Baarmoederverwijdering

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door ellalovescoffee, 10 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Nu ik bijna een half jaar na de novasure-behandeling nog steeds drie van de vier weken ongesteld/spotting/doorbraakbloedingen houd, moet ik me er maar bij neer gaan leggen dat de novasure mislukt is. Sterker nog: juist deze behandeling heeft ervoor gezorgd dat mijn baarmoeder onherstelbaar beschadigd is.
    Ik heb nog maar 1 optie om van de eindeloze bloedingen af te komen en dat is een baarmoederverwijdering (eierstokken blijven zitten; eileiders zijn er met een sterilisatie al uit gehaald). Ik zit er zeker niet op te wachten, maar ik merk dat ik me toch begin voor te bereiden op dan maar die rigoureuze stap te zetten. Ik word nu licht depressief van de situatie en dit kan niet nog jaren zo doorgaan.

    Ik lees graag meer ervaringen over baarmoederverwijdering (kan ook via pb uiteraard). Ik zoek vooral geruststelling en hoop op een gevoel van opluchting ;) Ook vraag ik me bijvoorbeeld af of je hiermee echt definitief van die bloedingen af raakt (ik las iets over het dan ook moeten laten verwijderen van baarmoederhals/-mond). En of het anders voelt, fysiek (het lijkt mij heel raar om te beseffen dat er iets mist in je buik of dat het met seks anders voelt of zo :confused:).

    [Beetje vreemd om dit bij anticonceptie te plaatsen, maar "lounge" vond ik het nu ook weer niet :cool:]
     
  2. Carola36

    Carola36 Actief lid

    20 sep 2009
    198
    14
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL

    Hoi hoi,

    Mijn baarmoeder is een aantal jaar geleden verwijderd ivm veel en heftige migraine aanvallen.

    Het beste wat me is overkomen moet ik eerlijk zeggen. De aanvallen tijdens de menstruatie periode waren zo hevig dat het niet meer dragelijk was. Ook na deze periode werden de aanvallen steeds heviger.

    Ik heb totaal geen last meer van bloed verlies (baarmoederhals en eierstokken hebben ze laten zitten ivm vervroegd in de overgang komen)
    komen) ook mijn migraine aanvallen zijn vele malen minder en dragelijker.

    Ik heb niet het idee dat ik iets mis en ook qua sex is het voor mij geen ander gevoel. Ik ben heel blij met de keus die ik toen heb gemaakt.

    Succes met jouw keuze!
     
  3. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Dank je wel, dat is een hoopvolle reactie, heel fijn :) En dus geen bloedverlies meer, ondanks dat ze de baarmoederhals niet verwijderd hebben? Ik las dat het dan kan gebeuren dat je nog een beetje bloedverlies kunt hebben. Ik twijfel daar dus over, mocht ik de keus krijgen. Het lijkt me een fijner idee als blijft zitten wat kan blijven zitten, maar na 3 jaar getob met bloedingen wil ik daar wel echt vanaf.

    Volgende maand staat de afspraak bij de gynaecoloog. Dan gaan ze in ieder geval kijken hoe en wat en kan ik de knoop doorhakken.
     
  4. Carola36

    Carola36 Actief lid

    20 sep 2009
    198
    14
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi,

    Ik heb idd geen enkel bloedverlies meer gehad. Mijn zus heeft in eerste instantie dezelfde behandeling gehad als jij en bleef bloedverlies houden, uiteindelijk ook bij haar de baarmoeder verwijderd, nu ook geen last van bloedverlies meer.

    Je hebt nog een gesprek met je gynaecoloog, overleg het nog even zou ik zeggen
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    De mijne is er ruim 2 jaar geleden uitgehaald, samen met mijn eileiders, nadat ook bij mij de novasure niet werktem
    Ik heb sindsdien geen enkele bloeding meer gehad.
    Er veranderde verder helemaal niks qua sexgevoel of fysiek gevoel :)

    Helaas lag ik 2 weken na de verwijdering op kantje boord, maar dat staat los van de baarmoederverwijdering zelf en was een complicatie na de operatie.
     
  6. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Ik herinner me dat jij inderdaad reageerde op mijn post op de mislukte novasure @RoGiJuLi :) Volgens mij verloopt het bij mij net zo als bij jou toen. Zo vervelend: dan laat je er iets aan doen en wordt het alleen maar erger.
    Maar goed om te lezen dat de baarmoederverwijdering wel de oplossing was! Het zal wel een opluchting geweest zijn dat je toen eindelijk klachtenvrij was? Wel schrikken dat je zo'n heftige complicatie had...

    @Carola36: ik zal het zeker nog overleggen met de gynaecoloog. Fijn dat het ook voor je zus de oplossing was; dat geeft mij weer hoop dat het echt een keer overgaat.

    Ik heb gebeld of ik eerder terecht kon. Maandagochtend krijg ik in ieder geval nog een keer een echo. Benieuwd wat de schade nu is :( Ik begin langzaam aan het idee te wennen dat er nog maar één optie over is.
     

Deel Deze Pagina