Bij ons was het nog geheim met oud en nieuw, alleen mijn moeder wist het nog. Voelt heel lang geleden. Fijne jaarwisseling dames.
Gelukkig nieuwjaar!! Hopelijk heeft iedereen een fijne avond gehad. Hier was het erg gezellig. M'n beste vriendin en haar vriend waren bij ons eten. Lekkere hapjes gemaakt met de kids. De baby lag er al vroeg in, maar met de jongens (en buurjongens) om 19:00 wat vuurwerk afgeschoten. Vonden ze fantastisch! En daarna zijn ze zowaar gaan slapen en niet meer wakker geworden s nachts. Geen idee tot hoe laat trouwens want vl is er vanmorgen uit gegaan en ik ben net wakker Vannacht nog een fles gegeven en heb om mezelf moeten lachen: om 3:45 werd Tom wakker, dus ik eruit om de tut er terug in te doen (altijd even proberen). Dat vond hij niet goed en ging daarop nog harder huilen. Dus ging ik m'n badjas halen en de fles maken. Ik kom de badkamer uit en hoor... niks meer! Toch stil geworden! Wellicht zou ik normaal gesproken blij zijn geweest en hem lekker hebben laten slapen, maar gisteren had ik een 'ja daaag'-mentaliteit en heb ik hem gewoon uit bed geplukt en de fles gegeven. Hij sliep inderdaad weer en keek echt verbaasd! Haha. Komende week alleen thuis met de jongens. Hopelijk is het lekker weer en kunnen we vaak het bos in. En daarna weer werken! Heb er stiekem wel zin in Was er voor de vakantie even geweest en ben weer enthousiast begroet door wat leerlingen. Doet me altijd goed
Ik had wat getypt, maar was opeens weg.. nou ja, iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst in ieder geval! Baby heeft door het lawaai heen geslapen, peuter werd wel wakker en was erg bang. Maar hij was snel weer gerustgesteld gelukkig. Vandaag de laatste oliebollen opeten, ze waren weer heerlijk dit jaar..
Ik heb vandaag m'n eerste echte werkdag weer . Ik kan op de camera zien dat mini pas om 13u wakker was, dus manlief heeft mooi de hele ochtend goed kunnen werken. En ik heb besloten om vroeg te beginnen voortaan, dan ben ik om 17u lekker alweer thuis. En mini is dan toch nog wakker tot een uur of elf, dus genoeg 'samen' tijd.
Cindy vond je het fijn om weer te gaan werken? Ik heb er wel weer zin in! Hoe gaat het met jullie mini's? Onze Tom is vooral hard aan het groeien Heb vandaag rompers maatje 74 gekocht! In mijn voorraad kleren zaten er weinig en ook geen shirt met lange mouwen. Blijkbaar zijn alle jongens in de familie in de zomer in maatje 74 gegroeid. De jongste was een jaar! Tom heeft vooral een lang (en bol) bovenlichaam. Verder zie ik eigenlijk weinig ontwikkeling vooralsnog. Hij kan wat beter op z'n zij draaien en als hij op z'n buik ligt komt hij wat hoger. Vandaag zelfs steunde hij even op z'n handjes! Ik weet dat alle kindjes het op hun eigen tijd doen hoor, maar ben misschien een beetje ongeduldig De andere twee waren ook relatief laat met alles. En is iedereen al aan de hapjes begonnen? Wij hebben nu vier keer wortel gehad. De eerste keer was hij enthousiast, daarna werd het minder. Volgende! Haha.
Vandaag heeft onze kleine een druppel sinaasappelsap gehad. Vond ze niet lekker. Maar echt bijvoeden doen we nog niet. Ze kijkt wel al erg naar ons als we eten of drinken, dus verwacht dat ze wat sneller zal gaan eten dan onze tweede. Die vond het maar niks voor lange tijd. Verder is ze snipverkouden. Echt helemaal vol. Heel sneu.
Twee dagen gewerkt en alweer een dag vrij, wat een luxe leven heb ik op het moment . Vandaag naar het consultatiebureau geweest. 7,6kg is onze man alweer. Qua eten toont hij nog totaal geen interesse. Ik denk dat we er volgende week een keer mee gaan beginnen. Misschien dat we het dan ook voor elkaar gaan krijgen om een voeding minder te krijgen, want we zitten nog steeds op zes per dag. Qua ontwikkelingen hier ook niet veel spannende dingen. Hij wordt wat beter in iets gericht pakken. Verder wil hij graag staan nu in plaats van zitten. En op de buik liggen houdt ie iets langer vol, ook in de wandelwagen ligt ie nu best lang vrolijk om zich heen te kijken op zn buik. Sterkte met de verkoudheid!
Wat grappig bioluun, ik heb net nieuwe rompers en kleren 62-68 gekocht. Ik kwam alleen maar zomerpakjes tegen van mijn oudste, scheelt precies 2,5 jaar dus ook alles in het verkeerde seizoen. Geen straf overigens, ik koop graag kleren voor de jongens haha.. Qua ontwikkeling gaat het ook op zijn gemakje hier. Draaien gebeurt niet, meneer is gewoon ontzettend tevreden met hoe hij ligt hij draait wel op zijn zij trouwens. En hij volgt alles wat mijn mond in gaat dus volgende week gaan we denk ik beginnen met hapjes. Hij drinkt nog best vaak op een dag, maar is zo'n 5 minuutjes bezig dus ik vind het geen probleem..
Ik heb ook net nieuwe rompertjes maat 68 gekocht. Vanaf maat 74 kan ik op zolder gaan winkelen, maar de kleine maatjes hadden mijn schoonzussen al weggegeven. Kleren red ik wel, maar rompertjes met lange mouwen had ik niet in deze maat. Vandaag een id-kaart aangevraagd. Bij de fotograaf ging het zo schattig. Ze vond het wel gezellig met die man. En dus 2 hele leuke foto's. 1 voor de kaart en 1 voor op mijn bureau op het werk. Ik was gewoon meteen verliefd op de tweede foto. Ze lacht er zo mooi. Heerlijk zo'n fotogeniek kind ondanks haar gruwelijke verkoudheid. Ze heeft zichzelf vandaag 4 keer onder gespuugd omdat ze zo moest hoesten. Net dus nog maar even in bad gedaan. Fris in bed, dat scheelt weer. Hopelijk nu een wat betere nacht.
Ik ben er nog niet zo in thuis (ik heb echt nog amper kleren geshopt, alles wat ie tot nu toe draagt is nog steeds wat we gekregen hebben), maar wat maken de seizoenen nu eigenlijk uit? Mini is bijna de hele dag binnen, en binnen is de temperatuur gewoon constant. Dus wat ie nu draagt (gewoon romper en shirtje met lange mouwen en broekje) kan ie wat mij betreft het hele jaar aan. Alleen als het bloedheet is in de zomer niet, maar dan is een romper ook voldoende. Als we naar buiten gaan ligt ie in een voetenzak of kan ie er een jasje over aan. Gaan jullie naar het buitenland femkes? Cool dat je een leuke foto hebt! Hoe is de nacht gegaan?
Mijn kleine komt veel buiten. Daarom moet de kleding wel een beetje afgestemd zijn. Daarnaast stoken wij maar tot 18 en als je dan veel stilligt is een extra laagje wel handig. In de zomer hadden ze vaak een romper met korte mouwen onder een shirt, in de winter doe ik vaker een romper met lange mouwen. Ik vind het bij meisjes trouwens anders dan bij jongens, mijn meisje heeft veel pakjes en jurkjes zonder mouwen, mijn jongens hadden gewoon veel shirtjes, dat vond ik grotendeels inderdaad wel het hele jaar te gebruiken. We hebben geen directe reisplannen, maar wonen redelijk dicht bij de grens. Dus dan is het wel handig. Daarnaast gaat ze binnenkort 2 keer op controle in het ziekenhuis. Als ze dan een id heeft hoef ik haar maar 1 keer aan te melden. Anders moet ik 2 keer een kaart halen ivm identificatieplicht. En ook als ze eens een keer naar de hap zou moeten is het gewoon net wat makkelijker. Het ding kost ook 5,30 en kan 5 jaar mee. Samen met de foto's was ik dus voor minder dan 20 klaar en hoef ik er voorlopig geen rekening mee te houden. Als we dan een keer last-minute net over de grens gaan of naar mijn broer in Frankrijk willen, dan kan dat gewoon. Vandaar.
Bij ons is het binnen zeker 21-22 graden, en onze mini heeft het snel (te) warm, dus dat is dan inderdaad anders misschien. Hij komt wel elke dag buiten, maar als ik 'm zou aankleden op buiten, dan heeft ie het 23 uur per dag te warm . Kost dat maar 5,30 euro? Ow, ik dacht dat het hetzelfde was als een paspoort, dat is toch veel duurder? Voor het ziekenhuis was bij ons zijn geboortebewijs en een identiteitsbewijs van één van de ouders voldoende voor een pasje gelukkig.
De nacht was weer gruwelijk. Ik heb in totaal tussen 11 en 8.30 ongeveer 4 uur geslapen. Niet aaneengesloten en ook hele stukken in rothoudingen omdat de kleine ergens bij me lag. Wel uitgeslapen vanochtend, maar heb nu dus hoofdpijn van het verkeerd liggen. Ik ga morgen maar weer opstaan zodra ik wakker word om een enigszins normale tijd en dan de laatste paar dagen een middagdutje proberen te doen. Dan krijg ik minder snel last van mijn hoofd. Straks naar buiten boodschappen doen. Ik denk dat ik maar ga lopen ipv met de auto. Dan krijg ik ook wat beweging en frisse lucht, dan voel ik me straks hopelijk beter.
Ja, uiteindelijk is het voor haar nog veel sneuer. Telkens als ze hard hoest moet ze ook spugen. Daar raakt ze ook van in paniek. Wij kunnen dan even gaan verzitten of een slokje water, maar zij is geheel van ons afhankelijk. En je kan ook niet uitleggen dat het over een paar dagen wel weer beter gaat. Maar goed, zo lekker met de hele kinderzooi boodschappen doen. Ze zijn goedgehumeurd en uitgerust, dus dat is best gezellig.
Aiai femkes dat klinkt heftig! Ben je al bij een ha geweest? Even kinkhoest uitsluiten? Gelukkig heeft iedereen een goed humeur verder. Dat maakt de dagen een stuk gemakkelijker. Ik was een beetje bang voor deze week. Heel de week alleen met de drie boys, maar het valt me allemaal reuze mee! Heb elke dag iets leuks verzonnen en ik kan ook weet alles. Net bv lekker liggen stoeien met de oudste twee. Dat was lang geleden met de zwangerschap en operatie. Heerlijk weer! Gisteren ook weer wezen dansen en dat ging ook super! Fijn! Cindy ze zullen straks in de zomer echt andere kleren aan hebben. Dan zijn ze bijna een jaar en trek ik hem echt geen lange mouwen of broek meer aan. En dat duurt ongeveer 1 maat als je geluk hebt. Je kunt nu natuurlijk ook t shirts met een romper met lange mouwen aandoen, maar de mijne heeft toch voornamelijk shirts met lange mouwen aan. En dan geen romper met lange mouwen, want daar krijg ik ruzie mee tijdens het aankleden
Ik maak me verder niet zo'n zorgen. Ze heeft zover ik kan nagaan geen verhoging, is goed alert, goede volle luiers enz. Maar ze krijgt veel kriebelhoest en daar helpt drinken goed tegen. Maar dat heeft als gevolg dat ze best een volle buik heeft, hetgeen ze weer makkelijker ophoest. Ze heeft ook meer dan normaal een speen in. Normaal alleen in bed, maar momenteel ook regelmatig bij mij op schoot of op de speelmat. Blijkbaar werkt het sabbelen bij haar ook goed. Als ze hoest moet ze ook vaak scheetjes laten, ze stinkt dus nu wel extra, zure melk en zure poep
Femkes, ik heb het net nog even nagekeken, bij ons kost een identiteitsbewijs 28,60 euro. Is dat echt maar 5 euro bij jullie? Dat is wel heel goedkoop!
Vervelend zeg. Bij ons geldt die hogere prijs alleen als de oude kwijt is of nog langer dan 6 maanden geldig. Ik vind deze prijs ook wel heel laag hoor, was verbaasd. Bij de andere heb ik meer betaald. Maar ik ben er wel blij mee. Maar anders had ik het ook gedaan ivm broer in het buitenland en dicht bij de grens wonen en identificeren in de zorg. Ik vind het gewoon wel handig.