Auto financieren

Discussie in 'De lounge' gestart door runner, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe hebben jullie de auto betaald?

  1. een lening afgesloten

  2. of ervoor gespaard

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Wij zijn een beetje aan het rond kijken voor een nieuw 2e hands auto. ;)
    Hebben een hele leuke gezien en krijgen daar ook leuke centjes terug voor onze auto (vw lupo).
    Maar nu het financiele gedeelte...
    Blijven een hoop euro's over die wij niet op de bank hebben staan.
    Nu werd er verteld dat bijna 80% de auto op lening afbetaald.
    Nu vroeg ik mij af of dat daadwerkelijk ook waar is.
    Voel me er eerlijk gezegt niet echt prettig bij, maar aan de andere kant voor onze auto krijg je nooit meer zo'n bedrag
    en als wij eenmaal het geld bij elkaar hebben is ten 1e die auto al weg en ten 2e kan dat wel verschrikkelijk lang gaan duren.

    Nu is mijn vraag dus aan jullie.
    Hoe hebben jullie dat gedaan?
     
  2. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik heb een Toyota Yaris gekregen van mijn man, dus helemaal afbetaald, dus geen lening ervoor, de Yaris heb ik nieuw gekocht (bouwjaar 2005) en ik heb hem nu dus 2,5 jaar.
    Mijn man heeft een tweedehands auto (toyota Avensis) uit 2001, ook helemaal afbetaald.
     
  3. Mvjason

    Mvjason Fanatiek lid

    30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    wij hebben onze auto gewoon gekoch zonder lening
     
  4. Linnepinn

    Linnepinn Bekend lid

    11 okt 2007
    552
    4
    18
    Hoi Runner,

    Ik zou persoonlijk nooit voor een auto een lening afsluiten,
    naar mijn idee blijf je dan bezig, je kunt overal wel een lening afsluiten maar waar houdt het dan op? Als je ervoor spaart weet je waar je geld is en heb ik het gevoel dat het echt mijn auto is!
    Ik zou dan kiezen voor een goedkopere auto, en als je je eigen auto particulier verkoopt dan kun je er vaak veel meer voor krijgen!
     
  5. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik heb op de poll ingevul ervoor gespaard.

    Ik heb voor mijn Renault Twingo gespaard, en hem zo kunnen kopen. Ik vond het heel fijn, dat de auto gelijk van mij was en ik niet aan rente vast zat.

    Eigenlijk ben ik een voorstander van sparen.

    Heel veel succes met je keuze.

    Groetjes,
    Elvira
     
  6. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi, wij hebben twee keer een auto gekocht met een lening.
    wij doen het nooit meer.
    je betaald je echt scheel aan de rente, het wordt allemaal leuk gebracht maar vaak betaal je meer dan 10% en dat is echt heel veel.
    je kan beter of even voor doorsparen of een goedkopere auto kiezen.

    joyce
     
  7. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    wat je misschien ook kand oen ik weet niet hoe goed je band met je oduers of iets is.. misschien willen die het restante voor schieten? en dat je aan hun terug betaald zit je in ieder geval niet aan de rente vast... maat zal inderdaad ook nooit een lening nemen zie het in de familie een hoop gedoe hebben ze ermee.. succes verder :)
     
  8. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou ook nooit een lening ervoor nemen. Je betaald je inderdaad scheel aan de rente en bovendien betaal je dan veel meer voor de auto dan hij waard is want een auto verliest altijd waarde.

    Wij hadden het geluk dat we met het inruilen van mijn Ford Ka een mooie tweedehandse auto hebben kunnen kopen want het restant kregen we terug van de belastingdienst ivm koopwoning.

    Ik zou dus inderdaad ervoor sparen en anders misschien een mogelijkheid zoals natassie beschrijft bekijken.
     
  9. Female

    Female Niet meer actief

    Ik vind dat je je in deze tijden echt niet hoeft te schamen als je een auto financiert.
    Het leven is gewoon zo duur dat zulke bedragen bijna niet van het gewone salaris te doen zijn.
    Ook wij hebben allebei een goede auto (gefinanciert). Ik omdat ik een veilige auto moet hebben met de kleine, mijn man omdat hij heel veel km maakt voor zijn werk.
    Enne.... Met een auto-financiering kom je echt niet in de problemen hoor, meestal is dat pas als je voor allemaal andere dingen ook gaat lenen... ;)
     
  10. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb twee keer een auto met lening gekocht.
    En ja.. echt lekker vind het niet, maar ja.. die auto is wel weer lekker, en ik kan de afbetaling gewoon betalen.
    Maar als ik er voor had kunnen sparen (in een paar maanden, en niet in 7 jaar...) dan had ik dat qua gevoel liever gedaan. Maar ik had niet genoeg centjes op de bank staan, en heb wel verantwoord geleend (kan het goed betalen)

    Overigens heb ik wel dom gedaan bij het afsluiten van de laatste lening. Heb dit gewoon bij de dealer gedaan en daardoor betaal ik dus wel te veel rente! (Dus als je wilt lenen, doe dit gewoon via een andere bank of het moet echt 'voordelig' zijn bij de dealer/handelaar)
     
  11. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik zou nooit voor een auto geld lenen. Moeten jullie perse een andere auto? Wij moesten een andere omdat de oude apk afgekeurd werd, en hebben toen naar ons budget een andere gekocht. We hebben hiervoor steeds goedkope auto's gehad omdat we er niet voor wilden lenen.
     
  12. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Gewoon van het spaargeld, ik ga echt nooit geen geld lenen en al helemaal niet voor een auto.
     
  13. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind lenen voor een auto vrij link. Een auto heeft flinke afschrijvingen en tegen de tijd dat de auto is afbetaald is ie dat geld allang niet meer waard.

    Wij willen nu graag een grotere auto, maar we blijven sparen tot het eind van het jaar, dan maar een jaar behelpen met een beetje te kleine auto!
     
  14. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Laat je niet gek maken door zo'n autoverkoper!
    Als je een goede prijs terugkrijgt voor je auto is dat wel leuk, maar bedenk: geen hand vol maar een land vol tweedehands auto's.
    Een lening daar zit je vaak erg lang aan vast.

    Ik heb mijn auto gewoon betaald met eigen geld, daar voel ik me het prettigst bij.
     
  15. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.466
    1.650
    113
    Brabant
    wij willen ook niet voor een auto lenen. Wij hebben nu, voor ons doen, een goede auto. Maar is toch ook al bijna 12 jaar oud. Als hij sneuvelt in de strijd, dan komt er toch weer een auto van onze spaarcentjes. En dus weer een oude. Ik vind het gewoon niet fijn om te lenen. Wij willen een huisje kopen, en dat vind ik al heel eng.

    Succes iig!
     
  16. peetjuh23

    peetjuh23 Fanatiek lid

    9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ik zou nooit geld lenen om een auto te kopen, stel dat je de auto in de prak rijd moet je er nog steeds voor betalen!
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    @peetjuh: als je zoveel geld leent om een dure auto te kopen is het natuurlijk sowieso wel slim om hem dan all risk te verzekeren.
     
  18. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Wij hebben gewoon gespaard voor onze auto. Wat betreft de inruilwaarde van je oude auto, ga bij veel verschillende dealers langs, de bedragen schelen enorm.
     
  19. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    tsja....er is een reden dat de financieringsmaatschappijen leuk bij de dealer aankloppen met de vraag of zij hun leningen willen verkopen. Je gaat namelijk sneller een grotere (duurdere) auto nemen.
    Daarnaast zijn de rekenvoorbeelden ook vaak florisanter dan in je echter leven.
    en niet te vergeten, er wordt dikke winst op gemaakt. Dankzij de lener, natuurlijk.

    Voor een auto lenen? Niet doen. Kijk wat je uiteindelijk gaat betalen (hoofdsom + rente) en zet dat eens af tegen de waarde van de auto. Is het dan nog zo'n slim plan?
     
  20. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Toen ik onze autodealer vertelde dat wij de auto in één keer wilden betalen, keek ie ons aan of we gek waren geworden. Een financiering was toch veel idealer?!? Tenminste... dat was zijn optiek. Inmiddels snap ik dus wel waarom... daar houden zij zelf ook een aardig centje aan over.

    Nee... ik ben van mening dat als je geld hebt om een lening af te lossen, dat je ook geld hebt om te sparen. Dan maar even wat langer doorsparen. Lenen is hier in huis een dikke no. Heb je geen geld om te sparen, dan heb je het dus volgens mij ook niet om de lening af te lossen en de vraag is mijns inziens dan ook of het wel verstandig is om sowieso te lenen.

    Succes met de keuze!

    Groetjes,
    Josien
     

Deel Deze Pagina