autostoel vanaf 9maand tot 3jaar of 12 jaar

Discussie in 'De lounge' gestart door lien, 30 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lien

    lien Nieuw lid

    9 jan 2006
    3
    0
    0
    huismoeder en studente
    Gent
    Hoi
    Men zoontje begint zo stilaan uit zn maxicosi te groeien, dus het wordt wel dringend tijd voor een echte autostoel. Ben al eens gaan kijken in de paradisio, en er zijn 2 soorten, die tot 18 kilo en 2 tot 36 kilo, en er bleek 1 van tot 36 kilo te zijn die maar even duur was als de meeste tot 18 kilo, zo rond de 200 EUR, weet er iemand soms of dit mogelijk minder veilig is. Wordt dit minder vaak genomen dan die tot 2 jaar of net meer, en waarom?? Ooh ja, is het bij zo'n autostoel goed om 2dehands te kijken, of is het beter/veiliger nieuw?
    Kan er iemand me informeren? Want net zoals meeste moekes, wil ik wel het beste voor m'n snoepedingske.

    groetjes, lien
     
  2. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi Lien .
    Ik zat met het zelfde probleem , mijn dochter is ook de maxicosi uit gegroeid .
    Zelf heb ik voor onze oudste eerst een stoel tot 18 kilo ( 2/3 jaar ) gekocht .
    De stoelen tot 36 kilo zijn nog te groot voor zo een klein hummeltje .
    Ze kunnen niet goed vast gemaakt worden .
    De stoelen tot 36 kilo zitten ook heel vaak geen vijfpunts gordels in , en dat wil ik absoluut wel .
    Bij Babywalz heb ik nu een auto stoel gekocht voor de oudste ( 36 kilo dus ) voor 75 euro en met vijfpunts gordels in de stoel zelf .
    Dit is veiliger omdat je de stoel dan vast kunt zetten in de auto met de auto driepunts gordel ( in mijn ogen veiliger )
    Ik heb de jongste dus over gedaan in de stoel tot 18 kilo .
    Daar kun je ze goed in vast zetten en ze kunnen vaak ook in slaapstand gezet worden .
    De stoelen van 9 tot 18 kilo varieren van prijs bij Babywalz van 69 euro tot 215 euro .
    Beide stoelen zijn gewoon goed gekeurd volgens de europese normen en dus veilig .
    Het ligt echt aan welk merk je neemt qua prijs .
    De stoelen van Maxicosi zijn duurder omdat je ook de naam betaald .
    Zelf heb ik de stoel ( wel die van 9 tot 36 kilo ) van het merk Kids/Msits van Osann besteld voor 75 euro .
    Hoop dat je hier wat aan hebt .
    Tweede hands kan wel , maar dan moet je wel goed opletten of er geen schade aan de stoel is .
    Is er schade dan is de stoel vaak niet veilig meer , mensen zijn niet altijd eerlijk en zeggen niet altijd of de stoel bij een ongeval betrokken is geweest .
    Dus koop je via Internet , vraag dan goed naar de conditie van de stoel en controleer hem op zichtbare schade .
    Verder zou ik hem dan alleen nog meenemen als de mensen eerlijk overkomen ( helaas zegt dat niet altijd iets ) .
    Hoop dat je hier wat aan hebt .
    Ik zou zeker eens in de catalogus van BabyWalz kijken , zo duur hoeft een stoel niet te zijn dus .

    Groetjes Joyce
     
  3. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Mij hebben ze altijd geadviseerd geen 2de hands stoelen te pakken tenzij de autostoel van iemand afkomt die je goed kent.
    En autostoel kan kleine haarscheurtjes hebben die je met blote oog niet kunt zien.
    Dus ik zou zeggen koop nooit een 2de hands tenzij je er 100% van overtuigd bent dat hij in orde is.
    Maar ik heb ook eens ergens gelezen dat je een stoeltje na een jaar of 4 gebruiken moet vervangen ook ivm haarscheurtjes. Maar dit weet ik niet meer waar ik gelezen heb.
     
  4. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Mijn zoontje is nu 9 maanden en past bijna niet meer in de Maxi Cosi.
    Ik heb laatst in de aanbieding voor €110,00 een Maxi Cosi Priori SPS gekocht.
    Deze autostoel is van 9-18 maanden (tot 4 jaar).
    Ik vind het een prima stoel en hij is erg veilig.
    Ik heb deze stoel in de aanbieding bij Van Asten BabySuperstore in Tilburg gekocht.
    Ik raad je aan om een nieuwe autostoel te kopen, omdat dit het meest veilig is ivm veroudering.
     

Deel Deze Pagina