Baan kwijt en uitkering

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaenMini, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaenMini

    MamaenMini Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.647
    75
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Kon even geen goede titel verzinnen maar door het topic over meerdere mensen inschrijven op koop huis moest ik ineens aan m'n eigen situatie denken.

    Ik ben helaas mijn baan kwijt geraakt, ik krijg nu dus ww uitkering. Maar een van de oude bewoners staat nog ingeschreven. En we kregen hem toen niet uitgeschreven omdat hij beweerd hier te wonen en omdat hij geen nieuw adres heeft. heel gedoe mee gehad en uiteindelijk zo gelaten omdat hij dus op een camping woont en dus niet kan inschrijven. Maar goed nu ben ik dus mijn baan kwijt en vroeg ik me af of dit gevolgen kan hebben. Want ik geloof dat hij wel gewoon werkt, mijn man werkt en ik werk dan niet meer.

    Iemand er verstand van? Natuurlijk het slimste het om hem uit te laten schrijven maar dat word een lang gedoe dus dacht misschien weten jullie wat voor een consequenties het heeft.
     
  2. Purified

    Purified Fanatiek lid

    28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Zo snel mogelijk uitschrijven, het heeft namelijk ook gevolgen met de belastingdienst en evt uitkeringen en toeslagen die je kan krijgen (zorgtoeslag etc).
     
  3. MamaenMini

    MamaenMini Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.647
    75
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Daar hebben we dus gewoon recht op. Het speelt al 3 jaar dus we krijgen alle toeslagen gewoon. Denk dat hij of geen baan heeft of geen uitkering. Is geen fijn type namelijk
     
  4. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Plus dat als hij ooit schulden maakt ... de deurwaarders bij jullie staan.
    En probeer dan maar te bewijzen - op basis van rekeningen en facturen - dat het toch echt wel jullie meubels en spullen zijn die er in huis staan.

    Ik zou hem er dus ook zo snel mogelijk af knikkeren.
     
  5. MamaenMini

    MamaenMini Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.647
    75
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb van alles gelukkig wel de bonnen nog maar goed het is echt een kwade enge gast 😞 ben gewoon bang dat er een keer politie staat of wat. Maar goed eerst even dit probleem en dan proberen hem eruit te schrijven.

    We gaan trouwens in de winter verhuizen dus dan eindelijk klaar!! Zoeken de nieuwe huurders het maar uit. Maar goed tot die tijd krijg ik natuurlijk hopelijk n ww uitkering en heft dat hopelijk geen gevolgen.
     
  6. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben ook zoiets gehad in onze oude huurwoning.
    Ik heb het aangegeven bij de gemeente. Zij zeggen niet wie er allemaal ingeschreven staan, maar wel hoeveel personen.
    Zij gaan dan een aangetekend stuk naar jullie huis sturen voor hem. Reageert hij hier niet op dan wordt hij uitgeschreven.
     
  7. MamaenMini

    MamaenMini Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.647
    75
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Oke misschien dat eens proberen! Ze waren hier bij de gemeente nogal overijverig, ze konden hem niet uitschrijven want hij had geen nieuw adres en mag niet 'zweven'. Toen ik aanbood of ze dan een huisbezoek nodig hadden om te zien dat hij er echt niet woont, vonden ze dat niet nodig.

    Het zit me niet lekker maar goed het is al zo lang en het is geen fijn persoon om aan je deur te hebben..
     
  8. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Tja, dat hij zweeft ... da's vooral zijn eigen probleem.
    Want zonder adres heeft hij ook nergens recht op (als hij zelf bijvoorbeeld ooit WW of iets nodig heeft).

    En de gemeente die niet op huisbezoek wil komen ... fijn voor hen, maar dan smijten ze hem er maar ineens af. Maar lijkt mij ook dat ze redeneren vanuit "gemak", want een brief sturen om te testen of hij er nog woont, kost natuurlijk moeite en tijd voor hen om dat ding te tikken en op te sturen ;) ...
     
  9. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Dit dus. Dit kan je nog meer problemen geven. Toen ik me hier in wilde schrijven, bleek de vorige bewoner nog op dit adres te staan. Ik KON toen niet eens ingeschreven staan omdat ze de vorige bewoner er niet zomaar uit mochten halen. Ondanks dat hij door de woningbouw uit zn huis gezet was en er dus echt niet woonde. Ik had me toen al uitgeschreven en ik had toen een probleem. Ik werd voor een openstaande bekeuring a 14 euro aangehouden door de politie en die moest ik direkt betalen anders werd mn auto in beslag genomen, omdat ik als iemand zonder vaste woon of verblijfplaats te boek stond;)
    Er moest door de gemeente eerst een onderzoek gedaan worden naar de vorige bewoner. Echt te zielig voor woorden maar er werden 3 brieven naar MIJN adres gestuurd, gericht aan de vorige bewoner. Ik moest die dan retour sturen en dat was een teken dat hij niet meer ingewchreven stond bij mij:(
    Maar goed, ik heb er dus een hoop gezeik door gehad want meneer had grooooote schulden en ze wisten dus alleen mijn adres te vinden omdst hij hier ingeschreven stond. Die moesten eerst bij de GBA nagaan of hij nog op mijn adres stond. Zo ja, dan had ik in de oroblemen kunnen komen door de schulden op mijn adres. Dus ja, ik zou er ALLES aan doen om hem van het adres te krijgen. En ze zeggen echt niet tegen hem dat jij dit geregeld hebt hoor;)
     
  10. Ballie

    Ballie Niet meer actief

    Je moet inderdaad de gemeente om een onderzoek tot huisvesting of zoiets vragen. Duurt even en je moet dus die enveloppen retour sturen maar daarna zit het helemaal goed.
     
  11. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Precies, zo snel mogelijk doen. Ik woon hier nu nog niet zo lang en ze zijn nu bij de gemeente bezig met een onderzoek om hem uit te schrijven.. en zulke dingen komen altijd op vervelende momenten, heb nu namelijk een brief liggen dat ze hier dinsdag in bijzijn van politie en slotenmaker de deur komen openbreken terwijl ik maandag een keizersnede krijgt.. heb gebeld, maar ja.. hij staat nog steeds ingeschreven op dit adres...:x
     
  12. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Heb ik ook gehad. Tip die ik kreeg, hang bij je voordeur een papier waar het volgende op staat:
    Geachte deurwaarder,
    Dhr...... is niet meer woonachtig op dit adres. (Liefst met datum). Hiervoor verwijs ik u door naar de gemeente,
    Ik ben sinds....... de nieuwe bewoner,
    Wanneer u zonder mijn toestemming mijn woning betreed, zal ik alle gemaakte schade en de daarbij behorende kosten, op u verhalen. Daarnaast dien ik een aanklacht tegen u in.

    De gemeente kan iig vertellen dat ze een onderzoek naar hem in hebben gesteld.
     
  13. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dank je wel voor de tip! Ga ik zeker doen want die dag zal er waarschijnlijk niemand thuis zijn.
     
  14. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Wij hebben het ook met de bewoner voor ons gehad in ons huurhuis. Wat een ellende! Hij had een wietplantage door hele woning gehad en daar kwamen aan de hand van allerlei schade een paar dagen later pas achter. Op dat moment kregen we ook al post van Essent fraude dat we een x aantal dagen later afgesloten zouden worden en alle kosten voor onze rekening. En dat terwijl we ons net de dag ervoor bij Essent hadden ingeschreven, was dus nog niet verwerkt. Geloof dat we dezelfde avond nog bij de gemeente zijn geweest en er na nog een paar keer. Het is wel gelukt hem uit te schrijven. We hebben tot jaren later nog brieven gehad van incassobureau's en zo. Die gast had ook echt een puinhoop van zijn leven gemaakt!
    Inmiddels verhuisd en zijn we van alle ellende af!
     
  15. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Pfff..... Fijne gedachte als je zo je KS en kraamtijd in moet! Hopelijk is het voor dinsdag opgelost.
     
  16. Wachtende

    Wachtende Fanatiek lid

    29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    als de wiedeweerga laten uitschrijven lijkt mij...
    volgens mij kun je er op meerdere vlakken wel problemen mee krijgen
     
  17. ladys1987

    ladys1987 Fanatiek lid

    24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

    Hierzelfde gehad met voormalige huurwoning. Ook heel gedoe. Uiteindelijk stelde de gemeente een onderzoek in en hebben ze na 3 maanden hem uitgeschreven. Ik had dus ook al een deurwaarder aan de deur ivm schulden van die gast!
     
  18. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Wij zitten op dit moment in hetzelfde schuitje. De oude bewoner heeft zich niet uitgeschreven, omdat hij dan gekort zou worden op zijn ww (??). Nog nooit zo iets vaags gehoord. Meermaals met de gemeente contact erover gehad en ze doen er geen fluit mee. Woon je toevallig in gemeente Bodegraven-Reeuwijk?;)
     
  19. Astre

    Astre Niet meer actief

    Ik heb een soortgelijke brief op de deur gehangen. Ik was aan het werk en ik kneep hem toch stiekem, maar ze hebben de deur niet opengebroken. Vrij kort daarna is het ook gelukt om hem uit te schrijven op mijn adres via de gemeente.

    Inderdaad dus een brief op je deur hangen!
     
  20. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Naast die brief zou ik als ik jou was (umm85)wel zorgen dat er iemand in jouw huis aanwezig is die eventueel nog met de deurwaarder/politie kan praten.
     

Deel Deze Pagina