Azoren met kinderen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mythique, 4 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Iemand wel eens gedaan? Ik zit te kijken voor september. Het lijkt me supergaaf maar ben benieuwd naar ervaringen. Het is niet echt een typische kinderbestemming, als die al bestaan... :)
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  2. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Wel in Madeira geweest met kids, maar daar heb je niets aan :p
     
  3. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.276
    5.506
    113
    Het was de bestemming van onze huwelijksreis. Ik zou de Azoren niet direct kindvriendelijk beschouwen. Op Sao Miguel kun je misschien nog wat hotels met zwembad vinden, maar op de andere eilanden (10 jaar geleden) niet. Het is heel gericht op wandelen. De tochten zijn best pittig.
     
  4. Pinkflower

    Pinkflower Fanatiek lid

    11 apr 2014
    1.050
    62
    48
    Wij zijn op Sao Miguel geweest en ik zou er niet met jonge kinderen heengaan. Met oudere kinderen zou het kunnen mits ze van wandelen houden. Behalve natuur is er niet veel te beleven. Een zwembad is zeldzaam bij accomodaties.
     
  5. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Bedankt voor jullie reacties maar mag toch hopen dat een zwembad geen voorwaarde is voor mijn zoons om een leuke tijd te hebben, die hebben ze thuis ook niet... ;)
     
  6. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Wij zijn toen met onze baby gegaan. Het is prachtig en ik zag wel wat speeltuintje maar het is niet een typische strand/zonvakantie. Maar lekker rondreizen, mooie dingen zien, wandelen, walvissen(!) spotten, stadjes bezoeken, ja dat kan op de azoren!

    Mocht je een hotel kiezen met zwembad, kies een verwarmd zwembad, op de azoren is het altijd wel lekker weer maar nooit heet om in een koud bad te springen.. aldus onze ervaring (we waren er in september)
     
  7. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Wij zaten ook op sao miguel trouwens
     
  8. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.276
    5.506
    113
    Wat ik ook nog wilde zeggen: de Azoren hebben ook niet echt stranden. Die heb je thuis ook niet, maar walvissen en vulkanen ook niet ;)
     
  9. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Ik denk zolang je in je gedachten houdt dat het geen standaard strandvakantie is je het heel leuk en mooi zal vinden! En wat een avontuur voor je kids!

    En het was ook lekker weer hoor, We hebben ook geregeld in bikini aan het zwembad gelegen. En zoveel mooie natuur... hoe geweldig is dat voor kinderen
     
  10. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Ik heb het geboekt! 9 nachten in een Airbnb op een boerderij op 10 minuutjes van Ponta Delgada en op de terugweg nog 5 nachten een glamping dichtbij Porto, MET zwembad ;).

    Ik denk dat een ieder die overweegt de Azoren te boeken zich ervan bewust is dat het geen typische zon, zee, strand vakantie is... er is overigens wel strand op Sao Miguel, ze zijn alleen niet wit.

    https://reisnaarportugal.nl/bestemmingen-vakantie-portugal/portugese-eilanden/azoren-vakantie-boeken-portugal/sao-miguel/furnas-vakantie-portugal/sao-miguel-beach-jose-ferreira-strand-azoren/
     
    baby90 vindt dit leuk.
  11. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.276
    5.506
    113
    Nou, daar verkijk je je op. Toen wij terugvlogen, zaten wij in het vliegtuig met TUI boekers. Die zeiden haast massaal dat het toch anders was dan gedacht: geen stranden (ok een enkel strand dat je er hebt), niet tropisch warm, wat minder levendige stadjes, weinig mogelijkheden voor excursies.

    Toen wij gingen, bestonden er nog geen Nederlandstalige reisgidsen en werden vakanties nauwelijks aangeboden. Nu zijn De Azoren bekender. Zelfs Kras biedt nu reizen aan. Ik ben benieuwd hoeveel mensen eigenlijk een andere vakantie hadden voorgesteld.

    Maar ik vind de Azoren geweldig. Fijne vakantie!
     
  12. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Dank je! Misschien kan ik tegen die tijd het topic laten heropenen voor mijn ervaring met kleine kinderen :).
     

Deel Deze Pagina