Avondtemperatuur lager dan ochtendtemperatuur? Huh?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Feem, 29 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Hai hai!

    Voordat ik mijn verhaal begin: ik weet dat alleen de ochtendtemperatuur telt voor de temperatuurmethode en dat de avondtemp opnemen nutteloos is en eigenlijk niks zegt. Maar toch heb ik de avondtemp even gecheckt gisteravond...

    Het achterliggende verhaal: op dit moment wacht ik op een eerste eisprong na lange tijd borstvoeding te hebben gegeven. Tijdens de borstvoedingsperiode was mijn temp heel rommelig en licht verhoogd; 36.5-36.7. Maar sinds ik ben gestopt met borstvoeding lijkt dit te stabiliseren naar mijn "normale" basale temp voor eisprong: zo rond 36.3. Ik heb eigenlijk altijd 36.3 als basale temp gehad, al 3 jaar.

    Ik had afgelopen weekend een positieve ovulatietest. Ik had ook buikpijn, vruchtbaar slijm, gevoelige borsten, wilde mijn vent constant bespringen. Eigenlijk alle symptomen. Dus ik hoop dat mijn temp een keer gaat stijgen. Ik heb de afgelopen weken al vaker positieve LH testen (dipsticks) gehad (maar toen gaf Clear blue vaak geen smiley), dus ik denk dat mijn lijf de hele tijd een poging doet om mijn ei te laten springen maar dat het (door alle hormonen van de borstvoeding?) nog niet echt door heeft gezet.

    Maargoed afgelopen weekend was zowel dipstick en ook clear blue positief. Zondag op zijn aller positiefst en maandag was de dipstick echt negatief. Zondag+maandag ook echt verhoogd libido enzo. Dat is sinds gister allemaal weg. Sinds gister heel moe, sago, hoofdpijn... Aan mijn lijf voelt het alsof mijn ei is geweest.

    Maar mijn temp is niet echt hoog :( afgelopen week 4x 36.3 en gisteren en vandaag 36.5. Ik ben dus heel bang dat mijn eitje (ondanks alle symptomen) niet is gesprongen. Ik ben namelijk gewend dat mijn temp stijgt naar 36.8 na eisprong.

    Gisteren in de avond meette ik ineens 36.2. Ik ben gewoon heel benieuwd naar hoe mijn cyclus werkt en of ik nou eens een keer een eisprong kan verwachten. Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben haha! Deze meting was in rust, vlak voor het slapen gaan. Ik weet dat een avondtemperatuur niks zegt. Maar je basale temperatuur is toch je laagste temp van de dag? Het lijkt er dus bij mij op dat mijn laagste temp van de dag in de avond is???? Want vanochtend om 6:30 was ie weer 36.5. Maar dan denk ik wel: als ik dan in de avond 36.2 meet dan denk ik van: nou dan is mijn ei sowieso niet geweest? Toch?

    Ik zal even mijn kaartje bijvoegen, al is ie vrij rommelig. Begin van het kaartje gaf ik nog borstvoeding, dus daarom was ie zo hoog af en toe. Ik temp eigenlijk altijd om 6:30. Soms wordt mijn zoontje wakker maar dan geef ik dat wel aan in de FF app (discarded).

    Ik hoop dat jullie even kunnen meedenken :)

    Liefs!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Hm heb een andere thermometer erbij gepakt (zelfde merk en type) en het verschil is 0,2/0,3 graad per meting. Heb een paar keer gemeten om en om Mijn huidige meet lager dus dan die andere nieuwere. Kan het aan mij thermometer liggen??

    Het is precies dezelfde. Alleen de ene gebruik ik al een tijd..
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Gisterenochtend ook 36.5??
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Ja het kan aan je thermometeriggen idd.
     
  5. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    #5 Feem, 29 mei 2019
    Laatst bewerkt: 29 mei 2019
    Ja 4 dagen 36,3 en gister en vandaag 36,5.....

    Vr: 36,3
    Za; 36,3 (eerste positieve lh test)
    Zo 36,3 (test nog positiever en smiley cb, ook ovulatiesymptomsen)
    Ma: 36,3 (lh testen negatief maar symptomen nog aanwezig)
    Di: 36,5 (zwaar sago, symptomen weg)
    Wo; 36,5

    Heel maf! Als je het verschil in thermometer zou doorberekenen zou het nu 36,7 zijn. Alsnog niet heel hoog....

    Denk je dat mn ei is geweest?
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Denk dat ie idd dan maandagavond is geweest ;)
     
    Feem vindt dit leuk.
  7. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Ja toch wel? Ondanks de kleine stijging? En de redelijk lage basale temp?

    Vorige cyclussen zat ik altijd vrij snel op 36,8/36,9 namelijk
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    De kleine eerste stijging kan komen door de slow rise omdat je ei in de avond wellicht gesprongen is.
    De 36.5 van vandaag kan komen doordat je nu de gele lichaamsdip ervaart. Hij zal morgen dan wel moeten doorstijgen.
     
    Feem vindt dit leuk.
  9. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Wat moet het dan minimaal zijn morgen?
     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Minimaal 36.6, maar ik denk dat hij zeker wel 36.7 gaat worden :)
     
  11. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    En dan blijven doortempen met de “oude” thermometer denk ik? Al geeft die echt hele maffe metingen heb ik het idee. Toen ik m testte met een andere gaf t net ineens 0,6 verschil. Lekker dan!
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Probeer het anders morgen met beide direct achter elkaar ;)
     
  13. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Haha ga ik doen! Thanks! :)
     
  14. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    #14 Feem, 30 mei 2019
    Laatst bewerkt: 30 mei 2019
    @RoGiJuLi

    Oude thermometer: 36.6/36.7 (die gisteravond zelfs 35,8 meette ??)
    Nieuwere thermometer: 36,8

    Wat vul je dan in op je kaartje haha. Stap liever over op de nieuwe maar klopt dan niet zo halverwege je cyclus ;)
     
  15. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    ik zou nu ff 36.75 neerzetten (gemiddelde).
    Dan morgen nogmaals tempen met beide. Dan weer het gemiddelde nemen en dan vanaf zaterdag alleen de nieuwe gebruiken.
    Ff een memo hiervan maken in je tempkaart ;)
     
  16. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Je basaal is niet je laagste temperatuur van de dag, maar je temperatuur zo dicht mogelijk bij jouw toestand van absoluut helemaal niks doen onder een dekentje ;) Juist als je wakker bent kan je temp gemakkelijk lager zijn omdat je relatief kort ervoor bijv. wat kouder bent geweest door tandenpoetsen met pyjama aan, de hond uitlaten, who knows.
     
  17. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Dat verklaart een hoop want mijn temp lijkt nu wel vaker avonds laag te zijn, maar dan heb ik het ook echt koud van het stilzitten op de bank beneden waar het niet heel warm is (zit soms op de tocht). Dat komt dus gewoon door de omgeving die dan koud is zeg maar.
     
  18. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Mmmm mn temp zakt nu ineens weer. Oude thermometer zegt 36,4 en nieuwere 36,6...
    Zou nu dan 5dpo zijn...

    Mehhh. @RoGiJuLi

    Toch geen eisprong geweest misschien?
     
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Toon je kaartje eens?
     
  20. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Sorry ik zie je reactie nu pas! Snap er nu helemaal niks meer van. Ben zoals jij zei overgestapt naar de andere thermometer donderdag 30 mei. En de eerste waarden aangepast met +0.2 (dat was namelijk het verschil). Dus nu al een tijd met nieuwe thermometer.

    Maar twijfel heel erg of mijn ei nou überhaupt is gesprongen die maandag 27 mei. Want ik kreeg afgelopen week weer vruchtbaar slijm, verhoogd libido, pijnlijke borsten enz enz. En afgelopen donderdag+vrijdag weer positieve ovulatietesten. Maar vind die piek zo gek afgelopen woensdag! Zwanger ben ik niet, vanochtend negatief getest.

    Bijgevoegd even mijn kaartje. Nogmaals; eerste gedeelte van kaartje veel discarded omdat ik toen nog borstvoeding gaf en ik heel veel wisselende temperaturen had (Veel pieken en dalen).

    Wat denk jij? Ik snap er geen snars meer van. Temp rectaal, elke dag zelfde tijdstip.
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina