 uur na het eten.
     

Deel Deze Pagina