Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    hoi minke :D

Ik mocht met 5 maanden met een paar lepeltje groente beginnen, ben 1 weekje eerder begonnen. Sem wilde echt iets anders dan flesvoeding erbij, dat merk je gewoon als jij zit te eten en hij hapt naar jou lepel of grijpt erna :eek:

Sem krijgt tussen de middag een half potje fruit, hij is er niet echt weg van. Maar ik blijf steeds een paar lepeltjes proberen, dit is gewoon voor erbij :D En om 17 uur krijgt hij een heel potje groente en een danone toetje en dit krijgt hij nu al meer als een week. Alleen meneertje heeft weer last van zijn keeltje en laat bijna bij iedere fles 60 cc of meer staan! En wil geen fruit en groente meeeeeeeeeeeer :cry: Dus ik geef nog wel fruit en groente, danone even niet en na de groente van 17 uur krijgt hij nog 90 cc flesvoeding! Anders krijgt hij te weinig binnen, de nachtfles krijgt hij al om 20:30 en die verhoog ik ook naar 220cc ipv 210cc, zo komt hij dan aan genoeg voeding en vocht ;)

Maar ik zie bij jou dat hij 4x 200cc krijgt is 800cc en fruit en groente, dat mag je al meerekenen met de rest. Ookal zijn het maar halve potjes, het is toch voeding die hij binnenkrijgt! Bij twijfel kan je altijd nog een klein flesje na die groentehapje van 18:00 doen, maar als hij die 4x 200 opdrinkt is dat echt wel genoeg hoor!

Normaal drinkt sem 3x 200 en 1x 210 (nachtfles met 3 theelepels nutrix) en een half potje fruit en een heel potje groente en een danone allemaal schoon op! Maar nu met die keeeeeeeeeeeel niet :cry: :(

2. minke

minke Actief lid

Hey Patricia,

Meer melk krijg ik er echt niet in. Over het algemeen drinkt hij zijn flesjes wel zo goed als leeg, maar hij is nu erg verkouden... Drinkt momenteel dus ietsjes minder. Zijn groente en fruit hapjes eet hij trouwens wel heel goed, volgens mij werkt het bij hem wel wat verzachtend. Ik probeer hem nu ook zo nu en dan een paar slokjes sap te geven, mss ook wel lekker voor z'n keeltje, maar daar wil hij nog niet zo veel van weten.
    Bij de nachtfles doe ik trouwens een paar scheppen rijstebloem, zodat het wat zwaarder op de maag ligt. Ik heb nu die met vanillesmaak, die vind hij lekker joh!

Ik ben nu sinds deze week bezig om geen potjes meer te geven, maar verse groente en fruit. Dat eet hij veel beter! Banaan uit potje vind ie echt ontzettend vies... zit gewoon te kokhalzen :(. Maar nu had ik hem verse banaan gegeven en zit hij te smullen :D !

Maar op zich krijgt hij dus niet heel veel binnen, maar volgens de KA wel genoeg, en die zal het wel weten ga ik maar van uit. Het is gewoon geen hongerig ventje. 's Ochtends ook, dan kom ik op zijn kamertje en dan is hij al wakker, maar honger heeft hij echt nog niet. Als ik hem dan gelijk de fles geef, dan drinkt hij nog niet eens de helft. Dus laat ik hem nu maar eerst een half uur in de box spelen en geef hem dan een fles. Verder de dag net zo, als ik hem zelf om een fles laat komen, dan houdt hij het wel 6 uur of langer uit. Dus geef ik hem gewoon maar om de 4 á 4,5 uur, maar soms heeft hij dan echt nog geen trek en is het een heel karwei om hem zijn flesje leeg te laten drinken. Maar ach, zolang hij nog tevreden is en goed groeit, ga ik er maar van uit dat het goed is zo.

Trouwens, heeft Sem last van zijn tandje, of valt het mee? Ben ook wel heel benieuwd wanneer Jibbe Jens zijn eerste tandje krijgt. Hij is al wel flink aan het kwijlen, maar de KA kon nog niks voelen... Vind het altijd zo lief lijken als ze 1 zo'n tandje hebben :) .

Minke

3. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Goedemorgen dames!

Joey eet ook vers fruit! Hij krijgt nu in onderstaande volgorde:

Ochtend: BV (klein beetje nog, maar hij heeft er echt niet genoeg aan)
    200cc fles + 3 eetlepels rijstebloem

Tussendoor: Fruit

Middag: 200cc fles

Tussendoor: 1 Liga (4mnd)

Begin avond: 200cc fles

23:00: fles + 3 eetlepels rijstebloem

Joey eet inmiddels zijn fruit helemaal op. Hij eet geprakte banaan, geraspte appel, geprakte kiwi en geprakte peer... HELEMAAL. Hij krijgt meestal vers, maar om hem er ook aan te laten wennen krijgt hij ook wel eens frutipura (olvarit) tussendoor. Dat zijn 4 plastic kuipjes met fruit in verschillende smaken. Ook die gaan helemaal op :D

Groenten ben ik eigenlijk nog niet aan toe gekomen, ik heb wel worteltjes gekookt, geprakt en ingevroren... maar hij gaat ervan kokhalzen. Komkommer lust hij wel graag, maar meer dan een paar hapjes heeft hij er nog niet van gehad. Ik vind het niet nodig hem voor zijn 6 maanden al meer te geven dan wat hij nu krijgt. Daarnaast heeft Joey een lastig slaapritme. Hij slaapt al om 17:00/17:30 en gaat de hele nacht door tot de volgende ochtend... ik maak hem dan wel wakker voor een fles om 23:00 nog.

Doordat hij zo vroeg al slaapt lukt het me niet hem rond etenstijd groente te geven. Daarom ben ik al een paar dagen bezig hem in een ander ritme te laten wennen, zodat hij wat langer op kan blijven... gisteren lukte me het hem pas om 19:00 in bed te leggen, een MIJLpaal! Alleen was hij toen wel doodmoe... arm kereltje :(

Hoe gaat het met alle kleintjes? En meiden, waar hebben jullie die leuke banners allemaal gemaakt?

4. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Nou gisteren voor het eerst dus een fles om 22.00 uur (nou ja, 22.15 uur).....dat heb ik geweten :(
    Vannacht om 04.00 uur werd meneer wakker en niet zoals normaal. Normaal als hij wakker wordt gaat hij liggen kletsen en roepen en nu was het echt brullen. Ik dacht eerst dat hij gedroomd had, dus even sussen en een speentje....na 10 minuten begon hij weer opnieuw, toen heb ik hem even op de arm genomen en toen hij rustig was weer terug in zijn bedje gelegd met speentje.....maar toen bleef hij huilen. Tegen 05.00 uur was ik het echt beu en het was echt menes want zelfs mijn man is wakker geworden van het gehui :cry: l (en dat wil wat zeggen ;) ). Dus toen ben ik maar opgestaan, heb een halve fles gemaakt en nog voordat we goed-en-wel in de stoel zaten (in het donker) en meneer de fles had gezien, ging zijn mondje wagenwijd open........honger dus.......daarna heeft hij heerlijk geslapen tot 08.00 uur!

Wat doe ik daar nou tegen.....dan geef ik liever de fles om 23.00 uur met doorslapen (over het algemeen), dan dat ik terug moet schakelen naar een nachtvoeding.... :( :cry: :oops:
    Ik heb hem wel voor de voeding van 22.15 uur wakker gemaakt, misschien dat ik hem dan toch beter kan laten liggen tot 23.00 uur.....

Ik weet het even niet meer :oops: :(

5. minke

minke Actief lid

Daar zat ik eerst ook mee. Jibbe Jens viel om 17.00 ook al in slaap, wakker houden was onmogelijk, dus maakte hij hele lange nachten. Maar sinds ik op 4 flessen zit doe ik hem 's middags wat later op bed. 's Ochtends slaapt hij dan ongeveer van half 10 tot kwart voor 11. En 's middags doe ik hem dan om een uur of half 2 in bed, vaak slaapt hij dan tot bijna 16.30 dan krijgt hij een fles en blijft wakker tot zijn groentehapje. Daarna gaat hij op bed, om 21.00 maak ik hem wakker voor een laatste fles.

Ik vind het wel lastig hoor om een goed ritme te vinden, wat ook nog eens aansluit bij je werk enzo... Maar we doen ons best en volgens mij lukt het zo redelijk.

Die fruithapjes van frutipura heb ik ook gegeven. De appel/peer vind hij heerlijk! Maar die gemengde met aardbei.... :( .... owh wat vies! Zelfs ik vond het niet te eten, hahaha.

Groetjes Minke

6. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Minke@ ik had niet echt het idee dat sem last heeft of had van zijn tandje!
    Hij heeft 2 dagen van die knal rode wangen gehad en verder heb ik echt niks aan hem gemerkt. Al was hij wel snotverkouden en hij had nog last van spruw :( Ik heb ook dentinox en die druppels van VSM in huis gehaald, maar ik heb het nog steeds niet gebruikt!

Hoop dat de volgende ook ineens doorkomt zonder pijn, maar het tandje is nog niet helemaal goed door je voelt alleen een hard/scherp puntje!

Ben zo benieuwd als het tandje wat groter is en dan gelijk op de foto :)

7. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    ik moet zeggen dat wij een goed ritme hebben hoor nu :D

Heb wel het een en ander moeten veranderen aan de tijden, maar sem heeft echt niet moeilijk gedaan. We zijn totaal een half uur naar achteren gegaan, dus die van 6 uur is 5:30 geworden en ga zo maar door :)

Vanmorgen ging onze wekker om 5:20 en kort daarna was Sem ook wakker :) Dus dat gaat wel goed gelukkig :D

Ja ik weet het vroeg hè! Maar wij zijn vroege vogels hoor, ik ben zo 7 uur op de zaak en werk dan tot ongeveer 14:30 en dan mag ik lekker naar huis. Mijn man brengt sem naar de creche en naar zijn moeder op de dagen dat ik werk en ik haal hem dan weer op! Dus manlief begint zo rond 8 uur en blijft tot 16:30 op de zaak :)

Als hij thuis komt dan ben ik bijna met het eten klaar en sem krijgt eerst zijn prakje en daarna gaan wij eten ;)

8. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    aaaaaaaaaaah Ramoontje dus toch niet gelukt :(
    Dan is hij er toch nog niet aan toe hoor, dat kan best even duren voordat hij in zijn ritme zit :(

Laat hem toch lekker liggen tot 23:00 uur, komt heus vanzelf wel joh!

9. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik denk dat ik hem vandaag dus inderdaad vanavond gewoon tot 23 uur laat liggen....om nou weer met een nachtvoeding te beginnen zie ik niet zitten ;) :cry: En uitkomen met 4 flessen doen we dan toch, want ongeacht 22 of 23 uur ik moet hem toch wakker maken :D .
    Aan de andere kant: misschien is het een kwestie van even doorzetten (daar gaan we weer, oh al dat getwijfel ook :evil: :x )

Ik weet het ook niet!

10. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    hahaha een twijfeldoos :)

Je moet niet zo twijfelen, weet het hoor ik doe het ook!

Maar je moet gewoon ineens een keuze maken en daar achter gaan staan en ja het kost een aantal nachten :( minder leuk.

Dus het is maar net wat jij wil gaan doen, volg je moeder gevoelens "wat wil jij" :) :D

11. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    joh kom ineens achter iets :)

Misschien een tip: ik ben in het weekend gaan rommelen met de tijden, dus ben op vrijdag al gaan klooien. Op Maandag liep alles weer een beetje goed, maar ik heb het wel samen met mijn man gedaan. Wel om de beurt uit je bed, speen erin, muziekje aan en slaap lekker zeggen. Dan zelf weer slapen, voor zover het lukt :(

Heb bij ons 3 nachten geduurd hoor en wij zaten toen met de laatste fles op 22:30 en hij kwam toen om 2 uur / 2:30 ;) Maar dat zijn we dus steeds gaan rekken, met steeds minder nacht fles en speen! En meer in de laatste fles en nutrix doorheen!

12. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Je kan ook in zijn laatste flesje Nutrix doen, dan haalt hij de nacht wel!

Probeer maar (tenzij hij last van verstopping of harde ontlasting heeft, dan zou ik dat niet proberen)

13. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Maar dat krijgt hij dus al :(
    Nu moet ik wel zeggen dat hij gister en eergister de nutrix er volgens mij niet uit heeft gekregen want er zat nog dikke drap in de fles....Misschien dat het daar aan lag.

Ik zal eens nadenken wat ik zal doen: volhouden op +/- 22.00 uur of toch terug naar 23.00 uur.....

@Patricia:
    jij gaf Sem dus 's nachts ook nog een paar nachten een flesvoeding dan toen je terugschakelde? Hoe heb je er dat dan weer uitgekregen?

14. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik zou volhouden op 22.00 uur.. desnoods 22.30 uur.
    Als je de nutrix niet uit de fles krijgt evt een papspeen gebruiken (als je dat tenminste al niet doet)

15. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ramoontje@ de nachtvoeding was toen hij 3 maanden was, hij kwam steeds rond 2 uur of later en we zijn eerst begonnen om minder te geven.
    maar na een week zijn we eens de speen gaan doen, want meneertje kwam om 4 uur en ik had zoiets van nou nog 1½ uur en dan pas je fles niet eerder! Dus zo is hij van zijn nachtvoeding afgekomen ;)

En over een half uur opschuiven van de voeding is kort geleden gebeurt, toen was hij net 5 maanden.

Het ging over 2 ander dingen :) ;)

16. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Je hebt wel gelijk hoor Susanne, hij is nu ruim 5 maanden ik weet dat hij het kan, dus misschien is het een kwestie van volhouden. Ik kan misschien beter de guldenmiddenweg kiezen en dan op 22.30 uur gaan zitten.... En een papspeen heb ik een paar keer geprobeerd maar dan had ik echt het idee dat ik mijn kindje zat te verzuipen.....(hoezo zuigkracht/zuigbehoefte?).... Maar misschien dat het nu wel beter gaat, kan het nog eens proberen toch!

We zien wel.....

Ik moet wel zeggen dat het bij Rick veel scheelt of hij overdag veel geslapen heeft, maar da's wel normaal natuurlijk. Deze week wil hij ineens na zijn eerste fles niet meer slapen....en dan slaapt hij 's middags wel wat langer....meestal gaat hij tussen half 8 en 8 uur naar bed dus daar kan het dan ook niet echt aan liggen toch.

17. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Maar: wat doe ik nu als het vannacht dan weer zo gaat als afgelopen nacht? :oops:

18. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    TJa ehmm Misschien kan hij gewoon niet opnieuw in slaap komen..als hij wakker geworden is, probeer hem dan maar te laten huilen.. Lukt het echt niet dan kan je altijd nog een fles geven.

Hoelaat ga je hem vandaag zijn laatse fles geven?

19. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik wilde maar proberen om 22.30 uur en dan zie ik vannacht wel (maar dan zal ik hem inderdaad net als gisteren eerst even in zijn eigen sopje gaar laten koken - hoe moeilijk ik dat ook vind - en dan als nood kan ik hem een halve voeding geven).
    Ik zal wel een andere speen op de fles zetten die ik gebruik voor de laatste voeding, misschien dat dat scheelt.

20. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Heeeeeey Ramoontje en en en hoe is het vannacht gegaan :D ?

Wij waren vergeten de wekker te zetten om 5:30 dus om 6:15 schok ik wakker, van ojeeeeeee sem moet de fles hebben. Kwam zijn kamertje binnen gelopen, meneertje lag nog lekker te slapen.

Mmmmmmmmm hoe lang zou hij blijven liggen als we hem niet wakker maken?

Vind het wel moeilijk om dat te doen en we zitten gelijk rot mee de voedingsschema!

Hij moet toch wel zijn 4 flessen hebben en anders kom ik uit op 3 dan, ja of ik moet hem om 23 uur weer een fles geven, neeeeeeee toch maar wakker maken om 5:30 hihihi

Deel Deze Pagina