baarmoederverzakking na plaatsing Mirena?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door daphne78, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Mijn vraag:
    Paar weken geleden heb ik de Mirena door een gyn laten plaatsen.
    Echter de dag erna had ik het gevoel al dat mijn baarmoedermond wel heel erg laag zat. Ik had er toen ook last van, logisch omdat het net gebeurd was.

    Maar nu een paar weken later heb ik nog steeds het gevoel dat mijn baarmoeder wel heel erg laag zit. Normaal moet ik diep zoeken, maar nu zit ie er al meteen als ik ga voelen.

    Ik moet wel over een paar weken terug voor controle, maar vraag me af of dit idd mogelijk is?
    Voor de Mirena zat de baarmoeder nog op de juiste plaats (omdat de menstruatie niet kwam ben ik maar gaan voelen, dit had ik nog als tik van voor mijn zwangerschap)
    Zijn er misschien oefeningen die ik kan doen om de baarmoeder weer terug te krijgen?

    Groetjes Daphne
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi daphne,

    Een mirena kan geen baarmoederverzakking veroorzaken. Indien het een verzakking is dan komt dit nog van de bevalling, geef bij d econtrole van je mirena even aan dat je klachten hebt. Er kan dan beoordeeld worden of het inderdaad een verzakking is.
    Bekkenbodem oefeningen zijn heel belangrijk,dus ga deze trainen! Dat moet je gaan helpen!

    Imke
     
  3. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Dank je wel voor het antwoord!
     

Deel Deze Pagina