baarmoeder mond hoog...

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Katje2, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Wie doet er soms ook aan zelfonderzoek?
    Vanavond zou ik al een testje willen wagen van Matcare (kan 4 dagen op voorhand), NOD is 9/9/07.
    Ik heb geprobeerd om mijn baarmoedermond te voelen, die zit erg hoog, heb hem totaal niet kunnen voelen, anders toch wel een klein stukje als hij hoog zit, kan dit op ies wijzen of is het gewoon puur toeval?
     
  2. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    jammer genoeg kun je aan je baarmoedermond niks opmaken (dat is wat ik overal lees). Ik doe zelf ook zelf onderzoek en ik kan er helaas nog geen wijs uit worden :(
    Maar ik wens je veel succes vanavond!
     
  3. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    ok bedankt hoor, ik vroeg het mij gewoon af.
    jij bent al een tijdje bezig zie ik, succes hoor, bij ons is dit de 7de ronde nu.
    ik heb ook ongikrampen, dan denk ik oei de regels zijn op komst omdat ik dit elke maand heb, k heb nu ook in mijn rechterlies steekjes, je kan het dus echt niet weten.
     
  4. sunnycloud

    sunnycloud Fanatiek lid

    28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Valt niets uit op te maken, ik heb al verschillende keren gehoopt bij een hoge baarmoedermond en vlak voor mijn Nod. Ik werd elke keer gewoon ongi.
    Niet meer voelen je wordt er gek van!
     
  5. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    wil je niet te veel hoop geven, maar bij mij is er idd groot verschil.

    tot op heden telkens als ik gewoon ongi moest worden, lag m'n baarmoeder mond heel laag, merkte dat bijv ook bij het inbrengen van een tampon (sorry voor details) ging niet altijd even makkelijk.
    hij was ook altijd heel puntig.

    nu ik zwanger ben ligt hij veel hoger en is veel ronder / afgeplat.

    er kan dus best verschil zijn. Maar denk dat dit "symthoom" bij iedereen anders is?
     
  6. erannick

    erannick Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Mischien een rare vraag maar wat voel je als hij laag zit en wat voel je als hij hoog zit :oops:
     
  7. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Bij mij ook geen touw aan vast te knopen en nochtans heb ik het lang heel trouw gedaan en opgeschreven. Alleen voor mijn ongi ging hij lager liggen en voelde ik een bepaald 'bultje' op mijn bmm. Maar het scheelde toch van ronde tot ronde. En toen ik zwanger was, merkte ik het nog niet, ben er dus maar mee opgehouden :)
     
  8. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik deed toen we voor de eerste bezig waren idd ook aan dit zelfonderzoek, en kan me niet herinneren hoe het toen zat, maar ergens staat me bij dat ie ook hoog was.

    Nu wist ik dat ik zwanger was, en waarom? Nou omdat ie weer erg hoog zat. En dat was echt anders dan normaal.

    Hoe kan je voelen of ie hoog of laag zit? Als ie laag zit hoef je met je vinger niet zo diep te gaan om je baarmoedermond te voelen, zit ie hoog dan krijg je hem moeilijk te vinden zo ver weg is ie...

    Maar dan nog, is het een betrouwbare manier? Ik weet niet, maar ik had het wel door.
     
  9. Priscill

    Priscill Actief lid

    7 aug 2007
    151
    0
    0
    Hallo,

    Bij mij zat mijn baarmoedermond juist laar, ik dacht ook echt dat ik heel erg ongie ging worden. Ik kon het verschil heel goed voelen omdat ik vanaf de dag van de eisprong bolletjes progestan (om het baarmoederslijmvlies dikker te maken) vaginaal in moest brengen. Tegen mijn NOD aan dacht ik echt van nou tis weer mis want hij zit veel lager, ik kon er veel makkelijker bij. je moet die bolletjes namelijk zo dicht mogelijk bij je baarmoedermond inbrengen.

    En zie, afgelopen zondag superpositief getest! nu maar hopen dat alles goed blijft gaan...

    Groetjes
    Priscilla
     
  10. Priscill

    Priscill Actief lid

    7 aug 2007
    151
    0
    0
    laar moet natuurlijk zijn: Laag
     

Deel Deze Pagina