Azoospermie en tese

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vrouwen28, 23 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouwen28

    Vrouwen28 Lid

    23 nov 2019
    16
    0
    1
    Vrouw
    Lieve allemaal, wij hebben helaas het verschrikkelijke nieuws te horen gekregen dat mijn partner azoospermie heeft. Er zijn twee maal 0 zaadcellen gevonden in zijn sperma. Onderzoeken lopen nu en enkele uitslagen hebben we al, maar over 4 weken krijgen wij de rest. Duidelijk is dat zijn testosteron goed is en zijn fsh te hoog (geen idee hoe hoog). Nu wordt zijn DNA onderzocht en als daaruit blijkt dat die niet in orde is dan stopt voor ons de behandelingen. Is zijn DNA goed dan gaan we voor een tese behandeling in de hoop dat daar goede zaadcellen uit naar voren komen. Zijn testikels zijn in verhouding kleiner dan bij de gemiddelde man, wel goed ingedaald. Ook zijn er zaadleiders aanwezig. Wij zijn super bang voor de uitslag die wij over 4 weken te horen zullen krijgen. Mogen wij nog hoop hebben of weet iemand hier meer vanaf of er voor ons nog wat mogelijk is hierna muv donor of adoptie?

    Vriendelijke bedankt alvast. Op dit forum gekomen doordat wij niemand in onze omgeving hebben die ons meer kan vertellen of waar wij mee kunnen praten.
     
  2. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Wat een klote nieuws heb je gehad.
    Hopelijk vallen de uitslagen over 4 weken mee.
    Qua hoop is t heelmlastig want dat is afhankelijk van dna uitslag en eventuele uitslag van een tese.

    Wij hebben zelf niet in deze situatie gezeten maar vrienden van ons wel en zij hebben 2 kindjes gekregen dmv een donor. Bij hem was er uit de tese niks bruikbaars gekomen en hadden ze alleen nog de keuze voor een donor/adoptie/pleegzorg.
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier 11 jaar geleden dezelfde uitslag. Bij tese niks gevonden.
    Wij hebben middels een donor uiteindelijk toch een zoontje gekregen.

    Sterkte in deze onzeker tijd. Hopelijk bij jullie tese meer geluk!
     
  4. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Wij hebben ook dezelfde uitslag gehad, bij een tese wel wat gevonden en 1 kindje gekregen. Hopelijk is t ons nog n keer gegund
     
  5. Vrouwen28

    Vrouwen28 Lid

    23 nov 2019
    16
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor jullie berichten! Jullie ook nog succes en veel geluk
     
  6. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Wat een vreselijk nieuws zeg! Ik weet precies hoe je je voelt... Wij hebben dezelfde uitslag gekregen, nog niet zo lang geleden (in maart dit jaar). Het kwam voor ons geheel onverwachts, omdat we nog niet zelf ‘aan het proberen’ waren maar in een voortraject zitten van een PGD traject. Mijn man had dezelfde uitslag als jouw man alleen waren zijn zaadballen niet goed ingedaald vroeger en was hij als kind daaraan geopereerd. Bij ons heeft de tese gelukkig heel goed uitgepakt. Het leek erop dat er door de operatie veel littekenweefsel was waardoor de zaadcellen er niet uit kunnen.
    ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop geven dat een TESE nog een goede uitslag kan geven.
     
  7. Eefje1983

    Eefje1983 Lid

    22 dec 2017
    61
    76
    18
    Vrouw
    Wat een rotnieuws voor je! Helaas weet ik precies hoe je je voelt, jullie verhaal is dat van ons. Wel met het verschil dat de testosteron van mijn man ook te laag was. Helaas hebben wij bij de TESE slecht nieuws gehad, maar dat zegt niks natuurlijk. Hopelijk krijgen jullie beter nieuws. Sterkte met het wachten, de onzekerheid vond ik zelf het allerergste! Mocht je meer willen weten dan mag je me gerust een berichtje sturen.
     
  8. Vrouwen28

    Vrouwen28 Lid

    23 nov 2019
    16
    0
    1
    Vrouw
    Dank je wel meiden voor jullie berichten. Doet mij echt goed!
     
  9. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier in 2011 dezelfde uitslag gehad wat een klap he. Bij mijn man zijn er ook geen zaadcellen gevonden ook testosteron goed maar fsh veel te hoog. Dna ok en daarna micro tese in Duitsland gedaan, die was positief, daar hebben ze toen vers mijn eicellen die net verkregen bij mijn punctie mee bevrucht, daaruit is onze dochter ontstaan 21-12-2012 geboren. Het is dus mogelijk. Helaas is een broertje of zusje niet meer gelukt zie mijn handtekening.
    Na de micro tese is zijn testosteron wel gedaald maar gelukkig is dat na verloop van tijd wel hersteld weer.
     
    Vrouwen28 vindt dit leuk.
  10. Vrouwen28

    Vrouwen28 Lid

    23 nov 2019
    16
    0
    1
    Vrouw
    Wat een nachtmerrie.. :( Het geeft mij wel hoop dat we misschien nog kans maken nu ik jou verhaal lees. De meeste die deze uitslag krijgen hebben alleen maar slecht nieuws... Wachten is het ergste wat er is. Gelukkig is het bij jullie gelukt om 1 kindje te krijgen. Wij hebben zelf zo iets van al is het maar 1 klein wondertje van ons zelf. Dan zijn wij zo dankbaar!! Dat neemt niet weg dat ik heel goed begrijp dat jullie voor een 2e gingen wat echt heel erg is verdrietig is vooral wat jullie hebben moeten doorstaan. Vreselijk.. Geniet toch met zn 3tjes!
    Mag ik vragen of jou man kleinere teelballen heeft en slank is?
    Liefs!
     
  11. Vrouwen28

    Vrouwen28 Lid

    23 nov 2019
    16
    0
    1
    Vrouw
    Ps waarom werden jullie in Nederland niet geholpen? Is daar de zorg beter?
     
  12. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dat hadden wij ook idd als we maar 1 kindje van ons samen mochten krijgen, en gelukkig was dat ons gegeven. Ik besef me dan ook heel erg goed hoe dankbaar we met haar zijn elke dag weer. Die tijd was inderdaad vreselijk en dan voornamelijk het wachten wachten wachten, maar weet dat het echt niet onmogelijk is....het kan echt! Probeer hoop te houden. Voor ons zag het er ook niet goed uit, zelfs na de tese was de arts niet positief zag er allemaal veel te troebel uit volgens de arts, maar toch 1 gezonde dochter mogen krijgen.

    Dat mag je gerust vragen wij zijn hier altijd heel erg open over geweest. Mijn man is toen hij jaar of 12 was geopereerd aan 1 niet ingedaalde teelbal, opzich zou dat heen probleem moeten zijn want met 1 functionerende bal zou je ook gewoon zwanger moeten kunnen worden. Mijn man is inderdaad heel lang en heel slank en zijn teelballen zijn kleiner dan gemiddeld inderdaad. Daarbij is zijn fsh giga te hoog en zijn testosteron net op goede niveau maar op het randje. Ze gaven ons geen goede hoop dat de tese positief zou uitpakken.

    Mijn man heeft de micro tese in mulheim gedaan via de ivf kliniek in Düsseldorf waar ze ivf doen. We hebben gekozen voor deze micro tese omdat deze de grootste kans geeft dat als er zaadcellen zouden zijn dat deze dmv micro tese eerder gevonden worden dan met een gewone tese. Daarbij hebben ze bij ons toen een verse tese gedaan. Dat hield in dat ik de 2 weken vooraf aan de micro tese moest spuiten om eicellen te laten rijpen. Op de dag dat mijn punctie gepland stond in Düsseldorf had mijn mijn man op datzelfde moment de micro tese in mulheim. Ik ging met mijn ouders naar Düsseldorf voor de punctie en mijn man met zijn vader naar mulheim voor de micro tese. We zagen elkaar pas thuis weer na afloop van dit alles.
    Wonder boven wonder vonden ze zaadcellen en hebben ze deze direct bevrucht met mijn verse eicellen. Deze hebben ze 5 dagen laten groeien, er bleven er van de 9 bevruchte eicellen 2 over op dag 5. 1 van die embryo's hebben ze toen teruggezet en daarvan bleek ik zwanger van onze dochter.

    De jaren dat we geprobeerd hebben voor een broertje of zusje zijn gedaan met de ingevroren zaadcellen van 2012, helaas bleek voor ons dat de zaadcellen te zwak waren en steeds niet voor goede embryo's konden zorgen. Op 1x keer na o oktober 2017 toen bleek ik zwanger maar net voor de feestdagen werd dat een curretage helaas....

    Inmiddels doen ze een verse micro tese niet meer in Düsseldor. Maar ik blijf erbij dat dat toen voor ons de beste keuze was en we daardoor een dochter hebben mogen krijgen in 2012. Inmiddels zitten er ook geen nl artsen meer in Düsseldorf. Maar hoor ook veel goede verhalen over België.

    Mocht je nog vragen hebben, je mag me alles vragen. Ik weet nog hoe fijn ik dat toen ook vond om dingen te kunnen vragen.

    Heel veel sterkte, houd hoop echt!
    Liefs
     
    Vrouwen28 vindt dit leuk.
  13. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja de zorg in Düsseldorf en wat ze kunnen is in het buitenland veel beter dan in NL. Ze kunnen en mogen daar meer dan in NL. In NL voelde we ons niet gehoord en begrepen en wilde ze eigenlijk niet eens een tese doen. Micro Tese deden ze niet in NL heb geen idee of dat inmiddels wellicht wel zo is?
     
  14. Vrouwen28

    Vrouwen28 Lid

    23 nov 2019
    16
    0
    1
    Vrouw
    Hoi hoi, Heel erg bedankt voor je bericht. Dit voelt als een klein licht puntje in de duisternis. Mijn man heeft ook kleine teelballen (wel ingedaald), super slank en lang. Ook zijn fsh was te hoog en testosteron was goed de rest horen wij nog. Was het DNA wel goed van jou man? Wij horen daar nog de uitslag van. Als dat slecht is doen ze niets... misschien kunnen wij dan ook naar het buitenland? Ik zal in het ziekenhuis nog eens informeren over het verschil tussen een gewone tese en micro tese en of de behandelingen in het buitenland beter zijn.
    Ik zou graag wat meer info willen als je hebt en weet over Duitsland/België. Heel erg bedankt hoor!
    Ook goed dat ze jullie hebben behandeld met verse eicellen en vers zaad. Lijkt mij ook beter dan invriezen en dan pas beginnen met hormonen bij de vrouw, want dat is wat ze doen in nl ziekenhuis.
    Wat verschrikkelijk van de curettage. Heel erg verdrietig! :(
    Liefs!
     

Deel Deze Pagina