Baarmoedermond open

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mxm, 9 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik ben gister ochtend naar het ziekenhuis gegaan i.v.m regelmatige harde buiken die de nacht ervoor begonnen. Ik voelde echt een menstruatiepijn onderin m’n buik en in m’n onder rug. Ik heb s’ochtends het ziekenhuis gebeld en ik mocht gelijk komen. Ze hebben een inwendige echo gemaakt, waarop te zien was dat m’n baarmoedermond nog bijna zo’n 5cm was. Dat was mooi lang. Wel zag de verloskundige daar dat er een soort tuutje open stond. Dat de vliezen er doorheen wilde gaan? Als ik het goed zeg? Daarna ging het gelijk over weeenremmers, overplaatsing ziekenhuis. Dus dat was wel even schrikken. Ze wilde een uur later nog eens kijken. Dus een klein uurtje later weer gekeken, en toen was dit tuutje weer dicht, en m’n baarmoedermond nog steeds zo lang. Dus toen is ze in overleg gegaan of ik al gelijk aan de weeenremmers moest, of dat er iets uit de onderzoeken zou komen (urine, bloed). Gelukkig mocht ik het laatste eerst afwachten. Niks te zien in m’n bloed. Maar wel in m’n urine. Hier kwam een goeie blaasontsteking uit. Gelijk antibiotica voor gekregen. S’middags vielen de harde buiken gelukkig wat weg, en op de CTG was dit ook te zien. ;) ik wilde heel graag naar huis toe, maar ze wilde begin van de avond nog even een laatste keer een meting doen van binnen. Toen was te zien dat m’n baarmoedermond nog maar 3cm was bij een meting, en ik heb de 2 ook eens voorbij zien komen. M’n baarmoedermond stond ook al voor 1cm open. Dus dat was wel een verandering. Omdat ik gewoon zo graag naar huis toe wilde, en me opzich redelijk prima voelde mocht dit. Maar bij een minste verandering moet ik gelijk weer komen. Nu heb ik al een aantal pillen genomen van de antibiotica, vandaag een hele goeie dag gehad zonder harde buiken. Dus het zou goed kunnen zijn dat de blaasontsteking de aanleiding was van de harde buiken denk ik? Wat mijn vraag eigenlijk is; kan m’n baarmoedermond nog verbeteren? Of heeft iemand een zelfde verhaal? Of kan het nu alleen nog maar “slechter” worden? Heel verhaal, maar wel duidelijk denk ik.
     
  2. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Dat is even schrikken. Hopelijk komt het inderdaad van de blaasontsteking af.

    Je baarmoedermond kan veranderen. Hoeft niet te betekenen dat hij op deze lengte blijft.

    Ik heb tijdens mijn zwangerschap meerdere metingen gehad en die waren allemaal verschillend. 2 weken voor de bevalling was het bijv nog 1,5 cm en een dag voor de bevalling was t bijna3 cm.
     
  3. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Hoi @mxm

    Hoe is het nu? Ik volg je verhaal nog steeds sinds we even tegelijkertijd een 1-eiige tweeling verwachtten. Superfijn dat je al zover gekomen bent. Hopelijk was het gewoon van de blaasontsteking en blijven de meiden nog minimaal 4 weken zitten!
     
  4. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    He @Septembre ! Wat lief, je berichtje. Hoe is het met jou nu? Ik ben ook erg blij dat we in ieder geval al tot hier zijn gekomen. Zoals het vorige week dinsdag was, zo is het nu gelukkig niet. Het lijkt inderdaad alsof het van de blaasontsteking kwam. Inderdaad nog maximaal 4 weken. Met 36 weken worden ze sowieso gehaald. Erg spannend.
     
  5. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Dat komt heel snel dichterbij nu. Kan me voorstellen dat je iedere dag afstreept tot de 36ste week! Groeien de meisjes nog steeds mooi gelijk?

    Hier gaat het goed. We hadden besloten om toch nog een poosje te wachten, want het had er emotioneel aardig ingehakt. Maarja...manlief liet zich even gaan en nu ben ik overtijd. :|:p
    Alle tekenen van mijn lichaam wijzen op een zwangerschap, maar mijn testen zijn op. En ik heb het te druk om naar een winkel te kunnen waar niet iedereen me kent. Ik ga denk ik zaterdag of zondag testen. Spannend weer. En als het zo is hoop ik enorm op maar 1 kindje, zodat dat kindje extra goede kans maakt. De miskraam van de tweeling was echt heel verdrietig. Heeft wekenlang geduurd. Nog 2x terug naar t ziekenhuis. Bijna curettage, maar toen kwam het alsnog los. Niet voor herhaling vatbaar.
     
  6. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Ja echt wel! Ik heb van de week dus (zoals je kunt lezen in mijn OP) in het ziekenhuis gelegen, en nu dus 1cm ontsluiting en ik moet het rustig aan doen. Dus ik ben heel benieuwd of het ook echt tot die 36 weken komt! Ze groeien mooi gelijk ja. Dus dat ik hartstikke fijn.

    Ja dat wil ik geloven.... Zo naar voor jullie dat jullie dat hebben meegemaakt... Ah joh! wat spannend zeg! Och, ik zou niet kunnen wachten! Zou je ook geen test kunnen bestellen? Enorm spannend. Ik hoop dat het raak is voor jullie zeg! Wat zou dat mooi zijn. En wat een nare wending nog met jullie tweeling.. Lijkt me enorm verdrietig om mee te maken... :( Ik hoop op een mooi verloop nu!
     
  7. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Wat fijn dat het zo goed blijft gaan. Dat je bm al een beetje open is, is bij een volgende zwangerschap vaker zo heb ik begrepen en niet direct een probleem zolang je baarmoedermond maar niet verder verkort. En 2 cm op dit termijn is volgens mij prima. Hopelijk heb je verder een rustige zwangerschap!

    Niet testen deze keer, komt omdat ik er eigenlijk niet al aan toe ben weer zwanger te zijn. Ben nog steeds niet ongesteld geworden en heb wel krampjes, dus ik denk meer en meer dat het zo is. Misschien test ik helemaal niet en wacht ik gewoon af. Als ik na 8 weken geen menstruatie en verder ook geen pijn of bloedverlies heb gehad, kan ik alsnog testen en meteen een echo krijgen. Heb ik nog wat tijd om rustig te wennen aan het idee en ben ik tegen die tijd echt blij met een positieve test.
     
    mxm vindt dit leuk.
  8. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Ik heb zo'n verhaal en dat was helaas niet positief. Baarmoederhals op vrijdag 6 cm, veel harde buiken, baarmoederhals die maandag erna 1 cm en funneling. Google maar even op funneling. De vliezen van de onderste baby hingen daardoor ook in de baarmoederhals. Is geëindigd in extreme vroeggeboorte van mijn tweeling. De vliezen van de onderste braken na een paar weken ziekenhuisopname. Toen moesten ze geboren worden omdat er een infectie bijgekomen was.

    Hoop dat jouw kindjes nog even mogen blijven zitten.
     
    mxm vindt dit leuk.
  9. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Ah dat is heftig zeg! Is het wel goed gekomen met je kindjes? Ik zal een voorbeeld foto van internet mee sturen hoe mijn echo er ook een beetje uit zag.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Maar ik vond het ook wel dubbel. S’ochtends om 9:00 keken ze en zagen ze ook een kleine opening. Een uur later keken ze weer en zat het dicht. Ook na het bewegen van de baby (dan kon ze zien of het zo open ging). Bleef het ook dicht. En s’avonds stond het weer ietsje open.
     
  11. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Had ik ook. Bleek funneling te zijn.
     
  12. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Brrr! En toen na een paar weken is je bevalling vanzelf begonnen door gebroken vliezen? Of eerder al? Ik voel me namelijk heel goed verder. Ik denk dat de aanleiding hier de blaasontsteking was, want na een paar eerste pillen van de antibiotica voelde het al veel beter.
     
  13. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Nee mijn ontstekingswaarden stegen ineens de pan uit. Dus spoed keizersnede.
     
  14. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    @mxm Hoe is het nu met je?
     
  15. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik was dan wel niet in verwachting van een tweeling maar ik heb bij S haar zwangerschap ook rondgelopen met 1 cm ontsluiting vanaf 25 weken uit m'n hoofd. Bij een tweede zwangerschap schijnt dat vaker zo te zijn. Zolang je baarmoederhals nog de normale lengte is hoeft het niet iets te betekenen volgens mij.
     
    mxm vindt dit leuk.
  16. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Het gaat goed hoor. Af en toe harde buiken, maar dat vind ik er meer bij horen. Het is afwachten!
     
    Septembre vindt dit leuk.
  17. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Hoe is het met jou? ❤️
     
  18. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    839
    522
    93
    Ik heb ongeveer hetzelfde gehad op een termijn van 33 weken en 4 dagen. Ik kreeg dus nog net de weeënremmers. Mijn baarmoederhals was helemaal verstreken en ik had 3 cm ontsluiting. Alles was week. Uiteindelijk is mijn dochter tot 38,4 blijven zitten.
     
    mxm vindt dit leuk.
  19. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Gelukkig!!
     
    mxm vindt dit leuk.
  20. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Heel goed. Al bijna 18 weken, zo onwerkelijk. En weer een zoon dus dat is wel heel bijzonder ❤️
    Jij al je mentaal aan het voorbereiden op de komst van jullie twee dochters? Heeft M. het al een beetje door?
     
    mxm vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina