Augustus 2008 mama's !

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Brian heeft hier al te kennen gegeven zich nooit te laten steriliseren. Hij is geboren met alles compleet en gaat dood met alles compleet zoals hij dat zegt. En ik ga echt niet altijd de pil slikken vind het echt rotzooi. Maar nu ga ik echt mijn haar is echt coupe föhn ontploft dus moet daar echt iets aan doen.

2. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hey lieve dames!

Even snel een berichtje van mij zonder op jullie te reageren :oops: sorry maar ben eigenlijk nog heel druk.

Wesley had gister nog koorts en vannacht werd hij weer helemaal overstuur wakker en heeft hij weer bij mij geslapen. Vanmorgen moest ik een halve dag werken en normaal gaat hij altijd naar mijn moeder dus nu was het vanmorgen even afwachten wat zijn temp zou doen anders zouden mijn schoonouders bij ons komen oppassen. Maar vanmorgen was zijn temp 37.5 dus dat was netjes. Hij is de ochtend bij mijn moeder geweest maar daar liep zijn temp toch alweer op naar ruim 38 :( mailde mijn moeder me dus toen heb ik de huisarts gebeld maar de praktijk was vandaag dicht en op het antwoordappartaat werd het nummer van de dokterspost genoemd dus ik daar heen gebeld maar daar werd me dmv een antwoordapparaat verteld dat ze alleen buiten kantooruren beschikbaar zijn en ik contact moest opnemen met mijn huisarts :( lekker handig dus ik kon niks! Toen heeft mijn man zijn huisarts gebeld en die zei dat we de 4e! dag moesten afwachten meestal gaat het na de 4e dag over en de 4e dag is dus vandaag. Omdat hij verder alert is, goed eet en drinkt hoefde we ons geen zorgen te maken maar ja, dat doe je stiekem toch! Vandaag is Wesley erg slaperig dus volgens mij voelt hij zich wel beter en is hij de schade aan het inhalen. Hij heeft bij m'n moeder vanmorgen goed geslapen en thuis slaapt hij nu ook alweer bijna 2 uur. Dat kwam mooi uit want Rik had gister thuis gewerkt en voor Wesley gezorgd en ik was gisteravond weg dus het was een grote bende hier :D nu niet meer! Morgen is Rik ook thuis anders zou Wesley een hele dag naar het kdv moeten maar ik heb nog geen idee wat z'n koorts gaat doen dus hij blijft morgen sowieso lekker thuis. Misschien kom ik vanavond nog even lezen en reageren. Ik ga nu snel verder met de was want Wesley heeft gister zo'n beetje alles onder geplast/gepoept en gekwijld :) hopelijk dan toch de tandjes want zoveel als hij nu kwijlt heb ik nog nooit gezien!

3. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    even een vraagje:
    Hoeveel liga o.i.d. geven jullie? een halve? een hele? een heel pakje?

en ik lees zo soms wat over een potje groente of fruit. is dat dan een groot potje groente/fruit wat jullie kleintjes helemaal op eten?

4. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    delilah, het is inderdaad vooral belangrijk of een baby nog genoeg drinkt en alert is! en natuurlijk maak je je zorgen. het is helemaal niet leuk als zo;n kleintje (en ook nog eens jouw eigen kleintje!) ziek is! goed dat je hebt gebeld en hopelijk knapt hij inderdaad echt op na vandaag.

Puck, Marleen, Toby: hier helemaal geen pil! :D ik wil niet aan de hormonen, iets onnatuurlijks in je lichaam en het is ook wel een principe van ons!

LInka, ben erg benieuwd hoe het nu met je gaat nu je medicijnen slikt. merk je al verschil? en ben ook heel benieuwd wat de KNO-arts zegt en wil gaan doen! spannend joh!

5. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    :cry: :cry: :cry: :cry:

de ka heeft gebeld en we moeten met Milan naar nijmegen...
    hij heeft contact gehad met een arts daar en die durft zo niet door de telefoon te zeggen dat er niks aan de hand is gezien de waardes toch nog wat aan de hoge kant zijn. het kan ook zo zijn dat ze na hem gezien te hebben het niet nodig vinden om verdere onderzoeken te doen, maar dat is dus afwachten...

de ka stuurt nu alles door en aan de hand daarvan krijgen we een oproep.
    ik heb zelf geprobeerd om een afspraak te maken omdat ik geen vertrouwen meer heb in de ka, maar dat gaat niet. hun moeten eerst de brief binnen hebben, de ka heeft gezegd dat hij het zo snel mogelijk af gaat handelen, dus ik hoop maar dat hij zich nu een keer wel aan zijn woord houd.

het worden dus nog onzekere tijden, want dit kan nog wel even gaan duren.

ik zit helemaal stuk... :cry:
    de ergste dingen gaan door mijn hoofd! het is zo'n vrolijk mannetje, hij heeft altijd goede zin, maar ik kan er nu bijna niet van genieten omdat ik ontzettend bang ben dat hij ernstig ziek is..

liefs rebbel

6. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    @ Marleen: Ja die hebben ze mij een paar jaar geleden ook aan willen smeren en toen heb ik hem geweigerd. Was er toen ook niet wat over op tv? Ik slik de pil ook omdat mijn menstruatie anders zo erg is. Ik heb ook liever geen hormonen meer in mijn lijf, maar het werkt wel goed...Over steriliseren van mijn man hebben we het ook gehad maar is nu nog niet aan de orde, hij wil het op zich wel.

@ Delilah: Hopelijk knapt Wesley nu lekker op. Wel fijn dat hij morgen lekker thuis is bij je man!

@ Arri: Ik vind dat irritantje koekjes van Liga, je krijgt er zo'n troep van, maar als ik er een geef geef ik een halve. Ik geef liever rijstwafeltjes. Laatst zag ik iemand haar kindje Cracotte geven, is dat wel goed, zit daar niet teveel zout ofzo in?

7. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Lieve Rebbel,

Zodra bloedwaardes afwijken gaan ze het onderzoeken, maar het wil nog niet zeggen dat het echt mis is. Nu je doorgestuurd wordt met Milan is dat natuurlijk doodeng, maar ze doen het voor de zekerheid toch, want ze kunnen het doodgewoon niet negeren. Zoals aangegeven wordt kan er ook niks aan de hand zijn, hou dat ook een klein beetje in je achterhoofd, anders ga je alleen maar doemscenario's in je hoofd halen! Ik ga niet zeggen dat je je niet druk moet maken, want dat zou ik ook doen. Die afwijkende bloedwaarde komt ergens vandaan, maar Milan is vrolijk en doet het ontzettend goed meis, al 8mnd lang! Hou je taai!

8. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Toch nog wat gehoord vandaag dus, zou tijd worden zeg! Ik snap je volledig hoor maar maak je nu niet helemaal gek, ze willen hem zien omdat de waarden iets aan de hoge kant zijn en misschien is verder onderzoek niet nodig... Heel veel sterkte in elk geval de komende tijd, hopelijk weten jullie nu snel of er wat aan hand is! *Knuffel*

9. Marleen2109

@ Puck: Ik dacht ook dat er in craqottes nog teveel zout zit. Ik hou het zelf nog even op echte baby producten zoals liga enzo. Weet je wat ideale koekjes zijn, die van nijntje, maar die mogen ze vanaf 8 mnd geloof ik pas, die kruimelen amper en kunnen ze toch heel goed eten.

Ik wil liever geen al te zware pil, maar het liefst helemaal niks. Maar dat gedoe met condooms vind ik ook niks. Ik heb al zitten denken aan de mirena, maar daar hoor ik ook soms dingen over die ik liever niet hoor... Kortom ik ben er nog lang niet uit!

10. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik gebruik Lovette, al jaren, minder hormonen in, die wou goedkopere spul geven aan mij (bij Apotheek, zegt dat hetzelfde is) maar dat wil ik absoluut niet en gaf toch Lovette aan mij, gelukkig maar...... Over half jaar of jaartje wil ik toch misschien stoppen want ik heb toen last van hevige ongesteldheid, dus vandaar slik ik nu de pil maar over half jaar of zo zal wel over zijn hoop ik tenminste hihi. (ik ben wel tegen de pil, het is troep)

Rebbel, sterkte.....blijf aub rustig! *knuff*

Delilah, vervelend van HA, maar kan je dan niet naar huisartsenpost?

Arri, halve liga of hele liga, ligt eraan wat ze trek in heeft. Vandaag potje gegeven, visrisitto, ze vond heerlijk en nu slaapt ze, ze viel idd in slaap na toetje van Nestle! Rijstewafel voor babys vanaf 6 maanden heb ik ook in huis.

11. Marleen2109

@ Arri: Hier een halve tot soms een hele liga. 6 mnd potjes gaan hier zo goed als altijd helemaal op. Als ik vers fruit of groente maak dan weeg ik 200gr af.

12. Marleen2109

@ Delilah: wat een gedoe dat je niemand kunt bereiken. Eerlijk gezegd had ik al bij de HA gestaan. Hier moet ik bij de 3e dag koorts al bellen. Ik kreeg met Jasper toen op m'n lazer dat ik eerder moest bellen, dus dat doe ik dan maar!

13. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ja ik ga nu de huisartsenpost zo maar eens bellen :( het is nu weer 39.2

@ Linka, nu kan ik daar wel heen bellen maar vanmorgen kreeg ik t antwoord apparaat en die zei dat ik mijn eigen huisarts moest bellen maar die praktijk was gesloten vandaag. Ga ze morgen wel bellen dat ze voortaan maar een nummer van een vervangend arts moeten inspreken op dat ding!

14. Delilah

Delilah Niet meer actief

Stomme huisartsenpost... Belde net en zegt dat mens dat ik vanmiddag mijn eigen huisarts had moeten bellen en dat er altijd een huisarts is waar je terecht kan in spoedgevallen.

Dus ik zeg dat ik het geen spoed vond en toen zei ze dat ik nu ook een spoed nummer belde. Dit is het nr. dat mijn huisarts had ingesproken op de band :(

Morgen bel ik 'm mooi op, vind dit geen stijl... Iig zei ze dat ik me geen zorgen moest maken, hij is alert en eet en drinkt goed dus geen zorgen en morgen even langs de huisarts...

15. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik ben er even kort, ben gezellig bij mijn ouders en heb even vlug alles doorgelezen (gelukkig bij aug 2009 hadden ze maar 3 pagina's)

rebbel, ik hoop zo dat er eens een keer duidelijkheid komt. Ik vind het echt niet normaal dat het allemaal zolang moet duren. Ik kan me voorstellen dat je daar niet goed van wordt

Linka, wat tof om te lezen dat je een leuke dag ging hebben. Ben ik zo blij om. Je klinkt nu al een stuk vrolijker als 2 weken geleden

met mij alles goed, morgen ben ik lekker vrij en klets ik mee (hoezo verslaafd en mis het echt als ik weinig mee kan schrijven)

doeidoei

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hey meidne

tis toch wat ben ik een dagje werken. wordt ik niet eens gemist. snik snik

@rebbel heel veel knuffels en ik snap dat je je zorgen maakt

@arri ik pureer voor silver altijd fruit en dat is vaak 1 peer 1 apel en 1 banaan en kijk wat er op gaat is vaak erg veel en de rest eet ik op. en een potje eetje zo'n 6 maand helemaal op en anders pureer ik en kijk ik wat ze eet.

ben nog even boos geweest op het kdv. ze hebben haar gewoon een broodkorstje gegeven. zijn wij alles aan het testen en uit proberen geven ze gewoon zomaar iets wat ze nog niet mag en heeft gehad.

17. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    thanks meiden!

de huisarts, fysio van het zkh, fysio hier aan huis en ook de kinderarts konden zich allemaal niet voorstellen dat hij een ernstige stofwisselingsziekte zou hebben. dus ik hoop echt dat hun het niet alle 4 mis hebben.

de arst zei ook dat die waardes hulpmiddelen zijn en dat hij eerder bang zou zijn voor een stofwisselingsziekte bij een kind dat normale waardes zou hebben maar heel erg blijft hangen in zijn ontwikkeling, dan een kind dat licht afwijkende waardes heeft, maar het verder goed doet! (milan dus) de arts in nijmegen kon het zo door de telefoon niet beoordelen en durfde zo niet te zeggen dat het goed was ivm die verhoogde waardes, dus daarom wilde hij hem liever een keer zien.
    het is dus voorlopig alleen nog uit voorzorg...

het is ook zo dat ik in paniek raak en dan hoor ik alleen de negatieve dingen en ga meteen van het ergste uit, maar mannetje is gelukkig erg nuchter en die heeft me weer even met beide benen op de grond gezet.
    hij denkt nog steeds dat er niks mis is met Milan.

verder nog meer slecht nieuws...
    het kindje van vrienden is overleden... :cry:

18. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    dank je lieverd! :)

@all: ik vind het ook super fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan!
    het idee dat er iets met mijn mannetje aan de hand is maakt me zo ongelukkig. pfff... nooit geweten dat ik mezelf zo rot kan voelen!
    sorry voor alle ego berichten! :oops:

19. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ rebbel, ik snap dat je geschrokken bent, maar wel goed dat er nu eindelijk eens actie wordt ondernomen. En de kans is zoveel groter dat hij gezond is dan dat hij dat niet zou zijn. Door alles wat ik lees over wat de verschillende artsen zeggen kan hij bijna niet een ziekte hebben! Goed dat je mannetje je weer met je beide benen op de grond kan zetten, dat is echt nodig. Net wat je zegt, anders hoor je alleen maar de negatieve dingen! Houdt moed, het komt helemaal goed met Milan.

En wat betreft het kindje van je vrienden, wat vreselijk! Maar gelukkig blijft verder lijden hem bespaard! Sterkte!

En nou krijg je een hele dikke digiknuffel van me voor al deze elllende! Komt íe: *knuffel*

@ Arri, ik geef heel soms een Liga, maar eigenlijk heeft ze al zo'n vol eetschema dat ik er niet eens aan toe kom...

@ Binna, jeetje, dan was ik ook even goed boos geweest!

@ Delilah, wat een sukkels! Dan ben je toch beter af met je eiegn huisarts. Die ken je, dan kan je beter daar morgen heen.

Ik slik de Mercilon-pil, en nadat ik weer begonnen ben na de bevalling heb ik bijna geen bloedverlies meer en amper buikpijn. Voor mij prima dus!

20. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Hoi allemaal

We zijn weer terug. Jordy heeft een week in het ziekenhuis gelegen omdat hij zijn fles niet wilden.
    Zouden hem gaan onder zoeken, maar dat kwam er niet van. Ze zijn er alleen maar achter dat hij de fles niet wilde, maar dat wisten we zelf ookw el.
    Nu wilde hun nog observeren hoe het met papjes ging en dat ging thuis goed, maar inhet ziekenhuis ging het dus helemaal niet.
    We moesten maar door blijven geven terwijl dat ons kleine man helemaal overstuur was.
    Gisteren hadden we er genoeg van en zijn we naar huis gegaan.

Hij was ons mannetje niet meer. Normaal is hij altijd vrolijk en nu was het een klein mopper kontje.
    Sinds we weer thuis zijn zie je hem weer vrolijk worden en het eten gaat nu ook weer een stuk beter. Met nog een beetje moeite soms eet hij al zijn papjes ook.

We hebben ons in het ziekenhuis zo lopen ergeren.
    Zo kreeg hij een uur later pas zijn eten terwijl het helemaal niet druk was er lang 5 kindjes op de afdeling en waren 3 zuster. bij 3 van de 5 kinderen sliepen de ouders dus die deden eigenlijk alles.
    Jordy kreeg ook elke keer wat anders te eten dan was afgesproken en zo nog wat meer dingen
    De afgelopen week was dus een hel.

Gelukkig zijn we nu weer thusi en gaat het de goede kant op.

So das wel een lang verhaal geworden, maar nu weten jullie waarom ik er opeens niet meer was

Deel Deze Pagina