Avondklok, ik hoop zo niet dat die er komt.

Discussie in 'Corona forum' gestart door An79, 19 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.088
    571
    113
    NULL
    NULL
    Wat vinden jullie nou van die avondklok? Zelf vind ik het belachelijk en mijn mening nu is dat ik daar ook helemaal niks mee ga doen, maar dan ben ik ook een vrij eigenwijs type. Mijn man vindt dat ik niet zo stom moet doen.
    Niet dat ik op boetes zit te wachten hoor, maar ik vind het serieus echt veel te ver gaan.
     
  2. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Van mij mag die avondklok er komen. Ik vind het een veel minder ingrijpende maatregel dan het sluiten van de scholen, dus ik snap eerlijk gezegd niet waarom dat hier zo lang over nagedacht moet worden.
     
    Zulema, MMW, Marti en 62 anderen vinden dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.044
    113
    Vrouw
    Prima die avondklok. In de winter zou t mij een zorg wezen: ik zit toch thuis haha

    Als dit wel helpt om code zwart te voorkomen, graag.
     
    Felice, Zoe123, puzzelstukje en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Zou mij persoonlijk geen bal uitmaken :thumup:
     
    Felice, hummeltje5, Youtan en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.027
    2.419
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Scheelt wel dat ik niet zoveel doe s avonds.
    Ik ga soms een wijntje drinken bij een vriendin of zij bij mij. Dat kunnen we ook eind vd middag doen :thumup:
    Dus prima, als het wat kan opleveren.
     
    Felice, GossipGirlxoxo en Nummer4 vinden dit leuk.
  6. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    precies dit.
     
    Felice vindt dit leuk.
  7. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Van mij mag het, in de avond kom ik toch nooit de deur uit. Meestal nog wat klusjes in huis als de kinderen in bed liggen en daarna lekker op de bank met thee en een leuk tv programma of serie. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
    En als het helpt om erger te voorkomen, graag!
     
    Felice, Zoe123, hummeltje5 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Minoesje

    Minoesje Niet meer actief

    Ik zou het ook prima vinden, helemaal als dat ervoor kan zorgen dat de scholen eerder open kunnen!
     
    Felice, chrystel73, hummeltje5 en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    Precies dit!
     
    Felice en Nataly1972 vinden dit leuk.
  10. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    Dit.

    Ik kom 's avonds sowieso weinig buiten dus zou voor mij niets uitmaken
     
    Felice vindt dit leuk.
  11. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Helemaal eens.
     
    Felice vindt dit leuk.
  12. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.711
    113
    Ik vind het helmaal niet zo leuk. Vooral al om 20.00 uur. Ik ging meestal om 21.00 uur naar de supermarkt om de drukte te vermijden.

    Maar ik snap de maatregel wel en ik hoop dat het gaat bijdragen aan de vermindering van besmettingen. Ik ga me er gewoon aan houden natuurlijk.
     
    Felice, Syane en cowgirl80 vinden dit leuk.
  13. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.088
    571
    113
    NULL
    NULL
    Voor mij is het puur het idee. Er worden steeds meer beperkingen opgelegd. Natuurlijk, wat moet dat moet, maar ik vind deze echt wel heel ver gaan in het beperken van de vrijheid.

    Natuurlijk hebben we het thuis ook helemaal prima en kunnen we ook in de middag afspreken, maar voor mij is het echt die beperking die je wordt opgelegd.
     
    Eefje00, Dogpaw, GossipGirlxoxo en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    In principe geen probleem: ik ga toch nergens heen. Denk alleen dat het niets uitmaakt: mensen die de afgelopen tijd feestjes hielden met te veel man, zullen zich niet laten tegenhouden door een avondklok. Dan blijf je toch gewoon logeren of doe je het vroeger? Is toch geen hond die controleert of handhaaft.

    Vind het persoonlijk wel balen qua boodschappen: wij hebben een keer per week Picnic om 21.30 en een keer per week gaat mijn vriend bewust pas rond 20.00 naar de supermarkt. Dat wordt dus nu even kijken, want Picnic zit op vroegere tijdstippen altijd al vol en de supermarkten zijn hier overdag echt te druk.
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  15. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    ik snap ook niet dat dit zo lang gerekt moet worden. Voer het gewoon in! En dan 8 feb de scholen weer open aub!
     
    hummeltje5, Luna86, Sado en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik denk dat Picnic nog wel mag komen na 20:00u hoor. Volgens mij is er wel een uitzondering voor "werk", waaronder Picnic en bijvoorbeeld thuisbezorgd zullen vallen.
     
    ellalovescoffee, hummeltje5 en Syane vinden dit leuk.
  17. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Als de scholen eerder open kunnen zou ik het er wel voorover hebben..... maaar...
    Ik baal dat het hardloopmomentje van mijn man en het wandelmoment van mij op de schop gaan, dat was het enige waar ik nog een beetje van opkikkerde en ik zie ik vooral niet in wat het helpt dat ik dat moet inleveren.
    En ik betwijfel er echt of het helpt.. gaat de jeugd niet gewoon gezellig slaapfeestjes houden waardoor de kans op besmetting alleen maar om hoog gaat?
    Mensen gezellig samen lunchen en dan savonds nog een paar uur werken?
    Ik zou veel liever zien dat ze de regels rondom bezoek strenger maken. Dat kun je ook niet handhaven maar je bereikt er allicht een groep mee.
     
    nelta, GossipGirlxoxo, hummeltje5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dit is 1 van de extra maatregelen die ik van harte zou toejuichen. Het is makkelijk uitvoerbaar en heeft betrekkelijk weinig impact. Ik snap werkelijk niet waarom Den Haag hier zo lang over na moet denken (afgezien van het handhavingsvraagstuk).
     
    Zoe123, hummeltje5, Youtan en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.321
    4.702
    113
    Vrouw
    Opzich prima als dat helpt dat de scholen weer eerder open gaan.

    Beetje jammer van de kraamweek want dan kunnen we dus niemand thuis ontvangen :eek:
     
  20. Yvuna

    Yvuna Actief lid

    12 jul 2019
    265
    300
    63
    Vrouw
    #20 Yvuna, 19 jan 2021
    Laatst bewerkt: 19 jan 2021
    Precies dit! Ik vind het ook niet zo’n ingrijpende maatregel. Prima. Ik vraag me alleen af of het echt effect gaat hebben en hoe ze hier grip op willen krijgen. Wellicht maakt dit het voor ouders wel makkelijker om hun tieners binnen te houden.
     

Deel Deze Pagina