Autorijden na bevalling met ruggenprik?

Discussie in 'De bevalling' gestart door 14januari, 25 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 14januari

    14januari Actief lid

    9 mei 2018
    256
    213
    43
    Vrouw
    Wie is er de dag van de bevalling met ruggenprik zelf naar huis gereden? Je mag in principe dezelfde dag naar huis als alles in orde is dus vroeg me dit af...
    Ideaal is anders, maar soms zijn dingen even niet ideaal dus vandaar mijn vraag :)
     
  2. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Pfff, ik zou er niet op rekenen dat dat kan. Ik kon (drie uur ‘s middags bevallen) wel weer lopen maar kon amper zitten (knip en ruptuur) dus zou er niet vanuit gaan dat je in staat bent om auto te rijden. Maar goed, wie weet loopt het bij jou anders, tweede kindje. Dus met name de knip en ruptuur maakten bij mij dat ik echt (de dag erna zelfs) niet zelf kon rijden
     
  3. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Het lijkt me nog even los van de ruggeprik erg onverstandig. Een bevalling is een behoorlijke aanslag op je lijf. Het kost je veel inspanning en je verliest wel het een en ander aan bloed. Ik zou echt met klem adviseren vervoer te regelen. Een taxi is desnoods ook zo besteld.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  4. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Nee was hier niet mogelijk geweest. Maar ben op de ok gehecht moeten worden, dat verklaart misschien een hoop ;) Ik was überhaupt blij dat ik in de auto kwam en er thuis weer uit ;)
    Maar misschien als je er ongeschonden vanaf komt dat het wel mogelijk is!? Alleen valt dat moeilijk te voorspellen. Ik zou dus iets anders regelen.
    Succes met de bevalling in ieder geval!
     
    14januari vindt dit leuk.
  5. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik heb 2 bevallingen gehad.

    Eentje met en eentje zonder ruggenprik maar in beide gevallen had ik echt niet zelf naar huis kunnen rijden. Zou echt niet verantwoord zijn geweest. Rechtop zitten voelde niet echt prettig, ondanks ik prima uit de strijd gekomen ben.

    Zou dan echt kijken of iemand je kan ophalen of desnoods taxi oid
     
  6. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Nee niet zelf rijden, volgens mij ben je zelfs niet verzekerd als je wel rijdt maar informeer dat even
     
  7. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ik ben 1x met en 1x zonder ruggenprik bevallen. Beide keren mocht ik na enkele uren naar huis . Had bij nr 1 maar 4 mini hechtingen en bij nr 2 geen.
    Denk dat ik prima zelf had kunnen rijden.
    Maar sluit me wel aan bij @Izzie7676 ik denk dat je niet verzekerd ben.
    Snap dat sommige dingen nu eenmaal zo zijn maar iemand je laten halen of desnoods een taxi is verstandig. Vraag me zelfs af of het ziekenhuis je laat gaan als ze zien dat je zelf achter het stuur kruipt.
     
  8. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Je weet niet hoe het loopt. Vooor hetzelfde geld gebeurd er iets, moet je naar de ok voor een sectio of je placenta die niet los wil. Dan kan je sowieso niet rijden. Uit voorzorg zou ik ander vervoer regelen.
     
    Fennec vindt dit leuk.
  9. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ik heb geen ruggenprik gehad en de 3e bevalling was een peulenschil vergeleken met de andere 2 maar zelf rijden was me echt niet gelukt.
     
  10. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Hopsatee en 14januari vinden dit leuk.
  11. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.069
    472
    83
    Ik heb dezelfde dag wel auto gereden maar dat was meer omdat ik zo snel mogelijk in het ziekenhuis moest zijn.
    Ik kon het dus wel. Ik heb trouwens geen ruggenprik gehad.
     
  12. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Ik zou t niet aanraden.
    Heb 2 keer een ruggeprik gehad en beide keren was ik echt niet toe in staat om auto te rijden. Een bevallings is toch best heftig en ook al gaat het snel en heb je heen hechtingen dan nog heeft je lichaam een grote inspanning geleverd.

    Daarnaast kan de verzekering moeilijk doen mocht er toch wat gebeuren.
     
  13. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    3x bevallen (alle 3 zonder ruggenprik). De eerste was hel maar de 2e en 3e stelden weinig voor (had ook geen hechtingen oid) maar desondanks was ik niet in staat auto te rijden.
     
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En het gaat hier nu juist om die ruggeprik...
     
  15. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief


    Maar die link raadt ook aan om de laatste maand van je zwangerschap geen auto te rijden... denk dat weinig mensen zich daar aan houden.

    Ik had denk ik wel naar huis kunnen rijden de dag van mijn bevalling (wel gehecht, verder niks), maar zou het niet willen en zou het ook zeker niemand aanraden. Dus al helemaal niet na een ruggenprik.
     
  16. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Velen worden met rolstoel naar de auto gereden. Dus nee even los vd ruggeprik kun je niet na een bevalling zelf naar huis rijden
     
  17. Asssepoester

    2 aug 2018
    81
    49
    18
    Vrouw
    Hier een ruggenprik gehad. Ik had echt niet zelf kunnen rijden. Zou echt een taxi bellen als niemand anders voor je kan rijden.
     
  18. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Hier bij de laatste bevalling een ruggenprik gehad. En nee had zeker geen auto moeten rijden. Je kan ineens slap worden met alle gevolgen van dien. En daarbij ben je dacht ik ook niet verzekerd.

    Lukt een heel taxi eventueel?

    Succes meis en ik hoop dat baby er snel gezond en wel is.
     
    14januari vindt dit leuk.
  19. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Je bent dan niet verzekerd. Plus dat je niet van tevoren kunt zeggen of je onderweg onwel wordt, met alle risico's van dien. Je kunt het dus vooral niet maken naar andere weggebruikers om de weg op te gaan.
     
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ik had nog een marathon kunnen rennen bij wijze van spreken na mijn laatste bevalling maar als nog had ik het totaal niet verstandig gevonden om te gaan rijden. Ik raad het jou zeker af, hoe jij je ook voelt na de bevalling. Gewoon echt niet doen.
     

Deel Deze Pagina