Autostoeltje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Maze1, 19 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Wij willen deze week de kinderwagen gaan kopen/bestellen. We gaan voor een van joolz. Nu hebben we natuurlijk ook een autostoel nodig. Wat ik nooit wist is dat je die dus ook op de kinderwagen kunt zetten als hij past en/of je de passende adapters hebt. Die van joolz (autostoel) kost over de 200euro en kan het kind dan maar 1 jaar in. Vind dat een beetje overdreven! Wat zeggen jullie? Autostoel erop zetten is helemaal niet nodig je kunt het kind ja gewoon eruit halen en in de gewone wagen zetten? Of: Neeee het moet!!!
    Welke autostoel hebben jullie?
    En mss iemand die zegt nee joolz is zo slecht!
    Ik weet het zijn een hoop vragen! Maar vind het zo overweldigend wat men wel niet allemaal MOET hebben. Moet dan altijd aan mijn schoonfamilie in lebanon denken, baby zit op schoot of op de arm en klaar haha!
     
  2. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    De meeste andere grote merken zoals maxi cosi kunnen ook op een joolz met adapters idd, dus je hoeft je niet te beperken tot het kinderzitje van joolz.
    Verder vond ik het autostoeltje het belangrijkste onderdeel van de uitzet. Op veiligheid wilde ik niks besparen, ook al doen ze er kort mee. Wij hebben gekozen voor de maxi cosi pebbles plus met two way base eronder.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Wij hebben een Joolz met adapters voor de maxi cosi. Maar ook de maxi cosi is niet een stoel waar kinderen heel lang in kunnen hoor. Dat geldt voor iedere stoel die je op de kinderwagen kunt zetten.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Je MOET een autostoel hebben( als je een auto hebt)van welk merk dit is maakt niet uit.
    Die van maxi cosi kunnen bijna overal op..ook op de joolz.

    En Tsja, het is een investering,maar je hebt het nu eenmaal nodig.

    Overigens zit je kind er in heel veel gevallen niet maar een jaar in, je doet je kind erin tot het niet meer past.
    Dit kan met 10 maanden zijn maar ook met 1,5 jaar
     
  5. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Begrijp me niet verkeerd er komt absoluut een autostoel en daar geef ik ook graag geld aan uit. Maar niet over de 200 omdat er joolz opstaat. Dan ga ik me eens verdiepen in het merk maxi cosi.
    Dankjulliewel!
     
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Ze zijn allemaal wel redelijk aan de prijs hoor. Dat heb je eenmaal met autostoelen.

    Succes met je zoektocht
     
  7. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Volgens mij kwamen de autostoelen van Joolz helemaal niet zo goed uit te testen.
    Wij hebben een Cybex autostoel en voor man zijn auto (zonder isofix) nog een simpele maxicosi. Beide passen op dezelfde kinderwagen adapterset.
    Ik heb een Mutsy wagen, maar voor Joolz heb je hetzelfde idee.

    Voor autostoeltjes zou ik echt kijken naar maxicosi of cybex. Ook aan de prijs, maar lopen wel voorop qua veiligheid. En kunnen op (bijna) alle kinderwagens gezet worden
     
    Maze1 vindt dit leuk.
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Voor korte stukjes (supermarkt bijv) liet ik ze in de autostoel.
    Zeker als ze sliepen.
    Wij hebben een Safe2Go autostoel maar ik weet niet of die op de joolz past.
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wij hebben ook een joolz met een maxi cosi erop.
    De meeste autostoeltjes passen erop. Als je maar de juiste adapters aanschaft.
     
  10. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik heb met drie kinderen werkelijk nooit de behoefte gehad de autostoel op het onderstel van de kinderwagen te doen. In de winkel zette ik de maxicosi gewoon in de winkelwagen en als dat niet kon ging hij/zij in de draagdoek.
     
    Wij2018 vindt dit leuk.
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb de oudste 2x in de autostoel op het onderstel gezet, daarna nooit meer. De autostoel bleef hier in de auto, baby ging in de wandelwagen of draagdoek/-zak.
    Als je een maxicosi koopt, kun je er altijd nog makkelijk adapters voor bestellen. Maar een speciale autostoel zou ik er niet voor kopen.
     
  12. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Om de autostoel op het onderstel te zetten is leuk voor een klein boodschapje. Het is namelijk helemaal niet goed om ze er uren in te vervoeren. Dus ik zou vooral kijken naar wat je fijn vind voor in de auto. Cybex, is al eerder genoemd, een heel goed merk. Maxicosi zijn ook prima. Ga kijken en voelen etc aan de stoelen en bepaal.
     
  13. Daantje17

    Daantje17 Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.780
    1.065
    113
    Vrouw
    Precies dit..
    Maxi cosi is goed om te vervoeren, maar niet om urenlang in te zitten....
    Je ziet dit maar al te vaak, zo jammer dat mensen dat niet weten...

    Antwoord op je vragen...
    Wij pakken meteen een autostoel van 0 - 4 jaar.
    Bij ANWB kan je testen zien van autostoelen die er goed uitkomen.
    Bij ons word het waarschijnlijk de Britax Römer Dualfix i-size.

    Maxi cosi vind ik niet nodig, kindje goed inpakken en dan naar de auto en in de autostoel zetten... lijkt mij niet veel werk en je loopt niet te slepen met zo een zwaar ding.
    Daarnaast is een maxi cosi niet goed als de baby er te lang in zit...
    Niet gebruiken dus voor op de kinderwagen.

    Oh Ja autostoel die wij nemen is rond de €550, maar is dus wel tot 4 jaar (ongeveer).
     
  14. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Het is inderdaad niet goed om een autostoeltje te lang te gebruiken, maar voor snelle boodschappen vind ik het ideaal.
    Kinderwagenbak hoeft niet mee, dus ruimte achterin voor de boodschappen, en ik kan de boodschappen zo direct in een tas onderin de wagen gooien (met de zelfscan). Dus ook geen karretje nodig.
     
  15. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Nee dat ze er niet lang in mogen wist ik. Daarom ook de vraag of dat nou persee moet. Ik ga me ook eens verdiepen in zo een 0-4 jaar autostoel, ben je er meteen vanaf voor een tijdje.
     
    Daantje17 vindt dit leuk.
  16. Daantje17

    Daantje17 Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.780
    1.065
    113
    Vrouw
    Ik vind het persoonlijk een onding een maxi cosi...
    Ik ga trouwens wel dragen, dus met boodschappen (als we die doen, meestal laten we leveren) in de draagzak en dan karretje..
    maxi cosi vind ik ook zwaar om mee te sjouwen...

    Gewoon even kijken waar je je goed bij voelt en prettig vind..
    ieder zijn ding daarin ;)
     
    Maze1 vindt dit leuk.
  17. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ik vond de anwb autostoeltjes test ook super fijn. Kan je iig zien hoe t met de veiligheid zit! De joolz kwam daar idd helemaal niet goed uit. Wij zijn wel voor n joolz kinderwagen gegaan en een cybex auto stoel.
     
    Maze1 vindt dit leuk.
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nadeel is dat je ze dan weer moet uitpakken voordat je ze in de autostoel zet. Met die hele kleintjes echt niet fijn. Dan is het fijner ze thuis warm in de stoel te zetten. Het tillen valt wel mee, het went. Ik heb de maxicosi met een kind van 9 kilo erin nog getild en dat ging prima :)
    Wij hebben 2 auto's en dan is het handig dat de maxicosi makkelijk van de ene naar de andere auto kan, zeker toen ik naar het kdv bracht en mijn man haalde.
     
    Biny vindt dit leuk.
  19. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Toen ik vier hoog woonde zonder lift lieten we de maxicosi in de auto. Kind in draagdoek of op de arm. Nu in een normaal huis vind ik het ook fijn om de maxicosi naar binnen te slepen. Zeker als ze slaapt. Maar slepen is het wel want het blijft zwaar.
     
  20. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Ja ik beval begin feb dus dan is het ook nog koud (al weet je het nooit met dat gekke weer de laatste tijd haha). Ik woon in een huis met auto voor de deur dus lang slepen hoef ik niet. Heb mijn man gezegd dat hij maar gewoon de autostoel moet kopen, heb er geen zin meer in haha!
     

Deel Deze Pagina