Autostoel >1 jaar

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door aicirtap, 20 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    #1 aicirtap, 20 aug 2019
    Laatst bewerkt: 20 aug 2019
    Ik zoek een goede degelijke autostoel. Mijn dochter is nu 14 maanden en 81 cm en ruim 10 kilo.

    Het is voor incidenteel gebruik. Ik heb zelf geen auto en rijbewijs. Misschien over 1 of 2 jaar wel maar nu niet de financiën ervoor.

    Ik moet er 1 voor bij oma en voor bij mezelf aanschaffen. Dus bevestiging met autogordel.

    Weet niet wat wijsheid is tweedehands of nieuw?
    Nog tips?
     
  2. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Nooit tweedehands in ieder geval. Je weet niet wat er mee gebeurd is, en sowieso wordt dat beschermende spul erin (piepschuim of piepschuimachtig) na verloop van tijd zwakker. Verder geen tips, want ik denk dat je mijn autostoel veel te duur vindt (over de 500 euro) plus hij heeft Isofix.
     
  3. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik zou geen moeite hebben met een tweedehands stoel zonder verhaal erachter, bijv een tweedehandsstoel van een andere opa en oma voor incidenteel gebruik. Plastic gaat achteruit in kwaliteit onder invloed van UV straling maar doet dat over het algemeen heel langzaam, dus over iets van 10 jaar. Piepschuim kan ook best achteruit gaan, maar ik weet niet wat voor een stoel jullie hebben, maar in de maxicosi's is dat vooral vulling en komt de echte bescherming van het harde plastic.
     

Deel Deze Pagina