Azie voor beginners

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Luppy, 8 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.175
    113
    Mijn man en ik zeggen altijd dat Azie ons helemaal niks lijkt. Maar ik ben wel nieuwsgierig en ik vind eigenlijk dat je zoiets niet kunt zeggen, als je er nooit geweest bent.

    Stel je voor dat je met je gezin een keer op vakantie naar Azie zou gaan. Welk land zou je dan aanraden voor mensen die eigenlijk nooit buiten Europa zijn geweest, en kinderen hebben? En wat zijn de kosten waar je voor een vakantie van een week of 3 met z'n vijven aan moet denken?

    Rondreizen, liefst op eigen houtje, want drie weken met een gids die je niet kent of nog erger.... een hele groep is echt niets voor ons.
    Niet tussen Friet van Piet zitten, maar vooral veel natuur en cultuur zien en beleven. In van die enorme steden zijn we niet bijzonder geinteresseerd, al dat lawaai en die drukte. En tegelijk ook liever niet al te primitief, want tja, we zijn niks gewend en vooral mijn maag is nogal gevoelig, haha.

    Ik ben benieuwd of hier dames zitten die dit soort reizen wel eens gemaakt hebben en wat jullie ervaringen zijn.
     
  2. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Ik ben veel in Azië geweest. Wat ik heel makkelijk vond om te reizen waren Maleisië en Sri Lanka. Prachtige natuur ook! Vietnam is ook nog te doen, maar is wel heel toeristisch aan het worden.
    Ik ben ook in India, China en Thailand geweest maar dat lijkt mij minder geschikt voor gezin. Ik vond India echt het mooiste wat ik ooit heb meegemaakt, maar ik zou er met een kindje niet snel naar toe gaan.
    Wanneer je nog nooit buiten europa bent geweest, zal het wel even wennen zijn! Ben heel benieuwd wat het gaat worden.
     
  3. MDK

    MDK Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Vietnam heeft veel te bieden vind ik... natuur, cultuur / geschiedenis, maar kun je soms ook prima stranddag houden. Toen wij er waren, hadden we nog geen kinderen, dus ik durf eigenlijk niet te zeggen hoe t is met kids.

    Eilandhoppen op Indonesië kan prima met kids volgens mij...
     
  4. MDK

    MDK Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    India heel bijzonder inderdaad, maar zou ik ook echt niet aanraden met kinderen (wij zijn beide flink ziek geworden daar) en als je nog niet vaak hebt gereisd (cultuurschokje denk ik ;))...
     
  5. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.175
    113
    Dank jullie. India trekt me ook echt niet. Teveel verhalen gelezen over de hygiene en de manier waarop vrouwen daar benaderd worden.
     
  6. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Hygiene is inderdaad een dingetje in India. Daarom zou ik ook niet met kinderen erheen gaan. Als toerist heb ik niet heel veel last gehad van her anders behandelen van vrouwen, maar je hoort het wel. Maar als land is het echt om verliefd op te worden, dat had ik.
    Wat kosten betreft vind ik hrt lastig te zeggen. Wij gingen backpacken en altijd in hostels en basic kamers etc.
     
  7. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    India zou ik zeker niet aanraden ook. Alleen maar vreselijke verhalen over gehoord :confused:

    Maar Sri Lanka zeker wel! Ik vond dat echt heel goed te doen. Wij reisden toen per bus door het land, iedereen is mega netjes, vriendelijk, schoon enz. Heel anders dan (blijkbaar) India. Sri Lanka is overzichtelijk, is ingericht op toeristen zonder dat het irritant wordt.

    Maa verder roep ik ook altijd dat Azië me niets lijkt...
     
  8. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Wij zijn net weer terug uit Thailand met onze dochter (ruim 2 weken geweest )
    Dat is wel een van de makkelijkste landen in Azië om in te reizen.

    Jungle, prachtige stranden, tempels, watervallen. Heerlijk! Als ik knaken en vakantie dagen had kwam ik jaarlijks terug :cool:
     
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ervaring op Bali en in Maleisië, dat kan ik absoluut aanraden! Lekker eten, aardige mensen en zolang je in goede hotels zit (die daar prima te betalen zijn) is het met de hygiëne ook goed.
     
    poema vindt dit leuk.
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik ben zelf alleen in Thailand geweest, maar vond dat echt geweldig. Wat een mooi land en prima zelf (goedkoop) te bereizen. Ik zou daar ook zo met kinderen heengaan. De zorg (zeker in Bangkok) is supergoed en westers.
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Waarom Thailand niet met gezin als ik vragen mag?
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  12. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ik zou beginnen bij Maleisië. In verhouding tot andere Aziatische landen het verst ontwikkelt oa op het gebied van infrastructuur en gezondheidszorg. De cultuurschok zal daar het minst groot zijn, terwijl je wel echt de prachtheid en cultuur van Azië meemaakt!
     
  13. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Wij zijn meerdere malen in Azië geweest en het is juist prachtig! Heel veel natuur, cultuur, vaak lekker weer, goed eten. Maar Azië is natuurlijk groot en het verschil tussen de landen ook.

    Thailand is zoals hier genoemd prima te doen als gezin. Ingesteld op westerlingen en je kunt er met Engels goed terecht. Ook redelijk netjes.

    Landen als China en India is een ander verhaal. Heel erg bijzonder qua cultuur. Maar voor mij te heftig met kinderen. Zeker India is gewoon erg vies en heel veel diepe armoede. Ook vond ik de mensen (Met name mannen) er niet prettig. Daar zou ik zelf alleen met voldoende reiservaring heengaan (En niet met kinderen). China heeft juist vriendelijker bevolking. Nooit onveilig gevoeld. Maar met Engels kom je er niet ver en je zonder gids verstaanbaar maken is lastig. Het is niet ingesteld op toeristen of westerlingen (behalve bij de muur misschien).

    Verder heb je ook nog Vietnam, Bali, Maleisië etc. Ook prima te doen.

    Gewoon een keer proberen. Geweldige ervaring als gezin! Laat je kin deren hun ogen openen. Er is zoveel meer dan Europa en de camping in Frankrijk. En er zijn ook prima privé gezinsreizen of bouwstenen.
     
  14. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Met kinderen en niet teveel cultuur shock zou ik zeggen sri lanka of Maleisië. Of Thailand of bali, maar deze zijn wel erg toeristisch.
     
  15. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Vietnam bijvoorbeeld ook heel leuk, mooi en te doen met kinderen,maar reken niet op een kindermenu, kinderstoel etc.
     
  16. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.175
    113
    Jullie zijn wel eensgezind! Het is niet heel actueel hoor, maar omdat ik toch wel eens iets van Azië zou willen zien en meemaken vroeg ik het me gewoon af.
    Voorlopig zijn we in Europa ook nog lang niet uitgekeken, trouwens.
    Maar misschien over een paar jaar...ff sparen nog want ik vrees dat zo'n tripje wel wat duurder uitvalt dan onze normale vakanties.
     
  17. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    #17 Flamingo1990, 10 mrt 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mrt 2019
    Hoe zien je vakanties er gewoonlijk uit? Al mijn vakanties in Europa waren beduidend duurder dan in Azië. De ticket naar Azië is wel duurder, maar het leven daar is echt een stuk goedkoper. Ik ga alleen nooit naar een camping in Europa, dat is wel stukken goedkoper dan Azië gok ik.

    Ter vergelijking: 2 weken Kroatië heeft ons 1700 per volwassene gekost. Inclusief vlucht, verblijf, activiteiten en eten. 3,5 week Maleisië heeft ons 1500 per volwassene gekost voor ongeveer dezelfde soort reis qua rondreis / activiteiten etc. In Maleisië heb ik in veel luxere hotels geslapen.
     
  18. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.175
    113
    Wij trekken rond met een camper. Elk jaar ergens anders. Soms op campings, liefst zo veel mogelijk vrij en in de natuur. Af en toe uit eten en soms entreekaartjes voor iets of bijv een kabelbaan om te wandelen of een dagje zwembad. Budget voor 3 weken met vijf personen is ca 2500 euro, iets meer als er veerboten nodig zijn zoals naar Engeland of Scandinavië. Ik denk dat we naar Azië al merr dan dat aan tickets kwijt zijn haha. En dan moet je natuurlijk veel vaker uit eten (wat een ramp ) en omdat een soort van once in a lifetime is ga je ook veel meer dingen doen waar je voor moet betalen, denk ik. Je zegt dan niet zo makkelijk van oh dat doen we volgende keer wel.

    Wij gaan dit jaar bv een weekje naar Israël en dat zit van onder tot boven vol gepland met bijzondere dingen die we móeten zien omdat je daar niet zomaar nog een keer komt.
     
  19. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Haha uit eten in Azië kost echt niks hoor. Voor 2-3 euro per persoon heb je soms al een hele maaltijd. Als je 10 euro betaald is het al veel. Ik zou er niet voor gaan koken in ieder geval ;)

    Maar inderdaad, met een camper rondtrekken is wel een stuk goedkoper. Vliegtickets is wel even duur; maar je krijgt er een prachtige ervaring voor terug :)
     
  20. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Haha wat eten betreft. een vriend van mij woont in Bangkok , hij kookt nooit omdat het zo goedkoop is :)
    Tussen de middag at mijn dochter graag tosti voor omgerekend 40cent

    2 weken Thailand was voor ons goedkoper dan 10 dagen all in Turkije.
    Wel veel duurder dan met de auto en de tent naar een camping in Italië of Kroatië
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina