Ik ken in ieder geval drie garages in de omgeving waar je een leenauto gratis krijgt. Ik ben niet anders gewend de afgelopen vijftien jaar. Mocht je een garage zoeken, mag je pb-en . Edit: of lees ik nu verkeerd en lease je nu?
Wij hebben beiden. Lease en koop. Nu sinds kort in het dorp eentje die idd een auto meegeeft, maar bij Driebond (de merkgarage's dus zeg maar) niet meegemaakt.
Wij gaan nooit naar merkgarages en ook niet naar andere garages in de stad zelf. In de dorpen rond de stad is het volgens mij redelijk gebruikelijk. In onze oude garage kregen we wel echt een afstandse bak mee met mos op de ramen . De garage zelf was lekker betaalbaar.
Ik zie echt niet in wat er voordelig aan is om te leasen. Ik zou het ook nooit doen. Als je het maandbedrag van het leasen spaart kan je na 2-3 jaar zelf zo’n kleine auto aanschaffen die wel van jou blijft.
Maar waarom wil je zo graag dat ie van jou is dan? Die auto wordt alleen maar minder waard en duurder in reparaties. Ik snap er niet waarom mensen perse eigenaar moeten zijn. En er is hier niemand die beweert dat het voordeliger is volgens mij. Alleen dat het bij een klein autotje met weinig km niet zo gek veel duurder is.
Ik heb liever iets van mezelf, dan iets wat van jou is Ik krijg daar een extra goed gevoel van, dan heb ik gespaard, goed alles uitgezocht, proefritten gedaan en dan ben ik super trots dat het allemaal gelukt is en dat dat brikje van mij is! Dat was idd verder de discussie niet, maar zo gaat het heel vaak merk ik wel
Ok. Ik herken dat helemaal niet. Ik hecht mij ook echt niet aan dat soort dingen. We hebben een koophuis, maar zou misschien wel liever huren. Boeit me totaal niet wie de eigenaar is.
Ja logisch dat de auto minder waard word, maar wat maakt dat uit? Een auto gaat jaren mee, die is na 5 jaar toch nog niet afgeschreven? En reparaties duurder, als je je auto goed onderhoud valt dat ook wel mee. En je kan ook een potje opzij zetten voor eventuele reparaties. Iedereen moet het zelf weten wat ‘ie doet, maar ik zou het zonde van mijn geld vinden omdat je aan het einde van de rit niks hebt.
Tja. Zo blijven we in rondjes draaien denk ik. Ik zie het namelijk niet als aan het einde niks hebben. Zolang je betaalt heb je een auto en wil je dat niet meer, dan niet meer.
Als het niet voordeliger is, wat is dan precies het voordeel van leasen? Als je onverwachte reparaties of pech lastig financieel kan opvangen of geen geld hebt om een goede auto te kopen, snap ik het enigszins. Als dat echter niet van toepassing is, waarom zou je dan leasen? Het zou ons op jaarbasis bij een kleine auto met weinig kilometers bijna 1000 euro extra kosten. Deze berekening is wel gebaseerd op de aanschaf van een tweedehands auto van twee jaar oud. Ik zou namelijk nooit een nieuwe auto kopen. Gaat het dan bij leasen vooral om het hebben van een spiksplinternieuwe auto? Of zijn er ook nog andere voordelen waar je deze extra kosten wel voor wil maken?
Mijn vraag is niet vervelend bedoeld, omdat ik vind dat een ander niet moet leasen. Ik kijk zelf echter enkel naar het financiële plaatje in de beslissing van wel / niet leasen. Of een auto mijn eigendom is of niet, is voor mij niet belangrijk. Als het maar rijdt.
Ik lease voornamelijk voor het gemak. Ik zoek een auto uit, onderteken het contract en vervolgens wordt de auto afgeleverd. Ik hoef niks te regelen qua verzekering/wegenbelasting. Onderhoud is allemaal geregeld. Het enige wat ik hoef te doen is tanken. Ik weet waar ik aan toe ben, heb nooit meer onverwachte kosten. Als ik na 2 jaar besluit dat ik toch geen 2e auto meer wil, dan lever ik hem in en klaar.
Volgens mij is dit echt alleen de enige reden? Dat van het niet regelen van verzekering en wegenbelasting is natuurlijk een beetje onzinnig... Je hoeft de verzekering maar 1x te regelen en de wegenbelasting regelt zichzelf... Ook als je je auto ineens niet meer wil, verkoop je hem en ben je ook klaar
@suus1983 duidelijk. Ik laat mijn man dit allemaal regelen . Ter verdediging, hij vindt het kopen en verkopen van auto’s ook echt leuk. De andere zaken die je noemt, is nauwelijks werk. Wegenbelasting gaat vanzelf en verzekering is 1 telefoontje.
Ik sta er net zo in als jij, mij maakt het ook geen klap uit dat 'de auto niet van mij zal worden'. Sterker nog, einde contract en ik mag een nieuwe kiezen haha. Hier was de reden inderdaad dat we niet even het geld hadden liggen voor een goede tweedehandse, maar de kosten van een lease van een nieuwe wel ruim konden trekken. Daarnaast de rompslomp niet met mankementen en ik ben zeer blij dat ik hem dus heb geleased want hij kan volgende week al terug. Het lijkt 'alleen' een lekke airco, maar hij geeft ook een gek geluid. Normaal zou mijn maag al gaan knopen bij het idee aan de kosten maar dit keer heb ik daar geen last van. Ik belde, hij is ingepland, en ze gaan hem compleet nalopen. De kans is er dat hij zal worden gewisseld. Ook prima. Wij hebben het gehad met een nieuwe Peugeot 2008, auto van een aardige duit, die echt zeer slecht was net zoals de service. In de eerste maand is er 2x een compleet nieuwe boordcomputer ingegaan, hij zoop olie (en dan ook enkel olie die bij de dealer te krijgen is, want speciale olie nodig a 40,- per keer en we konden hem elke 1,5 maand vullen) en na - een krap 1,5 jaar had hij al €2000,- aan onderhoud nodig. Die hebben we toen weggedaan want ik werd gek van dat ding. Daar koop ik geen nieuwe auto voor (om er dan zoveel gedonder mee te hebben). Er mankeerde echt veel aan dat ding, en met dat in ons achterhoofd geeft dit echt veel meer rust.
Sssst haha, die les hebben we nu geleerd. Nee zonder dollen. De service was echt ruk. We belden in de eerste week na aanschaf al, en we werden behoorlijk afgescheept. Peugeot NL is uiteindelijk ingestapt maar na een halfjaar verloren we echt het vertrouwen in zowel de auto als de garage. Elke keer is het gerepareerd, maar het probleem was niet verholpen. Er zullen vast ook echt goede Peugeots zijn, maar na zo'n ervaring... nee dankjewel. Dus volledig eens!
Wij hebben ook heel veel pech gehad. Niet met Franse auto's btw. Met een Toyota, fiat en onze vorige Ford. Doe mij maar gewoon lease. Altijd een betrouwbare auto en anders regelen zij dat. Dat ik daar dan wat extra voor betaal vind ik geen probleem..