Hallo wij gaan van de zomer met de auto naar spanje! Onze kleine vent is dan ongeveer 9 maanden oud! Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die tips hebben wat handig is voor onderweg en tijdens het kamperen in spanje we hebben een ingerichte bungalowtent gehuurd. We gaan zoiezo s'avonds na het avondeten en na de files rijden zo rond een uur of 8 en rijden s'nachts door het is ongeveer 1450 km dit deden we voorgaande jaren ooka sl we samen gingen ik hoop dat er mensen zijn met tips groetjes marilouise
Wij zijn vorig jaar ook naar Spanje gereden, Charlotte was toen 6 maanden. Hebben het in 2 dagen (overdag) gedaan, heel goed te doen. Zorg telkens voor een ander speeltje, wij hebben vaak afwisselend bij haar op de achterbank gezeten, kiekeboe gespeeld, liedjes gezongen, boekjes lezen enz., ging echt perfect. Gewoon regelmatig stoppen, speelkleed mee zodat je kleine even kan rondkruipen, fruit eten, beetje dollen buiten en dan weer paar uurtjes rijden. Het duurde wel langer dan anders uiteraard maar viel ons heel erg mee, ben zelf benieuwd hoe het dit jaar gaat want nu is ze 18 maanden als we gaan en niet meer zo lang stil te houden in haar stoeltje!
Gelukkig hoeven wij maar een klein stukje overdag! wij rijden altijd s'avonds aan en dan ben je er rond 10 uur s'morgen zal nu wat later zijn.
Wij hebben vorig jaar ook 's nachts gereden en ging perfect. Wij moesten nog wel wat verder rijden en dat stukje was net te ver. Mn dochtertje van toen 10 mnd heeft de hele weg geslapen, wel heb ik haar 1 keer wakker gemaakt voor een schone luier. Ze kwam wel wat eerder voor een fles, en wij hebben voor het maken van die fles gewoon heet water gehaald bij een wegrestaurant en dan met koud water op temperatuur gebracht.
mag ik vragen hoe jullie dat doen? Ik heb gehoord dat een baby niet zo lang in een autostoeltje mag. Maar iets van 2 uur per dag ivm het slecht kunnen bewegen. Klopt dit dan niet? Alvast bedankt
Wat ik heb begrepen is dat dat zoiezo over de hele kleintjes gaat en het gaat erom dat het niet dagelijks gebeurd maar af en toe en dan mkoet het geen probleem zijn. Ik ben wel benieuwd hoe het gaat we willen om een uur of 20 gaan rijden en dan rond middernacht nog even uitgebreid stoppen en koffie en de kleine nog even een schone luier en dan gaan rijden, en dan zien we wel. als die wakker is stoppen we en anders alleen wisselen en even snel om en om plassen. Hbben jullie tijdens de vakantie nog veel dingen bezichtigd enz.? hoe deden jullie dit
Om het elke dag te doen wordt afgeraden, maar 1x (nouja 2x je moet ook weer terug) is niet erg. Als je onderweg stopt lekker je kindje even op een kleed laten bewegen, flesje drinken schone luier en weer verder.