Avondfles, hoeveel?!

Discussie in 'Voeding' gestart door Lisszy, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hoi meiden,

Sinds een weekje heb ik de laatste voeding (BV) vervangen door een fles KV. Ik weet natuurlijk niet hoeveel cc bv ze dronk voor de nacht, maar ze dronk altijd wel lang aan de borst.

Nu maak ik een fles van 240ml op ruim 8 schepjes (Friso). Is dat normaal? Is die verhouding goed en is dit genoeg voor een laatste voeding? Ik heb werkelijk geen idee namelijk!

Als ze klaar is met de fles begint ze wat te jengelen, soms te huilen en dan bied ik als troost vaak nog even een borst aan. Daar drinkt ze dan heel kort aan.

Dank alvast!
    Lisszy

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron krijgt een fles van 180/6 om 18.30 (om 16.30 warm eten). Die gaat niet altijd op. Ik vind de fles die je geeft wel erg groot. Zo groot heeft Aaron ze nooit gehad.
    En ik denk dat ze huilt omdat aan de borst anders drinkt dan aan de fles. Heb wel eens gelezen dat ze aan de borst een soort seintje krijgen als de melk bijna op is en bij een fles natuurlijk niet.
    Maar daar weten BV mamma's meer over dan ik ;).

3. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

240 is inderdaad erg groot...ik geef ook "gewoon"180+6 als avondfles (overigens altijd gegeven, en nu krijgt hij over de hele dag nog 2x een fles, iedere x 180+6). Deze fles gaat niet altijd op.

4. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    oh...hmmm... dus ik ben mijn meisje een beetje aan het vetmesten dus... ;)
    Ik vond 'm ook wel wat aan de grote kant, maar omdat ze 'm wel helemaal leeg drinkt dacht dat dat wel goed zou zijn. :)

Overigens wordt ze wel 's nachts wakker met een MEGA-plasluier.
    Ik zal haar morgen wat minder geven, die 180/6 dan!

5. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb geen bv gegeven dus kan dat niet vergelijken, maar ik vind 240 echt wel mega. Ik heb altijd maximaal flessen gegeven van 180/6. De verhouding is trouwens 1 schepje per 30cc water.

6. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Onze meid krijgt 180/6 en die gaat lang niet altijd op.

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier ook 180/6, gaat meestal wel op.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij gaven 's avonds altijd een fles van 210 + 7 schepjes.

9. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Hier ook 180+6, gaat altijd op, met zelfs nog wat protesten erna (maar die krijg ik na elk eten, hij lijkt gewoon op zijn mammie :)).

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Misschien nog een tip om een zo klein mogelijke speen te gebruiken, zo moet ze langer zuigen en is dan meer tevreden.

11. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Das inderdaad een goede tip! De allerkleinste speen is geschikt voor pasgeborenen en voor naast borstvoeding. Wij gebruiken nu maat 2 (voor babies vanaf 1 maand volgens de verpakking) en ben ruim een maand gestopt met bv.

12. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik gebruik voor de fles ook nog steed de avent nr 1 speen trouwens.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben nooit meer gegeven dan 150cc + 5 schepjes (165cc kunstvoeding). Flessen van 180cc/6 en groter vinden wij namelijk veel te groot ;)!

Overigens zou ik dus idd wel de kleinste speen gebruiken. Oudste twee hier van 2.5 jaar drinken hun fles kunstvoeding ook nog altijd gewoon uit een difrax s speen.

14. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Dat is inderdaad een goede tip, van de kleine speen!
    Maar dat doe ik al, ze drinkt nog steeds uit de pasgeboren-speen van Avent. Ik heb wel zo'n 1-2-3-speen maar daar verslikt ze zich mee. En ik las ooit een stukje van iemand (volgend mij Dirksmama) dat de gaatjes in een tepel ook niet groter worden, dus waarom het nodig zal zijn om wel een speen te nemen met grote gaatjes! :D

Vanavond ga ik een kleinere fles voor haar maken, ik denk de 180/6.
    Hopelijk neemt ze er genoegen mee en anders nog maar een klein beetje mama-melk...;)

15. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    jamie krijgt al vanaf 6 maanden elke avond een 8-240 fles. hij drinkt meestal op 2 slokken na alles op en zo niet, dan krijgt ie het laatste beetje als ie nog een keer wakker word 's avonds.
    ik vind het niet zo veel hoor, de ochtend fles is altijd nog voller, dan doe ik 9 schepjes (of deed, ben net overgestapt op gewone melk)
    sommige babies hebben nou eenmaal meer honger. en ons mannetje is echt niet te dik :p

16. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    mijn zoontje krijgt ook 180/6 en gaat ook neit altijd op.
    Misschien kan je als ze niet genoeg heeft aan 180/6 altijd nog 210/7 aanbieden heeft hij hier ook heel lang gehad.

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Dit deed Julia ook in het begin. Ze dronk enorme flessen en begreep niet wanneer de stop er op kwam. Bij BV stopt de stroom automatisch als ze zachter zuigen, maar bij de fles niet. Ik zou de fles dus in ieder geval reduceren tot 210 met 7 schepjes. Dit is een normalere hoeveelheid. Waarschijnlijk gaat ze over een poosje beter aangeven hoeveel ze echt wil, omdat ze dan leert dat de fles anders werkt. Hier lukt het nu pas na 2/3 maanden goed dat ze zelf soms wat laat staan omdat de fles te groot is. Heeft echt wel tijd gekost tot ze leerde haar hoofd weg te draaien als ze geen honger meer had!

18. adi

adi Niet meer actief

Ik vind het echt knap dat kindjes van nog geen 10 kilo een kwart liter melk in 1x naar binnen werken hoor!
    Ik zou het zelf niet kunnen namelijk :)

19. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @Sweetmarije
    Hahaha, nee Jamie is niet te dik. Zoë is in verhouding wel zelfs dikker dan Jamie!

@Gentle
    Dat is het inderdaad. Ze drinkt gewoon door!
    Maar overdag weet ze wel heel goed wanneer ze niet meer wil. En dan krijgt ze ene fles van 150/5. Zo moeilijk inschatten wat ze nou eingenlijk dornk 's avonds aan BV! Ik weet alleen dat ze altijd erg lang dron, langer dan de andere voedingen.

Ik geef nu 210/dikke 7, die gaat uiteraad helemaal op! ;)
    En dan hoop ik dat ze als het beter kan aangeven terug gaat op 180/6. En zo niet, nou ja dan zal ze het wel nodig hebben.

Vreetzakje! :D :D

Deel Deze Pagina