Azie voor beginners

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Luppy, 8 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Dat ziet er uit als de restaurantjes die hier rond het hotel volop zitten en daar is een maaltijd echt wel duurder dan een paar euro op dit moment :)
     
  2. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik hoorde dat Bali geweldig was. Dat de meeste het ‘Bali virus’ krijgen en terug blijven komen. Dat iedereen zo ontzettend vriendelijk is en dat het eten geweldig is. Ik had door al die verhalen een heel ander beeld dan wat ik hier nu zie. Ik heb veel verhalen van familie en vrienden gehoord. De vakantiefoto’s van bekenden zagen er allemaal stuk voor stuk prachtig uit. Dat is ook logisch want iedereen maakt foto’s van de mooiste stukken, dat doe ik ook.. :) Ik ben ruim van te voren lid geworden van een Facebook groep over Bali waar veel op word gedeeld dus ja ik heb zeker me best gedaan om me goed in te lezen :) Als iemand mij zal vragen hoe Bali is dan zal ik ook zeker vertellen dat het buiten het hotel er armoedig en oud uit ziet. Dat veel mensen hier ook heel arm zijn en dat je schoonmaakdoekjes mee moet nemen als je een tour gaat doen of überhaupt naar buiten gaat. Ik zeg niet dat Bali niet leuk is, integendeel, het is heel leuk! De natuur is prachtig, er valt zo veel te zien en doen!! Maar nee, ik en mijn vrienden met wie we hier zijn hebben geen Bali virus gekregen en van het eten worden we allemaal ook niet echt warm van... 2 weken is meer dan genoeg voor mij geweest. Ik wil over een paar jaar wel weet terug komen om weer wat nieuwe dingen te zien die we nu niet gedaan hebben en dan is het ook wel klaar.
     
    mamameer vindt dit leuk.
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Maar dan heb je je toch niet echt ingelezen? Had je je niet van tevoren gerealiseerd dat er armoe zou kunnen zijn en dat niet alles eruit zou zien als een bounty eiland?
     
  4. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Overigens vind ik het wel raar dat ik mijzelf moet gaan ‘verdedigen’. Ik zit nu op dit moment zelf in Bali, ik ervaar dit hier nu allemaal precies op dit moment. Waarom zou ik daarover moeten liegen?! Jammer dat ik geen foto’s heb gemaakt van het sanitair en de keukens die je hier tegenkomt anders had ik dat nu meteen kunnen plaatsen. Ik ga dat morgen wel doen. Echt waar, bijna elke plek waar je buiten komt is niet schoon (sommige plekken dus wel) en je ontkomt er ook niet aan om die te ontwijken tenzij je dan maar geen excursies doet en die wil je natuurlijk wel doen als je hier bent. Ook de normale restaurants hier hebben geen nette wc’s zoals wij dat in Nederland kennen. Dat zuig ik echt niet uit mijn duim. Zo erg als op Bali heb ik het ergens anders nog niet gezien en ik kan best zeggen dat ik wat landen gezien heb. Ik persoonlijk vond Egypte zelfs nog netter buiten het hotel dan hier... En ik verblijf in Nusa Dua, het ‘duurdere en chiquere’ gedeelte van Bali. Binnen het hotel is alles wel brandschoon en netjes maar goed, je gaat ook niet alle dagen in het hotel zitten ;)
     
  5. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ja natuurlijk wist ik dat er armoe zou zijn maar ik heb nergens gelezen en gehoord dat dit vrijwel op het hele eiland is?! Bijna elke straat ziet er armoedig en vies uit. Als ik voor een excursie ruim 150 euro betaal dan verwacht ik daar geen ronduit smerige toiletten en vieze keukens bij. Dat heeft niemand mij verteld hoor en die organisaties gaan dat ook niet plaatsen, lijkt mij geen goede reclame. Maar goed nogmaals, ik vind het raar dat ik mijzelf moet verdedigen hier, ik geef gewoon mijn mening net zoals dat jullie ook jullie mening geven ;)
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Je hoeft je niet te verantwoorden hoor, maar ik was er vanuit gegaan dat dat algemene kennis is.
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  7. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    @SDonya ik begrijp je wel een beetje hoor...
    Na 4x Thailand vond ik Bali enorm tegen vallen... Snapte niet waarom iedereen zo lyrisch was. Ja er zijn leuke stukjes maar ik vond het verhoudingsgewijs erg duur voor wat je kreeg (hotel , eten etc.) na een week hadden we de boot genomen naar Lombok wat een verademing was dat. Bevolking was er stuk minder opdringerig (nee no, no thank you werd er ook beter begrepen )
    Gore stranden vol afval op Bali vond het echt jammer. ..

    Na Bali zijn we nog 2x naar Thailand geweest toen onze dochter 1,5 was en 3,5.

    *overigens in Thailand heb je ook overal krotten staan hoor ik vind het wel gaaf naast de "wolkenkrabbers " bizarre afwisseling in het straatbeeld.
    Sanitair is op vele plekken echt heel schoon en ook bij chiquere hotels eet je nog relatief "goedkoop "
    Ook bij kleine stalletjes kan je goed eten hoor. Begin eens voorzichtig met vers fruit of een fruitshake ;)
     
    mamameer en SDonya vinden dit leuk.
  8. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Fijn dat iemand enigszins begrijpt wat ik bedoel! En inderdaad, om de paar seconden mensen continue vragen of je een massage, gevlochten haren, henna tattoos wilt en je achterna rijden op scooters met speelgoed bij zich had ik nog niet eens benoemd. Enorm opdringerig, ook veel erger dan dat ik in Egypte en Turkije heb meegemaakt. Eerst reageerde ik nog netjes elke keer dat ik het niet hoefde, nu negeer ik ze gewoon:oops:

    Waar in Thailand ben je geweest? Ik heb niks tegen krotten overigens, heb ze in Mexico ook gezien maar inderdaad daar was ook afwisseling. Bali is gewoon voor 80% echt oud. Is overigens ook niet erg ofzo maar het is gewoon totaal niet wat ik er van verwacht had na alle verhalen. Ondanks alles vermaak ik me hier wel enorm en hebben we een heleboel mooie nieuwe herinneringen opgebouwd met het gezin!
     
    mamameer en jolien 1986 vinden dit leuk.
  9. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Oh heel herkenbaar wij deden uiteindelijk zonnebril op en oortjes in op de negeer modus.

    Ik wil in een Pb wel mijn Polarsteps delen, dan kan je zien waar we waren en hoe het was :)
     
  10. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    @SDonya, ik heb wel gehoord dat Nusa Dua wel het duurderr gedeelte van Bali is, voornamelijk omdat er veel resorts zijn.

    Wij gaan deze zomer voor t eerst naar Bali, ik had ook alleen maar jubel verhalen gehoord.
    Dus ik schrik wel een beetje van je bericht.
    Tuurlijk weet ik dat het er armoedig is en de hygiëne niet zoals bij ons.
    Maar opdringerige verkopers en slechte sanitair en duur eten heb ik niemand over gehoord.
    Ohja ik ben benieuwd naar de facebook groep. Heb je een naam, dan kan ik hem even toevoegen!
     
    SDonya vindt dit leuk.
  11. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    "We (L) Indonesië "zit ik op :)

    Voor Thailand is "Thailand, Laos en Cambodja reisgroep" erg leuk :)
     
    SDonya vindt dit leuk.
  12. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Dat is blijkbaar algemene kennis. Je hebt je niet goed ingelezen alvorens je geboekt hebt :rolleyes: :roflmao:

    Het eten is niet duur maar ook niet zo goedkoop als ik van anderen hoorde. Als je op 25 euro p.p per dag zit voor lunch en avondeten dan zit je best goed.. 100% vrienden van Bali heet de groep op Facebook. Daar begint overigens het opdringerige al. Zodra je daar een vraag stelt over activiteiten etc dan word je overspoeld met privé berichten en vriendschapsverzoeken van mensen die je gids willen zijn in Bali.

    Over die verkopers, vraag het maar eens na, als iemand zegt dat het niet waar is dan verteld die niet de waarheid. Die verkopers staan allemaal naast elkaar met hun massagesalons waardoor je om de halve minuut de vraag krijgt of je een massage wilt. Massages zijn trouwens goedkoper dan eten hier :roflmao: een massage krijg je gemiddeld voor 70.000 roepia (€4,50(!)) voor 1 uur. Het eten is gemiddeld tussen de 100 en 120.000 roepia per gerecht (€6/€8). Bijgerechten zoals salades enzo zijn ongeveer 50.000 roepia (€3,50). Dit zijn gewoon simpele maaltijden. De bijgerechten van een paar euro zie ik absoluut niet als volwaardige maaltijden. Bijgerechten zijn kleine porties.
     
  13. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.633
    10.536
    113
    Ik was ongeveer 13 jaar geleden op Bali, maar ik heb begrepen dat het intussen erg veranderd is.

    Het opdringerige herken ik wel, vooral in Kuta, wij zaten in Kuta in poppies, dat was relatief duur, maar we hadden een besloten tuin met zwembad dus we hoefden de drukte niet op te zoeken. Maar het aantal keren dat ons een taxi is aangeboden heb ik nog wel eens een nachtmerrie van haha! In andere plaatsen viel het opdringerige wel mee.

    Hygiëne heb ik mij destijds niet aan gestoord, al vermijd ik openbare toiletten voor zover mogelijk, ook in Nederland.
     
  14. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Oei dat opdringerige, daar heb ik echt een hekel aan..... is dat in bijv Maleisië of Thailand ook zo?
     
  15. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.633
    10.536
    113
    Mijn ervaring is dat dat in Maleisië 14 jaar geleden niet zo was. Maar dat is dus wel even geleden...
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Mijn ervaring is ook al 10 jaar terug, maar toen in Thailand geen last van gehad. In tegendeel, mensen waren superbeleefd en rustig.
     
  17. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Mijn ervaring is in Thailand niet zo... Ze willen wel graag verkopen maar als je ze bedankt is het ook goed :)
     
  18. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Wij zijn 10 jaar geleden geweest en het was prachtig en goedkoop. Ik hoor van mensen die recent zijn geweest echt geen topverhalen meer. Vervuild eiland, hoge prijzen. Super zonde.
     
  19. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    Ik ben ook 15 jaar geleden, 10 jaar geleden en afgelopen zomer op Bali geweest. En ja, het is erg veranderd en ook erg toeristisch op sommige plekken. Maar als je je best doet en buiten de gebaande paden gaat, vindt je echt het authentieke Bali. Natuurlijk willen mensen hun waar aan je kwijt, of dat nou spullen of massages zijn. Maar mijn ervaring is dat je best netjes nee kunt zeggen en ze niet achter je aan lopen. Ik vond Egypte wat dat betreft echt duizend keer erger.
    En ik heb echt afgelopen zomer voor een paar euro heerlijke volwaardige maaltijden gegeten hoor. Ik zeg niet dat @SDonya geen gelijk heeft, er zal ook echt duurder eten te krijgen zijn (wij hebben daar ook een hotelresort gegeten met flessen wijn van 50 euro en een totale rekening van 150 euro met zijn drieën....) maar er zijn ook echt plekken waar dat niet zo is. Nusa Dua is inderdaad het duurdere gedeelte en toeristisch. Net als Seminyak, het centrum van Ubud en Kuta. Ga wat meer naar het noorden of naar Amed ipv Ubud en je merkt echt verschil. En als je buiten het centrum van Ubud zit, vind je ook echt de restaurantjes met eten voor een paar euro ;)
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  20. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.777
    113
    Zelf ben ik met een vriendin naar i donesie geweest maar dat is heel lang geleden.
    Het was toen een rondreis en was 1500 euro kwijt voor de reis daar kwam het eten en uitstapjes nog bij.

    Wij waren in sumatra, java en bali. Sumatra was echt heel gaaf, java was ook mooi en bali vond ik te toeristisch in vergelijking met sumatra en bali.
    Er liepen toen wel veel kakkerlakken rond toen de schemering kwam. Dat je daar op bedacht bent.
    Het is ook met wat voor instelling je daar naar toe gaat. Ik verwachten inderdaad krotten langs de kant van de weg. Je zou er met het gezin naar toe kunnen maar savonds blijft het opletten.

    Nog een reis naar india en nepal. Met een gezin zou ik dat niet doen, er is 24 uur per dag lawaai. Dichte schoenen is een must. Het is prachtig maar india is wel een land dat of mooi vind of verschrikkelijk.
    Nepal is prachtig, veel rust, weinig lawaai, netter, schoner. Vriendelijke mensen.
    Tijdens deze vakantie niet ziek geworden!

    China ben ik niet geweest maar betreft hygiëne zijn ze schijnbaar ook niet fris. Vrienden zijn er geweest, ze vonden het mooi maar de mensen niet echt fris. Spugen op straat, wc onfris etc

    Ik zou kiezen voor thailand, zijn ze toeristen gewend, zelf niet geweest maar hoor daar hele goede verhalen over. Er staan veel reisverhalen op internet ook met kinderen.

    Betreft eten aten we in normale restaurants nooit aan de kant van de weg. We zochten een plek waar mensen zaten dan weet je dat er een betere verloop is van het eten, vlees probeerde ik zo veel mogelijk te vermijden net als groente dat niet gekookt is.
     

Deel Deze Pagina