Auto te klein voor 3 kinderen? Hoe lossen we dit op.....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ellen1973, 17 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    In aug hoop ik een derde kind te krijgen. We hadden de wens voor een 3e al en daarom vorig jaar een andere auto aangeschaft; een Ford Mondeo Station.
    Tot zover geen probleem zou je denken..... maarrrr.....
    Vorige week gingen we met 3 kids achterin naar de zwemles toe. 2 kinderen van 4 jaar en 1 van 2 jaar oud. Dat betekende 2 stoelverhogers en 1 zitje priori. Dat paste dus niet! De kinderen hingen scheef tegen elkaar aan. Voorin zit een airbag, maar ook al zou die uitgeschakeld worden, dan nog wil ik de kids achterin en wij gewoon voorin. En we willne uiteraard geen andere auto aanschaffen!!! Is hier een oplossing voor? Kinderen moeten in zitjes tot 1.35 m en dat vind ik zelf ook een veilig idee.
    grrrr....... er zullen hier toch wel meer mensen tegenaan gelopen zijn.... Geen wonder dat de meeste mensen het bij 1 of 2 kids houden ( ;) )

    bedankt voor het meedenken! Ellen
     
  2. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    een stoelverhoger is alleen verplicht met een driepuntsgordel. in het midden van de achterbank zit een heupgordel, en van een driepuntsgordel kun je ook een heupgordel maken door de diagonale riem achter de rug van je kind te doen. (zegt de man van Agnes)
     
  3. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Bedankt man van Agnes (heb je ook een naam?).

    Ik heb even gekeken op de site van min van verkeer en waterstaat. Bij de te weinig ruimte voor 3 zitjes mag je 1 kind ook zonder zitje maar wel met een gordel vervoeren.... Poeh, dat scheelt weer... Maar anders moet je dus wel zitjes gebruiken.
    Ik vind het dan nog wel niet veilig genoeg, maar ja, ik ben ook zonder autostoeltje groot geworden (met veel minder verkeer, dat wel).

    Ellen
     
  4. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    het is veiliger met een heupgordel dan zonder zitje in een driepuntsgordel, want dan anders kan de gordel in de hals van het kind snijden, bij een aanrijding.... (zegt Sape.........ja...de man van Agnes)
     
  5. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Ben je lid van de ANWB? Anders daar ff vragen...
     
  6. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Wat Ellen zegt klopt: wanneer het echt niet past, mag de middelste gewoon op de bank zitten ( oudste zo mogenlijk)
     
  7. Angela Diane

    6 jan 2006
    94
    0
    0
    Hoi Ellen,

    Bij ons in de buurt is er een gezin en die hebben in hun stationwagon, in de achterbak tegen de bank aan een extra bank gemaakt/laten zetten en daar zitten nog eens 2 kinderen in zitjes. ze zitten dan wel achteruit, maar wel veilig.
    Idee??

    Groetjes Angela
     
  8. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Voor het snijden van de 3puntsgordel heb je comfortclip. Zie op de site www.comfortclip.nl Zelf nog niet aangeschaft, maar wel van plan!

    Bedankt allen!
     
  9. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Wij vervoeren onze 3 kinderen allemaal in een stoeltje op de achterbank.
    In het midden zit de jongste (van 1 jaar en in een bébécomfort autostoel) en aan de zijkanten zitten de oudste twee (5 ) in hun zitverhoger mét rugleuning (rodi). Ik geloof dat de stoel van bébécomfort smaller is dan de priori. Het is niet echt handig ivm vastzetten van de oudste 2, maar ze zitten alle drie veilig. Toen de jongste nog in de maxicosi zat hadden we deze aan de zijkant. We hebben trouwens een seat toledo, en volgens mij is de mondeo niet veel smaller. Misschien uitkijken naar een ander autostoeltje? Je kunt bij een babyzaak misschien testen welke stoel je het beste kunt nemen, dit hebben wij ook gedaan bij het kopen van de rodi's.

    Succes
    Liefs Bloempje79
     
  10. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Nog even nagelezen in de Kampioen van afgelopen maand...

    Indien er geen 3 zitjes passen op de achterbank, dan mag er in het midden een kindje zonder zitje zitten mits dit kindje minstens 3 jaar oud is...

    Groetjes van Kiki.

    PS toch maar liever een Ford Transit busje ;);) daar kun je met gemak 8 kindjes in kwijt ;);)
     
  11. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Dus nog 5 kinderen erbij hierna voor een transit busje. Hmmmmm.... NEE!!!! haha
     

Deel Deze Pagina