Mijn buikpijn lijkt wel een beetje op die van jou Miza bij mij voelt het ook strak en pijnlijk dat is precies de goede omschrijving en dan eigenlijk vooral midden op mijn buik onder mijn navel naar beneden... Tot op heden lijkt het goed en verlies ik niets meer, ben ook al weer naar de wc geweest en was normaal. Ik heb ook geen helder rood bloed gezien hoor, dus ik denk dat het meevalt, het was wat rozig zeg maar... En na mijn miskraam vind ik alles wat ook maar een beetje op bloed lijkt gigantisch eng gewoon, dus misschien reageer ik ook te heftig?!?! Ik heb een tijdje geleden nog laten testen op blaasontsteking maar dat was goed, wel zei ze dat het nog kon doorzetten en dat ik bij klachten nog maar eens moest laten testen. Kan ik natuurlijk ook altijd nog doen. Probleem is dat ik bij blaasontsteking (heb het in mijn hele leven nog maar één keer gehad trouwens, en wel gelijk in het begin van mijn zwangerschap) weinig klachten heb. Het enige wat ik had was dat de urine een vreemde geur had en dat ik op een gegeven moment zelfs wat bloed bij de urine had. Had niet eens last van branderigheid of kleine beetjes plassen... Die geur heb ik het idee dat het wel weer een beetje zo is maar dat was met de laatste keer testen ook en toe was het dus goed. Nou ja, misschien anders toch maar voor de zekerheid eens weer een test laten doen om e.e.a. uit te sluiten....
Hoi Fibi Ik zou ook gewoon even de vk bellen als ik jou was. Ze worden daar voor betaald hoor! Is hun werk. Inderdaad liever 10 keer te veel dan 1 keer te weinig. Dagje rustig aan doen kan natuurlijk sowieso nooit kwaad dus dat zou ik óók doen. groetjes Kirsten
PFFFF Heb echt een flutdag vandaag, ben zo moe.... Kan me ook absoluut niet concentreren en er zijn natuurlijk allemaal dingen die PERSE vandaag gedaan moeten worden..... Gelukkig ben ik om 15.30 vrij: gordijnen bestellen voor de beebkamer! Hadden eerst besloten om de gordijnen te houden die al op de kamer hingen (gewoon creme) maar heb zaterdag hele leuke stof gezien. Oranje met creme geruit, dus straks even bestellen, wil ze namelijk met van die ogen d'r in en omdat nou zelf te gaan doen zie ik niet echt zitten. Fibi over die bloedingen; ik heb het in de eerste 12 weken een aantal keer gehad dat ik een klein beetje bloed verloor, was meestal in de periode dat ik anders ongesteld geweest zou zijn. Heb het nog niet weer gehad.
Bloedverlies hier niet gehad, ja kleine wondjes aan de onderkant die iets bloeden verder wel erg veel last van mijn buik momenteel en errug moe dus daar kan ik dus wel over mee babbelen
http://i95.photobucket.com/albums/l151/draverLoran/buik24w4d.jpg Mijn buik aan de zijkant gezien 24 weken, 4 dagen http://i95.photobucket.com/albums/l151/draverLoran/buik24weken4dagen.jpg En van voren gezien.. Ga nu maar even een heleboel terug lezen , is weer veel gekletst in 2 dagen.
Bij de bedrijfsarts geweest.. Hij: "tja.. je bent natuurlijk niet echt ziek" Ik: "ehm.. nee" Hij: "Als ik je verhaal zo hoor is er sprake van een onwerkbare situatie" Ik: "ja" Hij: "je laat je toch niet op je kop zitten?" Ik: "maar ik weet niet meer wat ik moet doen" Hij: "drie mogelijkheden" 1. Je gaat in gesprek met je leidinggevende met nog iemand erbij en praat de verhoudingen tussen jullie goed en gaat weer aan het werk 2. Je blijft thuis, maar dit zal in je latere carriere misschien niet gunstig zijn, je bent er zelf niet bij gebaat want je laat alles maar de boel en niemand zal wat doen aan het gedrag van je leidinggevende. 3. Je vecht terug, stelt een brief op aan de directeur die je naar heel veel mensen CC't zodat ze er wel iets aan moeten doen, meldt je beter en blijft thuis onder het mom van "arbeidsconflict'. pfff... nu mag ik een overweging maken.. optie 1 is niet werkbaar.. optie 2.. mmmm... tja.. beetje makkelijk misschien.. optie 3.. waaaah.. ik wil hier geen verdriet meer van. Maar misschien voor mijn eigen eer wel het beste. Reacties zijn welkom!
Fibi, ik heb na het vr**n soms wat roseverlies en sinds het weekend harde buiken (wauw! wat hard! ). Kon het zijn dat je dit weekend met je man gemeenschap hebt gehad?[/b]
Lintje i zou als ik het zo lees optie 3 nemen, hahaha, maar goed als ik in jou schoenen zou staan, zou ik dat wel niet goed durven... maar lijkt me wel de meest logische. Nou na het vrijen had ik een hele bloeduitstorting verwacht... men wat een droogte... maakt het er niet leuker op, heeft iemand dat ook? En na het stoppen met de pil was het juist zo veel beter, nou nu dus mooi niet meer he, is meer de sahara! Tja en een beetje roze afscheiding is waarschijnlijk een klein wondje of een adertje dat geknapt is, ik had het bij de innesteling.
@Lintje, we hebben geen gemeenschap gehad de afgelopen dagen dus dat kan het niet geweest zijn. Ik denk zelf inderdaad ook aan een bloedvaatje of zoiets momenteel.... Heb verder ook nergens meer last van. Ik zie het toch nog even aan. Mijn verlos heeft op woensdag en donderdag telefonisch spreekuur en buiten die tijden moet je antwoordapparaat inspreken en wachten tot ze echt terugbellen. Vind ik altijd erg lastig. Dus ik kan morgen altijd nog bellen. Enne... zo te horen heeft de arbo-arts wel begrip voor je, alleen vind ik het ook wel kort door de bocht dat je niet "ziek" bent, nee je bent natuurlijk niet ziek maar die stress die je er van hebt is niet bevorderlijk voor je zwangerschap en kan je klachten geven die wel zeker onder ziek zijn kunnen vallen. Immers ook een burn-out of spanningsklachten vallen onder de noemer ziek. Ikzelf vind de "keuzes" die hij noemt erg moeilijk, ik neig zelf naar 1 of 3 misschien wel een combinatie van beiden. Ik denk dat jij de enige bent die de situatie echt goed in kan schatten op je werk. Je kan ook eerst optie 1 proberen en wanneer dit niet lukt voor optie 3 gaan? Hopelijk kom je er uit want arbeidsconflicten zijn niet leuk en zeker niet nu! Dikke knuf voor jou hoor.
Ja, het is moeilijk met de opties. Ik krijg geen vast contract (want tja, mijn leidinggevende bepaalt dat) dus dat betekent dat ik 9 juli met verlof ga, nog vijf weken vakantie heb staan en die ook wel voorafgaand aan mijn verlof zal moeten opmaken. Dus heb ik vanaf volgende week nog vijf weken te overbruggen. Is het optie 1 dan waard? Ik zie het niet zo zitten om daar nog energie in te steken. Maar ja, optie drie vind ik ook moeilijk.. bleh.. vanavond maar even horen wat mijn man zegt. En anders morgen maar de vk bellen, even horen wat zij zegt. Ooooff.. ik schrijf inderdaad de brief a la optie 3 en blijf thuis en ga geen gesprekken e.d. meer aan. Voor mij hoeft dat niet, maar dat ze wel weten op mijn werk waarom ik vertrek en dat ze zelf maar moeten uitzoeken of ze er iets mee gaan doen. Maar dat IK geen oplossing ga aandragen. En emotioneel gezien kan ik het niet aan om nog energie te steken in het goedpraten van verhoudingen. zoooow... volgens mij heb ik net de oplossing bedacht.. mm.. toch maar even over nadenken.
@Hopla, tja voorlopig hoef ik niet meer naar de gyn dus mocht ik daar uiteindelijk via de ortopheed toch weer terecht komen spreek ik haar er zeker op aan, dat ze niet bij iedereen moet denken dat ze een keizersnede willen/eisen. Maar ja had er de laatste keer geen zin in om mijn energie aan dat mens te verspillen, ene oor in andere oor uit. Net het ziekenhuis gebelt of mijn dossier vanuit het andere ziekenhuis daar nu is. (zoals afgesproken met de assistente, zou ik dat checken) Kan weer eens niemand antwoord geven en moet ik het andere ziekenhuis bellen...... jaaaaa dat zou ik wel doen maar die zeggen weer dat ik jullie moet hebben..... duidelijk weer voor de 3de keer van het kastje naar de muur, naja morgen maar naar de ortopheed op goed geluk dat mijn dossier er dan is. Word zo moe van dat soort mensen. Net de post gehad en weer geen voorstel van mijn baas, zal toch eens tijd worden niet dan..... grrrr bel van de week zelf wel ff. Lintje maak voor jezelf duidelijk of je er uberhaupt nog wel wilt werken, is het je het verdriet niet waard blijf dan lekker thuis stel die brief op en wacht af wat er gebeurt. Maar meld je niet te snel beter, want dan word je geacht weer te gaan werken. Vermeld iig in die bief dat je last hebt van stress en emotioneel alles niet meer aan kan, het is je teveel overspannen kan je medisch gezien niet testen ook een arbo arts kan niet in je kijken toch ?! @Fibi bel de vk eventjes vaak is het normaal als je vroeg in de zwangerschap wat bloed verliest, nu zou dat alleen kunnen door sex ofzo. Je bent extra doorbloed dus sneller een bloedneus enz. Maar bij twijfel bel je ze gewoon op! Net even de bovenverdieping gestofzuigt en dat is eigenlijk al teveel van het goede voel nu weer steken in mijn bil... au ! Dalijk dus ff lekker op de bank hangen. Geloof trouwens niet dat in aangenomen word bij het bedrijf (is meer een gevoel) waar ik heb gesolliciteerd, tot nu toe wijst ieder bedrijf/uitzendbureau me af zodra ik zeg dat ik zwanger ben dus de prognose schat ik niet al te best in. Niet erg hoor, voorlopig krijg ik mijn centjes gewoon van de baas en in mijn verlof zoek ik straks gewoon een kei leuke baan, want die zijn er genoeg! Lintje ik adviseer jou hetzelfde te doen, ik geloof dat als er eenmaal iets gebeurt is wat zo zijn stempel op je achterlaat dat werken op die plek niet mogelijk meer is. Kan je beter ergens een frisse start maken.
Anke77, SURPRISE, uitgerekend 1 augustus AmanChel, MEISJE, uitgerekend: 2 augustus, +1,0 kg mamavanamber, JONGEN, uitgerekend: 2 augustus, +7,2 kg Mir75, SUPRISE, uitgerekend 2 augustus, + 8 kg SonjaW, JONGEN,uitgerekend: 3 augustus,+ 5 kg 19 maart SEO alles oke:Naam: Kenji Zsolt Demi, SUPRISE, uitgerekend 4 augustus, +7 kg Deb1, JONGEN, uitgerekend 4 augustus +5 kg Lintje82, MEISJE, uitgerekend 5 augustus, 0,2 kg, 28 Maart SEO Teddy, JONGEN, uitgerekend 6 augustus Borsatofan, SUPRISE, uitgerekend 6 augustus, + 7 kg Els, JONGEN, uitgerekend 7 augustus, + 6 kg. Tanja20, MEISJE, uitgerekend 8 augustus Mamalieske, SUPRISE, uitgerekend 9 augustus, +7kg Loran, MEISJE, uitgerekend: 9 augustus, + 8,5kg, naam: Naomi Hopla, MEISJE, uitgerekend 9 augustus, +6 kg Humpie, SUPRISE, uitgerekend 9 augustus MMM, JONGEN, uitgerekend 10 augustus Manou, JONGEN, uitgerekend 10 augustus + 1,5 kg Nikster, MEISJE, uitgerekend 10 augustus +5 kg Poeizie, JONGEN, uitgerekend 11 augustus, +6 kg Melanie, MEISJE, uitgerekend: 12 augustus raccon, JONGEN, uitgerekend: 12 augustus, + 6 kg, naam:suprise woepie, 2 JONGENS,uitgerekend:12 augustus,+5kg naam: Mike & Deejay Nienke, JONGEN, uitgerekend: 13 augustus, +3kg Alice, MEISJE, uitgerekend: 14 augustus Mamamary, JONGEN, uitgerekend 15 augustus 2007, +2.0 kg. Danielle1979, MEISJE, uitgerekend:16 augustus,+ 6 kg Stephanie, JONGEN, uitgerekend: 16 augustus, + 3,0 kg naam: Remy Kiki80, JONGEN, uitgerekend: 16 augustus, +1,3 kg, 16 mei pretecho! Kuki, MEISJE, uitgerekend: 18 augustus, +6,6 kg, naam: Ysabelle Esmee Chigirl SUPRISE, uitgerekend 18 augustus, + 4 kg Daantje78, JONGEN, uitgerekend:19 augustus, +5.6 kg. 8 mei pretecho Tammy77 MEISJE uitgerekend 19 augustus +7 kg Lintje, MEISJE, uitgerekend 20 augustus, + 6 kg 14 mei pretecho naam: Lutein Margaretha Miza, MEISJE, uitgerekend: 20 augustus, + 6 kg Wannabe,JONGEN, uitgerekend 20 augustus Sarake, MEISJE, uitgerekend: 22 augustus, +2.4 kg Ien, SUPRISE, uitgerekend: 22 augustsus, + 5 kg, Mist, JONGEN, uitgerekend: 22 augustus, +1,3 kg, Tante Pollewop, SUPRISE, uitgerekend: 23 augustus o0Noa0o, MEISJE, uitgerekend: 24 augustus, +5,0 kg, 12 april echo Wolvin, JONGEN, uitgerekend 26 augustus Missgroovy, MEISJE, uitgerekend: 27 augustus, + 5kg, Naam: Fenne Fibi, JONGEN, uitgerekend: 27 augustus, + 4 kg Jumde,MEISJE, uitgerekend 27 augustus, + 4 kg Wannie, SUPRISE , uitgerekend: 27 augustus, + 0.4kg Fabienne79, JONGEN, uitgerekend 27 augustus, -1.0 kg 17meiden - 21 jongens - 10 verrassingseieren Zo, mijn gewicht ook weer aangepast.. bijna 9kg. aangekomen in totaal, maar zoals hierboven te zien is, valt het niet op waar het zit Zo, weer veel bij moeten lezen! (bijna 10 pagina's). En ben alweer vergeten waar ik op wou reageren..
Oke, dankjewel mamalieske, ff een rijtje: Genomen keuzes in mijn hoofd: - Ik wil daar niet meer werken, geen minuut; - Ik blijf thuis; - Ik ga om me heen kijken voor ander werk. Opties - Beter melden en thuiszitten en brief opstellen i.v.m. onwerkbare situatie; - Niet beter melden en thuiszitten en bezoekjes brengen aan bedrijfsartsen e.d. Gevolgen: ?
Hoi Lintje, Ik zou voor de 1e optie gaan, dus beter melden en brief opstellen, zo stel je in ieder geval meerdere mensen op de hoogte van jouw kant van de situatie. Wie weet wat jou leidinggevende iedereen wijs zit te maken.
Ja zat net te bedenken, je hebt daar geen vast contract, althans dat krijg je niet, dus neem aan dat je daar toch weg moet dan. Dan zou ik niet eens al die moeite doen! Lekker ziek thuis blijven, je gaat daar toch weg. En door een brief te schrijven, krijg je alleen maar extra spanning (wat moet ik schrijven, hebben ze hem ontvangen, hoe zullen ze reageren, gaan ze mij bellen). En voor je vervolg carriere lijkt me dat dat nou ook niet zo in de weg gaat zitten. Als ze vragen waarom je dara weg bent is het antwoord duidelijk dat ze je geen vast contract wilde aanbieden omdat je zwanger was...
Deze optie : - Niet beter melden en thuiszitten en bezoekjes brengen aan bedrijfsartsen e.d. Kan je aanvullen met een brief schrijven dat je de situatie niet meer werkbaar vind, je er stress van krijgt en emotioneel alles niet meer aan kan, kort gezegt overspannen. Dat je zwanger bent maakt je een eenvoudig slachtoffer voor je leidinggevende. Maar dit geeft je wel de mogelijkheid niet meer te hoeven werken tot aan je verlof! Je blijft immers ziek. Als je toch al weet dat je geen vast contract krijgt, die 5 weken vakantie ook pas na je verlof plakken en niet nu op nemen om tot aan de 34ste week toe te komen.
ja, Ien, juiste snaar. Volgens mij is ze zichzelf al behoorlijk aan het indekken. het is toch ook te gek dat ZIJ de hele tijd contact met mij heeft?! Volgens mij is de directeur een mietje t.o.v. haar. Nou, dan CC ik de brief wel naar de gemeentesecretaris en P&O.. en dan moet ie er wel iets aan gaan doen.
Maar Jumde, ze mogen nooit vanwege zwangerschap het contract niet verlengen... Maar mamalieske, mijn verlof loopt tegelijk met mijn contract af.. dus kan ik daarna de vakantie niet meer opnemen en ik ga eind mei wel een week met vakantie. Maar.. okeej, de bedrijfsarts was zo overtuigd van dat ik maar mezelf beter moest melden en thuis moest zitten vanwege de onwerkbare situatie... maar.. bleh.. ktsituatie.
@lintje nog even over die vakantiedagen die je nog hebt staan onder geen beding opnemen! Als je ze niet opneemt krijg je ze uitbetaald! En de arbo arts kan nog zo menen dat jij niet ziek bent, jij weet toch zeker het beste of je wel of niet zo kan werken. Als ze mij nu zouden manen om te komen werken gooi ik het op overspannen en burn out, mijn baas maakt mijn zwangerschap tot iets naars terwijl ik vrolijk zou moeten zijn (ondanks de lichamelijke kwalen), die leuke vrolijke tijd ontneemt mijn baas me en dat hem dat dan geld kost.... tja jammer voor hem dan. En dan der bij het kost hem niets! Als je ziek bent vanwege zwangerschap krijgt hij zijn kosten 100% vergoed dus zorgen maken over je baas dat hoef je in ieder geval niet. Zorg eerst maar dat jij er zo goed mogelijk uit komt, met zoveel mogelijk rust aan je koppie. Klinkt erg egocentrisch, is het ook maar ja dat is je baas toch ook?
Hoi lintje Wat een klotesituatie zeg Maar ook ik zou me niet betermelden als ik jou was.... Straks gaan ze nog salaris inhouden! Ik zou gewoon ziek thuis blijven. Wat de gevolgen daarvan zijn, zie je dan wel weer. Zal je toch nog eens een keer naar een arbo toemoeten ofzo Zolang jij ziek bent, moeten zij in ieder geval doorbetalen. En ik vind het ook erg ver gaan dat die arts even bepaald dat jij dus niet ziek bent. Mag toch aannemen dat je niet eerst iets afschuwelijks als een miskraam ofzo hoeft te krijgen om te 'bewijzen' dat de situatie ziekmakend is De situatie is schadelijk voor jou en voor je kind, dus: ziek Punt uit Ben het even kwijt, maar staat de verloskundige achter je? Dat zou ook nog schelen in het verhaal En misschien nog iets van een bedrijfsmaatschappelijk werker ofzo waar je terecht kan? In ieder geval sterkte ermee Liefs Kirsten