Hoe snel val je in slaap?

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    Hoe snel vallen jullie in slaap?

    Ik lig vaak nog wel een uur wakker en soms nog langer en zou graag sneller in slaap vallen, iemand tips?
     
  2. mumija

    mumija Niet meer actief

    Nou, ik lees mee. Heb altijd al slaapproblemen gehad, en hoe laat ik ook naar bed ga; lig altijd nog wel 1,5 uur wakker.
     
  3. Brightness2013

    Brightness2013 Niet meer actief

    Ik snel, ben altijd moe :) en lees in bed nog wat even, of een boek, of nu.nl ofzo en al snel ben ik in dromenland.. gelukkig. Verder geen tips helaas!
     
  4. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Mijn moeder mreeg vroeger de tip van de huisarts. Zorgen dat je alles gedaan hebt voor t slapen gaan tandenpoesten plassen voor sommige mensen misschien bidden. Dan ga je heerlijk warm douchen en dan ineens warme kraan uit zodat je echt even onder de koude douche staat . Wanneer je echt koud bent goed droog wrijven pyjama aan en bed in ogen dicht en je lichaam gaat zich druk maken om warm te worden. Inslaaptijd van 10 min max!

    Ik lag als klein kind vanaf 3/4 jaar altijd wakker tot half 11 11 uur. Beste tip die een huisarts kan geven..
     
  5. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bij mij duurde het altijd erg lang maar nu ben ik savonds zo moe dat ik ongeveer na een halfuur in slaap val.
     
  6. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.010
    3.474
    113
    Vrouw
    Binnen een minuut heb ik het idee. Ik kan echt gaan liggen (maakt niet uit waar: bed, bank, etc.) en even later lig ik knock out.

    Tja ik weet niet wat je voor het slapen gaan nog doet. Misschien helpt het als je koffie, suikers, enzo laat staan en geen tv kijken. Ik word ook altijd slaperig van het lezen van een boek.
     
  7. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Als ik eenmaal ga slapen, slaap ik snel. Denk dat ik in een kwartiertje wel vertrokken ben.
    Maar ga vaak pas laat slapen, ben echt een nachtbraker.
     
  8. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Sinds ik kinderen heb slaap ik zodra ik mijn bed voel (of op de bank lig :) ). Ik heb nooit problemen gehad met inslapen, maar sinds de kinderen ben ik echt binnen een paar minuten in slaap. Heerlijk. Ben een ondoorbroken nacht ook echt gaan waarderen sinds de kinderen, haha, maar gelukkig slapen ze bijna altijd gewoon door. We hebben geen tv, telefoons of andere dingen op onze slaapkamer, het is er gewoon donker stil en rustig.
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    Zodra ik mn kussen raak
     
  10. elsie22

    elsie22 Niet meer actief

    Koffie drink ik zoiezo al niet, maar heb het altijd al wel gehad dat ik langer wakker lig. Ik kan ook niet echt op de bank ofzo in slaap vallen.
     
  11. Brightness2013

    Brightness2013 Niet meer actief

    Een gedeelte werkt hier ook! Zorgen dat je alles gedaan hebt! Geeft rust.
     
  12. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier duurt het lang en er helpt ook eigenlijk niets tot nu toe. Zo'n koude afdouche zou hier een verschrikking zijn, krijg het dan namelijk gewoon niet meer warm en lig dan de hele nacht te rillen haha.
     
  13. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    Duurt lang. Ik heb in de avond enorme last van zenuwpijn. Zeker 3 avonden/nachten in de week hele erge pijn aanvallen.
    Plus dat ik ook gemiddeld 4x in de nacht wakker word. Kan me dan ook niet meer heugen wanneer ik voor het laatst uitgerust wakker werd.
     
  14. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik val meestal wel snel in slaap, tenzij ik echt ergens over aan het piekeren ben.
    Maar dan val ik nog wel redelijk snel in slaap maar ben ik rond 4:00 wakker om dan te gaan liggen malen......;)

    Tja, tips...... Ontspanningsoefeningen doen, lekker in bad of douchen voor het slapen gaan, een uur voor je naar bed gaat geen tv meer kijken, even lezen in bed of een lekker rustig muziekje opzetten en daarmee in slaap vallen.
     
  15. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Als mijn man niet snurkt, slaap ik vanaf het moment dat ik mijn ogen dicht doe.
     
  16. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    dit
     
  17. alamea

    alamea Fanatiek lid

    15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Als ik mijn vriend mag geloven, val ik binnen 10 minuten in slaap :)

    Tips, hm. Meestal heb je een hoop aan je hoofd of ervaar je stress als je moeilijk in slaap valt. Dus het beste om de dingen aan te pakken waar je mee zit.

    Verder kan het wellicht helpen om alles waar je over piekert op te schrijven, dus hou een notitieblokje in je nachtkastje.

    Ook wordt er aangeraden om in het uur voordat je gaat slapen niet op een scherm te kijken. Als dat moeilijk is voor je, is het misschien een idee om een uur eerder naar bed te gaan en dan iets anders te doen, lezen ofzo.

    Verder kan het ook schelen als je voldoende beweegt. Van regelmatig sporten zal je sneller in slaap vallen.
     
  18. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Ik hoef het kussen maar te raken met mijn hoofd en ik ben vertrokken eigenlijk :D

    Ik ga ook niet op een vaste tijd naar bed toe, alleen als ik echt moe ben.
     
  19. louise88

    louise88 Actief lid

    19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Zodra ik mijn ogen dicht doe, ben ik weg. Kan ook werkelijk overal slapen. Zittend op de bank (zonder leuning of steun) of op een eetkamer stoel haha. Is ook niet altijd leuk moet ik zeggen. Soms ben ik s avonds best moe en dan ben ik dus echt in 1 keer weg. Niet erg gezellig voor mijn man zeg maar
     
  20. Charmed

    Charmed Fanatiek lid

    16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Na een half uur/uur.. hoe moe ik ook ben, ik ga standaard piekeren over de domste dingen.
    Even mijn agressie kwijt in een droom, en dan kan ik in slaap vallen.

    Mijn man slaapt binnen 5 min. Zo jaloers op!
     

Deel Deze Pagina