@ Noa, ik heb nu fluticasonpropionaat gekregen! pfff wat een naam. Moest ff het doosje erbij pakken haha! En dat moet ik 1 maal daags in elke neusgat sprayen! Het is een ontstekingsremmer. Het helpt bij mij wel goed, want met dit krijg ik veel minder vaak voorhoofdholtontsteking! pff moeilijke taal allemaal.. @ollekebolleke, lekker dat het zo opruimt bij jullie! Heerlijk gevoel altijd weer! @Anna, wat lekker dat je geshopt hebt! Kijk maar uit, als je eenmaal begint...pfff.. @ Nita, als ik alles zo hoor van jou dan zou ik ook alleen jou naam op het geboortekaartje zetten hoor! Voor hem is jullie kleinte op dit moment niet gewenst dus laat hem lekker de %^&* krijgen! Zo wij zijn net thuis van eten bij me ouders! Ik zit echt vol! Ik had zelfgemaakte kwarttaart als toetje mee , was erg lekker! Ik lig nu op de bank en voel me kleine ventje alweer bewegen..
even kort: Liz bedankt voor de tip. Ga ik zeker doen als het aanhoudt en daar lijkt het wel op.... Vandaag begonnen met opruimen van het huis: Zolder babykamer en studeerkamer. In het kort komt het op het volgende neer: dingen die nu in de babykamer staan, gaan naar de studeerkamer, spullen van de studeerkamer gaan naar de zolder, maar daarvoor moet de zolder eerst opgeruimd worden. Vandaag een goed begin gemaakt! 1 kastje is al verhuisd, andere kast is opgeruimd en de zolder is gedeeltelijk opgeruimd. Opruimen is een stuk leuker als het voor de baby is!
Goedemorgen @All Sorry heb niet alles terug gelezen ben ook het hele weekend niet geweest maar hoop dat het met iedereen goed gaat .. en voor bij wie het wat minder goed gaat een dikke knuffel voor jullie ! Pff is het alweer maandag moet je echt weer even wennen he vooral omdat de klok nu een uur vooruit gezet is hihi Morgen is me kleine man jarig wordt hij alweer 2 dus feest morgen hier we hebben zo,n elektrische politie moter gehaald voor hem die op accu gaat zal die wel helemaal geweldig vinden en zaterdag was me schoonzusje bevallen van een klein mannetje dat is echt zo,n verschil als je alweer grote kinderen hebt Nou fijne dag allemaal en hopen op een heerlijk zonnetje Groetjes Tal
Tal, leuk morgen een feestje! En tja voor je het weet het je ook weer zo'n hummeltje in je armen. Je echo schiet ook al aardig op...
Ik zou zijn naam er ook op zetten, dat heb ik toen bij mijn dochter ook gedaan, niet dat hij het erg vond. Maar ik deed het voor mijn dochter, zij heeft een papaen een mama. Dus had hij het wel erg gevonden dan had hij pech!
@ppa Ja het schiet al op bijna op de helft alweer gaat hard ! Vrijdag de 20 weken echo ja spannend ! hebben jullie trouwens ook dat als je byv op de bank ligt en de baby beweegt dat je precies ziet waar het beweegt zo leuk ! Groetjes tal
noa hier in belgië is dat gewoonlijk als mensen dan op kraambezoek komen, krijgen ze doopsuiker of suikerbonen zoals ik het zei als herinnering aan de geboorte nita gewoon je gevoel volgen wat je zelf wil, je kan ook altijd nog even wachten en zien hoe het verder vordert of hij zich wat schappelijker voordoet dan kan je zijn naam erbij op zetten tal ja dat zal je kleine mannetje zeker leuk vinden hier lekker geslapen... en niet zo heel veel te melden, begin maar meer en meer te eten wel in kleine stukjes telkens maar toch en ben verslaafd aan discololly's
Oh bah, vanacht voor het eerst brandend maagzuur gehad. Heel de nacht rechtop in bed gezeten om toch een beetje te kunnen slapen. Heb in mijn boek gelezen dat ik melk moest drinken en brood moest eten maar dat hielp niet. Straks even Rennies halen. Iemand verder nog tips? Deed echt pijn!
@Marieke, kan je ook in tekst aan mij/ons uitleggen hoe vriend/man de baby kan voelen. Ik voel de baby heel goed bewegen, soms van buiten maar nog niet echt heel sterk. En als ik of mijn man een hand op mijn buik leggen houdt die kruimel er mee op. Frustrie voor mijn man en ik ben zo benieuwd naar zijn reactie... Dus als je tips hebt zijn ze welkom en anders dus maar afwachten en geduld oefenen. Sterkte morgen trouwens. Spannend. @Liz, heb je van je hart geen last gehad in je vorige zwangerschap? En kunnen ze er iets aan doen? Lijkt me eng zeg. @Nita, ik zou de naam van je ex niet op het kaartje zetten. Laat em lekker, duh. Ok, hij is wel de biologische vader, maar voor de rest heeft hij niks gedaan om te bewijzen een vader te zijn. En hij wil er toch niets van weten immers. Veel plezier vanavond met je pretecho. Lekker dat je vanavond al kan. Wat zal je opkijken dat die kruimel al lekker gegroeid is. @Cjpt, vervelend he maagzuur. Bij mij is het ook weer terug. Naast wat je al hebt geschreven is misschien vanillevla nog een optie. Rennies helpen bij mij maar matig, maar ik moet ze wel altijd bij me hebben hoor, anders wordt ik gek. @Hooikoorts, ik gebruik zelf altijd de antihistaminekorrels voor onder de tong, iemand die die ook gebruikt en weet of het nu ook mag? Ik heb geen doosje/verpakking meer en ben even te lui om het op te zoeken Ging van het weekend even op de site van babydump kijken, wij gaan daar a.s. zaterdag heen voor een kinderwagen. Blijkt dat ze nog t/m 5 april actiedagen hebben. Misschien een tip voor de meiden die daar nog heen moeten. Ik zal nog wel het een en ander vergeten zijn, maar iedereen heel veel lieve knuffeltjes van ons.
@ Daan, ik weet het niet van de korrels. Mijn huisarts zei dat ik alleen me spray mocht gebruiken en dat verder alle hooikoorts medicijnen niet mogen tijdens zwangerschap. Even bij de apotheek gaan vragen! Kan het ook vanavond even aan een vriendin vragen als je wil, die werkt in de apotheek! @cjpt, vervelend dat maagzuur! Ik heb er nog niet echt last van. Alleen laatst toen ik 's morgens meteen een verse jus nam...dat was niet het beste idee van nederland... Mijn vriend heeft trouwens de kleine al wel gevoeld maar de afgelopen dagen lukt het niet meer. Ik voel het wel heel duidelijk van binnen maar hij voelt dan niks! Komt vanzelf! En joepie waarschijnlijk staat de naam nu vast! En het is geen Luca meer!
hoi hoi Vanmiddag 20 weken echo ben nu wel een beetje ongerust omdat ik zelf hartpatient ben en het erfelijk kan zijn hopelijk is het snel 3 uur Tip om de papa's in spe het misschien te laten voelen Ga voor je partner zitten tussen zijn benen liggen en laat hem 1 of 2 handen op je buik leggen en dan niet teveel bewegen je zou af en toe met je vingersvkunnen kriebelen zodat het kindje misschien reageerd Doe dit als jezelf het gevoel hebt hij/zij is wakker En omdat je met je rug tegen hem aanligt hou je het lekker lang vol en dus meer kans om het te voelen Bij ons werkt het maar geduld is een schone zaak
Thanx kim voor de tip. Hoop dat mijn man het geduld kan opbrengen. Nou hij moet maar hoor hihi. Succes met je echo vanmiddag. Duurt lang dan he. Heb je nog een beetje afleiding tot die tijd?
hey Daan, de fysio heeft me geleerd om eerst aan de zijkanten van je buik je bm te zoeken. die voel je tijdens drukken met je handen door de weerstand. dan ga je met 1 hand flink drukken, mag echt wel stevig. je baby zwemt er dan meestal naartoe zei ze en reageert op je hand. bij ons werkte het perfect! @zonnetje: je hebt helemaal gelijk, een jurkje kopen is de goden verzoeken maar anders is het een leuk kraamcadeautje voor vriendinnen van me, die zo langzaamaan ook eens aan kinderen beginnen te denken. @Nita: ik zou zijn naam er ook niet opzetten.
Hallo allemaal! @Nita, wat klink je goed meid! Veel standvastiger dan de laatste tijd, goed zo! Ik wens je heel veel plezier vanavond... ik denk dat je een jongetje krijgt, maar ik ben geloof ik de enige en ik had het bij mezelf ook fout dus afwachten maar.... Enne.... No Way dat ik zijn naam op het kaartje zou zetten. Wie geen vader wil zijn hoort ook geen deel uit te maken van een trotse aankondiging! Mijn mening.... @Marieke: fijn dat het zo leuk was in disney. En ik vind het zo lief wat je schreef.... wat jullie kriel ook mankeert hij/zij is toch jullie super baby! Veel succes en sterkte morgen... @kim: succes straks! Het is alweer 12 uur, nog 3 uurtjes wachten @liz: klinkt een beetje eng van je hart... sterkte ermee! En leuk hoor een 2e meisje! Maagzuur Heb ik ook! Nog niks aan gedaan eigenlijk, tot nu toe gewoon lijdzaam verdragen... Vanillevla schijnt idd goed te helpen, en zelf moet ik de rennies nog proberen. Baby voelen Ik voel ons mannetje nu sinds 1 week elke dag wel een paar keer. Mijn man kan 'm ook voelen aan de buitenkant! Als ik rustig lig op de bank of in bed en hij doet zijn hand plat op mijn blote buik en dan maar afwachten... gisteravond heeft hij 'm expres wakker gemaakt hahaha! Hij 'schudde' mijn buik een paar keer heen een weer en na 10 seconden kwam er reactie, het hardste schopje wat ik tot dan toe gevoeld had. Alsof ie zei, hou op ik sliep net zo lekker! Hihi, dus da's misschien ook nog wel een tip.... Huizen Respect voor iedereen die nog even snel verhuist voor dat de baby komt... ben echt blij dat ik dat niet hoef... Ben nu zonder verhuizing al een stresskippie Dit weekend zat ik me zo druk te maken over wat er allemaal nog gedaan moet worden in huis, dat mijn man op het idee kwam om er een schema met planning voor te maken... zo lief van hem, hij weet dat dat mij helpt...! Dus nu heb ik een A4tje hangen met een heel schema, gemaakt in exel, wat we in welk weekend gaan aanpakken, hihi...
Ha meiden, Hier een wat fitter Pluisje dan vorige week... Dat mooie weer helpt toch wel hoor! Nita: Meid, wat goed dat je nu voor jezelf kiest! Knap! En wat betreft zijn naam op het kaartje... Het is jouw gevoel, maar IK zou het niet doen. Hij wil er nu toch ook niks mee te maken hebben? Dan zou ik er voor kiezen, jij met je kruimel tegen de rest van de wereld hoor! En vandaag je echo, spannend! Ben reuze benieuwd! Marieke: Wat leuk, Euro-Disney! Fijn dat je zo genoten hebt. Petrabr: Wat een prachtige buik! Anna1976: Dat gaat inderdaad dan echt spreken hè, als je zo met de inrichting bezig bent. Leuk hoor! Ollekebolleke: Fijn hè, kan ik ook zo van genieten, een opgeruimd huis...heerlijk! LIeke1979: Opruimen voor de baby is helemaal niet vervelend nee! Ken het gevoel! Tal: Leuk, morgen een feestje! Stuur je nog ff wat taart into cyberspace? Kim3: Spannend meis, ik zal voor je duimen hoor! Daan: HEEEEEEEEL VEEEEEEL geduld... Ik ga nu op mijn linkerzij liggen en lief gaat dan lepeltje-lepeltje liggen. Dan doe ik mijn ontspanningsoefeningen ( door je neus inademen en dan met een buikademhaling door je mond uitademen..) Dan krijgt ons meisje wat meer ruimte en gaat ze vaak schoppen en bewegen. Van het weekend had lief zijn hand op mijn buik en toen ineens een hele hard trap, dus lief die had echt zoiets van "Jeetje zeg, dat was hard!"Direct tegen mijn buik gezegd: "Zeg, wel zachtjes doen met je mama hoor!" Hihi! Mijn lief is zowieso echt superlief...Hij neemt veel huishoudelijke dingen uit handen, de was en stofzuigen enzo, zonder dat ik het hem vraag..Zo lief! Krijg vandaag allemaal hele lieve complimenten over mijn buik, heb mijn HEMA/jurkje aan dus misschien dat het daar aan ligt. Dat ik zo´n prachtig buikje heb, zo beschaafd voor bijna 23 weken... Heerlijk Meiden, geniet van het weer! Liefs, Pluis
@Pluis.... we want pictures! van jouw beschaafde buik in je hemajurkje Omdat je precies even ver bent als ik ben ik reuze benieuwd om mezelf eens met iemand te vergelijken... Ik zal zelf vanavond ook weer eens een foto maken (met kleding).