AZM opnieuw beste IVF-centrum

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door muuske64, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muuske64

    muuske64 Fanatiek lid

    15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    MAASTRICHT - Het ivf-centrum van het academisch ziekenhuis Maastricht is voor de derde keer op rij het beste in Nederland. Het centrum startte vorig jaar 421 ivf-behandelingen. Daarvan resulteerden er 132 in een zwangerschap. Maastricht kwam daarmee 6 procent boven het landelijk gemiddelde van 24,9 procent uit.
     
  2. pekske

    pekske Fanatiek lid

    25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    kij en door deze domme cijfers worden mensen zoals ik die na 3 keer niet zwanger zijn geraakt het liefst gewipt in een normaal ziekenhuis...

    en waarom?

    nou hierom dus want dan dalen hun klote statestieken............bah!
     
  3. muuske64

    muuske64 Fanatiek lid

    15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Ja ik denk persoonlijk ook dat ze heel selectief zijn met mensen te kiezen waarbij de kans van slagen maximaal is en dat vind ik dus niet eerlijk!
    Ze vinden hun eigen reputatie volgens mij belangrijker dan mensen echt te helpen! :oops:
     
  4. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Helaas zorg ik ook niet dat hun percentage stijgt
     
  5. vergo

    vergo Fanatiek lid

    3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Wat zeggen die statistieken nou eigenlijk, mensen denken gelijk daar moeten we heen en verwachten het beste. Terwijl het per mens verschillend is. Mijn zh staat op 24% en ik ben toch al twee keer zwanger geworden.
     
  6. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ik las dit bericht op internet en werd alweer moedeloos want ik zit nou net in een ander zkh (nijmegen) maar jullie openen mijn ogen! Zouden we bij andere ziekenhuizen de pogingen vanaf poging 4 e.v. wel meetellen (in de statistieken)? Weet iemand of Nijmegen wel verder gaat als je een 4e ivf wil?
     
  7. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Linda, afhankelijk van hoe je de vorige keren gereageerd hebt op de behandelingen doen ze in Nijmegen wel meer dan 3 behandelingen als zij dat zinvol achten. Wij hebben zelf ook al toestemming voor nummer 4 en 5 als het bij de volgende poging niet zou mogen lukken...

    Ontopic... statistieken zeggen niet zoveel nee. De ene vrouw heeft nu eenmaal meer kans dan de andere.

    Groetjes,
    Josien
     
  8. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Statistieken zeggen inderdaad helemaal niks.
    Ik vind zo'n melding dan ook eigenlijk niet eens de moeite op dit onderdeel.

    Het is maar net wie ze toelaten en wie niet...

    Lieve meiden,
    Laat je niet gek maken door die stomme cijfertjes...je moet gewoon net geluk hebben.

    Knuffie!
     
  9. citipiti06

    28 okt 2008
    38
    0
    0
    in mijn ogen is MAASTRICHT de slechtste,hoe hun te werk gaan zou ik ook de BESTE zijn!
    ze werken gewoon via de procedure's maar niet voor iedereen geld dat.. :( :(
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Maarja, denk dat elk ziekenhuis volgens een "protocol" moet werken toch...

    Deze cijfers zeggen inderdaad niks over hoe de patient het ziekenhuis vindt, daar heb je zeker een punt.

    UMCG zal altijd lager scoren, alleen al door de eigen cyclus behandelingen ;)
     

Deel Deze Pagina