Augustus 2006 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Sjarrel, Oct 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    ja ben terug haha... welkom trouwens mad! wat erg van je kindje heb ff terug zitten lezen... denk dat de schrik er aardig inzat!

Ja dat verhaal van Benthe daar ben ik ook nog wel ff mee bezig geweest.. gewoon in mn hoofd ik dacht er steeds maar aan.. ben eigenlijk blij dat ze niet hier schreef...

Als ik nee tegen Firdaous zeg dan kijkt ze om en dan maakt ze een beweing met dr handje van neee mag niet haha... hier worden ook al de eerste stapjes gezet heel af en toe gaat ze zelf los staan en doet een poging maar als ze het zelf merkt gaat ze hup op dr billen zitten. De loopwagen is wel een groot succes! Ze crosst door mn hele huis haha! Keukenkastjes opentrekken doet ze ook alleen dan wordt mama erg boos dus kijkt ze vaak afwachtend.. hmmm zal ik het proberen... aan de keuken grenst een klein balkonnetje.. en vaak heb ik hier de deur open.. op zich kan het geen kwaad mogt ze erop klimmen alleen liggen er wel eens blaadjes en een beetje zand en dat moet dan allemaal in dr mond grrrr.... daar kan ik 100 keer roepen nee maar ik draai me om en ik zie alleen dr billen nog binnen staan haha kleine deugniet!
    wat ook favoriet is is mijn wasmand kruipt ze erin en haalt alles eruit!
    Firdaous kan ook al zwaaien in twee talen zeg maar als haar gedaggezegd wordt best knap ! :)
    En ook als de computer aan staat met een soort islamitische liedjes (wij draaien geen muziek) dat swingt ze helemaal mee handen in de lucht en klappen in de handjes.. ook vind ze liedjes zingen met ons erg leuk.. vooral klap eens in je handjes.. komt ze naar me toe gekropen trekt zich op en begint te klappen jaaa mama nu wil ik zingen... hahaha en het woordje eyyy is nu ook favoriet... en dan verbaast haar handje op steken ... ey wat moet je nou hahahahahhaha
    Een flesje laten drinken doet ze zelf een flesje sap dan want ze krijgt nog bv. Alleen eten is af en toe een ramp elke hap moet eruit gehaald worden en uitgesmeerd worden jakkie... en gisteren was de smeerkaas wel geschikt als gel... ;)
    Firdaous is echt heel erg druk en actief ik noem dr altijd een lange dunne.. omdat dr papa best lang is ik ben meer gemiddelt heeft ze dat van hem.. nou ja dun niet mager.. maar ook niet dik zeg maar moet volgende week weer naar het CB voor prikjes ben benieuwd wat ze gaat zeggen. Hoeveel eten jullie kindjes nu?>

Firdaous dr schema is een beetje zo... ik vermeld geen tijden want dat verschilt nog wel eens... ze is wel een kindje wat heerlijk kan uitslapen en ook als ze wakker is lekker ff blijft liggen met dr duimpje in de mond..

Ontbijt: 2 hele boterhammen (het cb zei 1,5 maar das echt te weinig denk als ik dr 3 geef ze het ook opeet) met vleeswaren/kaas/smeerkaas en 1 borst en een flesje sap

Lunch: 2 boterhammen 1 borst en een flesje sap.. misschien een koekje of cakeje als ik die aan het eten ben gaat dat bij haar dr ook vaak wel in ;)

smiddags slaapt ze makkelijk 2 a 3 uur

Dan is het vaak al tijd voor het avondeten.. en anders een ligakoek met sinaasappelsap

Avondeten... een behoorlijk bord!
    Ik laat haar nog niet alles mee-eten ik pas het wel aan.. maar maak alles vers.. en niet meer echt geprakt... alleen als ze al de hele dag aan het klieren is en alles uit dr mond haalt wel.
    na het eten vaak een stukje fruit of een toetje.. danoontje vind ze zoooovies... dus vla van mama of een lekker fruitje

daarna vaak weer een flesje sap.. 1 of 2

en vaak krijgt ze savonds crackers.. of van die soort soepstengels idee..

Ze eet eigenlijk net als een volwassene normale maaltijden en daar moeten we ook heen als ik merk dat ze honger heb dan krijgt ze meer maar op zich denk ik dat ze wel genoeg binnenkrijgt

Ohja en voor het slapen 2 borst

Ze gaat nu meestal 20:00 uur/20:30 slapen vind ik een mooie tijd dan kan ze wel slapen soms tot 10:00 sochtends... hoeft niet hoor meestal sta ik rond half 9 9 uur op.. ben erg blij met mn schema nu ook dat ze al een aantal maanden zelf slaapt.. eerst was het altijd aan de borst en dan overleggen.. maar nu vind ik dr groot genoeg om zelf te gaan slapen ze probeert me ook erg uit en slaapt niet eens aan de borst we hebben nu een vaste routine met naar bad elke avond.. lekker wassen en spelen.. met dr bootje
    daarna lekker insmeren aankleden aan de borst en in bed eerst 3 keer slaap kindje slaap dan legt ze zo heel lief dr hoofdje neer en dan hup dr bed in zonder moeite! en smiddags ook met een liedje heerlijk zo!

het moet ook wel dat ze een beetje zelfstandig wordt... anders heb ik straks twee schreeuwende kinderen.. t'zal alsnog erg druk worden maar ik ben gelukkig thuis.. wat ik wel wil doen is als deze een maand of 8 is als het ook eet enzo mn rijbewijs gaan halen helaas heb ik daar nooit eerder de mogelijkheid voor gehad.. maar het is toch wel heel handig stel ik wil weg met de kids.. of moet plotseling ergens snel heen...

nou dat was mn verhaal weer ff.. ga nu een broodje eten met de kleine...

groetjes Iman

2. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    oh vergeten te vertellen ze heeft nu eindelijk ook 5 tanden... 3 onder 2 boven alleen heb ik het idee dat die boven erg uit elkaar staan of lijkt dat zo ze zijn nog niet helemaal gegroeid

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Iman het kan zijn dat het zo lijkt, maar het kan ook echt zo zijn.
    Mijn dochertje Lisa had dat ook op die leeftijd en heeft nu nog een spleetje tussen de tanden.
    Bij Tim lijkt het zo maar dat is dus afwachten of dat ook zo blijft. Achja toch maar melkgebit!

4. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    Hai,

Wow wat gaat het goed met je meissie Iman! wat eet ze goed zeg :p en ik wil nog even zeggen dat ik het echt super knap en goed van je vindt dat je nog steeds bv geeft! petje af meid :thumup: loopt het nu niet terug nu je weer zwanger bent?

zal t ook eens opschrijven wat evi eet; alle tijden zijn ook ongeveer!

om 7:30 1 boterham met smeerkaas, appelstroop of gestampte muisjes
    en 1 fles melk van 180cc

10:00; fruit (heel verschillend) en een bekertje sap

12:30: 1 boterham met hartig beleg en een flesje melk

15:00 rozijntjes, koekje ontbijtkoekje etc. en roosvicee

17:30 warm eten en een toetje

19:00 naar bed en een flesje melk mee! ( o o laat het cb t maar niet horen ha ha ha)

Evi haar voortandjes staan ook uit elkaar, heb ergens gelezen dat dit te maken heeft met de volwassentanden, zodat die ruimte hebben om door te komen.

doeiiiii

5. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    ja ben heel blij dat ze goed eet.. heb eigenlijk maar 1 poepbroek per dag soms slaat ze zelfs een dag over dus haar lichaampje neemt alles dan op denk ik..

@mad: geef je dat flesje mee in bed dat ze het zelf drinkt en gaat slapen? ben je dan niet bang dat ze zich kan verslikken? Voor zover ik weet heb ik nog voldoende melk, heb wel eens een avond gehad dat ze niet wilde drinken nou dat merkte ik meteen de volgende ochtend ze stonden op knappen haha. Ik wil dr zo lang mogelijk aan de borst houden ook omdat dat in de islam aanbevolen is. weet niet of ik de twee jaar haal dat zien we wel maar ja het is nu zo verspreid over de dag dat het ook niet vermoeiend is! Heb je zelf ook bv gegeven?

Ohh misschien is het dat wel van die tandjes.. niet dat een spleetje ook zo erg zou zijn is wel schattig

haha hier is er eentje moe aan het worden doet ze heel boos dr sokken uit en gooit die op tafel ga dr ff in bed leggen..

6. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Rick eet nu:

ontbijt: 1 of 2 boterhammen en 150/5 melk

tussendoor: fruit (als hij niet slaapt, anders krijgt hij dit 's middags)

lunch: 2 boterhammen en 150/5 melk

tussendoor: of het fruit van de ochtend, of nijntjekoek/rozijntjes en drinken (ook weer: als hij niet slaapt)

avondeten: warme maaltijd (met ons mee of een potje)

voor het slapen gaan: toetje (yoghurt of vla of zo, of fruit als het zo uitkomt)

Eigenlijk drinkt hij maar weinig....zeker als hij aan het eind van de ochtend en het eind van de middag lekker slaapt..... Ach ja, zal wel kloppen allemaal.

Rick's boventandjes staan ook verder uit elkaar, volgens mij trekt dat nog wel bij.

7. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    als ik dat zo lees eet ze gewoon genoeg en misschien wel veel! nou ik ben er blij mee ze doet het er goed op.. tis ook een druktemaker! En ja ik geef dr niet tegen dr zin in..

8. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Rick zou de hele dag door wel kunnen eten hoor, maar daar begint mama niet aan! ;) :D

9. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    jaja haha zei ook dt mondje gaat wel open!

10. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Ja, alleen drinken vind ik lastig. Zeker nu zijn slaapjes verplaatst zijn..... Het komt nu regelmatig voor dat hij alleen 2 flessen melk krijgt....kan hem toch moeilijk een uur daarna al weer een fles drinken geven (die wil hij dan toch niet en 9 van de 10 keer komt de helft er dan weer uit).....

Ach ja, ik weet het ook niet!

11. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,158
    405
    83
    Wij zijn hier niet zo van de ritmes :) En Nikki doet het er prima op ;) Op mama's vrije dagen en de weekenden slaapt ze meestal tot 8.30 a 9.00 uur maar dan heeft ze vaak wel al liggen spelen in haar bedje..
    9.00 uur: groot bord pap
    10.30 uur: slapen
    tussen 12.30 uur en 13.30 uur wakker worden en fruit eten.
    Een uurtje later een boterham met een flesje melk
    15.30 uur: slapen
    16.30 uur: wakker koekje met sap
    18.30 uur: groot bord warm eten en joghurt met fruit
    19.30: lekker weer slapen
    En op crechedagen eet ze zelfs nog meer want daar slaapt ze minder :)

12. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Is toch prima ;)

(maar Nikki drinkt dus ook niet zo veel?)

13. mama aes

mama aes Bekend lid

Dec 10, 2005
    684
    16
    18
    hallo iedereen
    Ik ken sommige van jullie nog van de juli mama s, waar ik dus ook bij hoor en vaak mee lees en mee praat.Maar ik heb het gevoel dat ik er daar niet echt tussen pas Het is echt een groepje samen en ik post niet elke dag zoals zij.Krijg weinig reackties.Dus mijn vraag is of ik hier mee mag praten.(Anne was eigenlijk uitgerekend op 1 aug,dus ook een beetje aug mama)
    Jullie moeten het gewoon eerlijk zeggen hoor geeft niet als jullie het liever niet hebben.
    groetjes gerdien

14. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Wat mij betreft ben je van harte welkom!

15. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    ja hoor gezellig we zijn niet met zoveel.. kan me het ook wel een beetje voorstellen was hier ook een tijdje wat drukker kon het niet bijhouden en had een beetje het gevoel buiten de boot te vallen maar nu is alles weer anders en gezelliger!

16. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    @gerdiendejong: tuurlijk ben je hier welkom!

17. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Tuurlijk ben je van harte welkom hier! Klets maar gezellig mee!

18. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    suzanne ik keek net in je album en wat lijkt tim op jou zeg! jeetje hoe heb je dat gedaan :);)

19. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Sjonge meiden, wat gaan jullie hier ineens hard :confused: ... Ben even een paar dagen niet op het forum en hoppaaaaaaaaa!

@gerdiendejong: Welkom :D !

@Ramoontje, je krijgt het aardig onder de knie he!? Dat fotobewerken! Leuk hoor! Joey is al naar de kapper geweest, en hij moet heel nodig weer. Ik dacht het leuk te laten groeien, omdat hij een hele bos krullen heeft, maar het staat toch wel alle kanten op :) ! Wat lekker dat Rick nu ook zelf een krentenbol kan eten! Joey doet dat al een paar maanden, heel makkelijk, helemaal als ze in de wagen zitten!

Schema Joey:

Opstaan (08:30/09:00): 200cc smulpapje of goedenacht papje + 1 kapitein koek

Tussendoor: Fruit (potje olvarit 200cc of verse banaan, appel of meloen)

Lunch: 1 bruine boterham met korstjes en beleg (smeerworst, smeerkaas, appelstroop, gestampte muisjes enz. enz.)

Tussendoor: 120cc gewone halfvolle melk met vitamine D druppeltjes + een koekje (eierkoek, Liga oid)

Diner: 200cc potje olvarit of een bordje vol met de pot mee + 1 danoontje

That's it ;)

Joey was vervelend vandaag, hij ligt gelukkig lekker in bed. Driftkikker. Hij loopt steeds langer en verder los, en hij kletst ineens weer wat meer woordjes. Hij zegt 'Jaaaaaaaa', 'Neeeeeee', 'Bah', 'Mama', 'Papa', 'Dag' (en dan zwaaien), 'Hoera' (en dan doet ie zijn armpjes in de lucht :) ). Dat ken ik niet van zijn broertje, die was wel net zo vlot met lopen, maar die zei geen verstaanbaar woord. Joey probeert je ook echt na te praten, en soms lukt het hem in 1x al. Hij doet mijn tanden poetsen (beetje hard handig) en wil uit mijn glas drinken :(

Zo dat was de ontwikkeling van Joey in een notedop tot nu toe, ik ga weer verder zoeken naar een leuke vakantiebestemming... iemand suggesties? Liefst iets waar je al geweest bent en heel tevreden over was? Voorkeur gaat uit naar Griekenland, maar wat anders is ook welkom :D

20. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,158
    405
    83
    @Ramoontje: Nikki speelt meestal meer met haar flesje dan dat ze drinkt.. Echt goed opdrinken doet ze meestal alleen na haar middagslaapje!

Kreeg voor mijn verjaardag (jaja het is weer zover :() weer een mooi kunstwerk van Nikki-uk.. Daarin kun je d'r ontwikkeling ook terugzien, het begint nu op inkleuren te lijken :)

Share This Page