Avondeten....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Raggy81, 25 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Mijn dochter van 2 jaar en 3 mnd oud was een heelijke eter. Ze lust ook echt wel alles.
    Helaas sinds een paar weken is het avondeten puinhoop. Een enkel avondje gaat het ok..maar ze eet eigenlijk geen groente meer, wel graag vlees maar aardappels al helemaal niet meer.
    Het is niet zo dat ze het niet lust.. Het is op zeker een fase met uittesten...

    Iemand tips ?

    Oja... Een leuk bordje eten maken helpt niet.. Ze wil maar al te graag ruilen (mijn of papas bord)..om vervolgens dan weer niet of een beetje te eten.

    Vaak is het "nee eten" of "moe" of "gang?" (werd als algemene time out gebruikt maar dat vind ze dus juist leuk) "vies" of " nee die" (ons bord)

    Ik weet t niet meer behalve dat ze avond aan avond geen hap eet en strijd al helemaal niks oplevert.
    Help ?
     
  2. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.548
    2.398
    113
    Raggy81 vindt dit leuk.
  3. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Hier ook die periode,
    Maar wat hier nog weleens helpt is om het eten vanaf ons bord te laten eten..
    Dan eet hij het wel op dan wanneer hij het van zijn eigen bord moet eten.

    Het verschilt hier ook per dag en wat we eten voornamelijk.. Groente wilt hij sowieso niet graag meer op het moment tenzij heel goed geprakt door de aardappelen. En is op dit moment gek op vlees en laat dan de rest ook staan..
    Wat wij dus doen is eerst de aardappelen met groente eten (vlees niet in zicht) en dan pas het vlees op eten omdat hij anders dus z'n bord eten niet meer wilt. En zonder vlees in zicht het wel prima op eet. :)
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  4. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Dank jullie wel. Beide proberen we idd op het moment.
     
  5. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Mijn jongste wilde tijdens die fase graag bij mij op schoot zitten. Soms at hij dan alsnog van zn eigen bord, soms at hij mee van mijn bord. Maar hij heeft ook een fase gehad waarbij hij niks at of maar heel beperkt. Er lag altijd wel iets op tafel wat hij lekker vond en tsja, dan at hij alleen maar vlees of alleen maar krieltjes. Als we er moeilijk over gingen doen at hij sowieso niks.
    Het werd vanzelf beter toen we het enigszins loslieten en hem zelf lieten kiezen wat hij at van zn bord.
    Hoop dat die fase niet lang duurt he :thumup:
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  6. Tann

    Tann Fanatiek lid

    25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Ja heel lastig ik herken he van mijn dochter, nu 4 maar ook rond de 2 een drama. Misschien groenten verstoppen in bij saus, hartige taart? Chicks love food hebben een leuk kookboek voor kids met veel verstopte groente. Probeer er geen strijd van te maken.... echt he gaat over... mijn dochter eet nu gewoon alles. Heeft een paar maanden geduurd. Geen alternatief geven en gewoon negeren beste tip.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina