Babbelende Mama's gezocht

Discussie in 'De mama's' gestart door Andela, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andela

    Andela Actief lid

    21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Hallo mama's

    31-12-'13 ben ik mama geworden van een prachtkereltje en nu was ik op zoek naar mama's die het leuk lijkt om actief te babbelen en ervaringen uit te wisselen. Hoeft niet perse uit dezelfde periode, zou wel leuk zijn, maar iedereen die mee wil kletsen is welkom.

    Ik woon in noord Nederland samen met mijn man en zoontjelief en heb er voor gekozen om eerst niet aan het werk te gaan en me lekker op het moederschap te storten. Dit houdt in dat we niet 3x per jaar op vakantie kunnen maar dat zijn onze prioriteiten ook niet.

    Nou kom maar op gezellige mama's!

    Groetjes Andela
     
  2. Lynn88

    Lynn88 Bekend lid

    15 feb 2013
    877
    0
    0
    Leuk! Ik wil wel meebabbelen.

    Ik zal me even voorstellen: 26 jaar en trotse mama van L, geboren op 01-11-2013. Ik woon in de randstad en ben momenteel fulltime mama. Mijn contract op het werk liep op dezelfde dag af als mijn zwangerschapsverlof maar werd helaas niet verlengd. Ben nu op zoek naar iets anders en geniet ondertussen volop van het moederschap, hoewel het moederschap mij soms nog steeds zwaar valt en ik heel veel onzekerheden heb.

    Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen!
     
  3. Andela

    Andela Actief lid

    21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Gezellig! Dat is voor mij heel herkenbaar, de onzekerheden vooral omdat iedereen het op zijn eigen manier doet en je zoveel verschillende adviezen hoort.

    Wat jammer dat je contract niet werd verlengd, het is lastig tegenwoordig om een baan te vinden. Wil je dat straks combineren? Of wil je fulltime gaan werken?

    En hoe gaat het met de kleine?
     
  4. Lynn88

    Lynn88 Bekend lid

    15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ja de onzekerheden horen er wel bij geloof ik :) Ik probeer ook maar gewoon te accepteren dat het nu eenmaal zo is en dat het ook oké is als niet alles in één keer lukt of dat ik niet alles weet ;)

    Ik werkte voor de bevalling 4 dagen per week en het was de bedoeling na de bevalling 3 dagen te gaan werken. Mijn moeder was bereid op te passen bij haar thuis, dus daar zijn we erg gelukkig mee. Nouja 'was' is niet echt het goede woord.. ze is nog steeds bereid op te passen, alleen is het niet meer nodig ;)

    Mijn voorkeur gaat dus nu ook uit naar een baan voor 3 dagen in de week. 4 dagen zou ook nog wel oké zijn, maar 5 dagen zie ik voorlopig echt niet zitten.. Voorlopig zit ik in de ww dus financieel is de nood ook nog niet echt aan de man.

    Met L gaat alles goed. Ze heeft een lastig begin gekend, was echt een huilbaby'tje en sliep nauwelijks. Toen ze twee maanden oud was bleek ze verborgen reflux te hebben en met medicijnen is dit nu een heel stuk verbeterd en is het nu echt een vrolijk en blij meisje :) Ze groeit goed, is inmiddels alweer boven de 7 kg en 64 cm lang. Gaat zo hard!

    Hoe is het met jou mannetje? Heb je een voorspoedige bevalling gehad?
     
  5. Lynn88

    Lynn88 Bekend lid

    15 feb 2013
    877
    0
    0
    Bijzonder trouwens dat je op oudjaarsdag bent bevallen :)

    Met vuurwerkgeluiden op de achtergrond? ;)
     
  6. Andela

    Andela Actief lid

    21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Wat lief van je moeder! Fijn dat je je dochter bij iemand kan brengen die je vertrouwt. En drie dagen is inderdaad een mooi aantal dan heb je veel tijd met je dochter maar ook nog een eigen carrière en sociale contacten.

    Lijkt me moeilijk als ouder zijnde, als je kindje zoveel huilt en je niet weet wat er aan de hand is maar gelukkig gaat het nu beter. Veel fijner om je meisje vrolijk te zien! Ze groeit inderdaad goed! Ik verbaas me soms hoe snel het wel niet gaat.. Wij moeten donderdag weer naar het CB dus ben benieuwd hoe groot en zwaar LM is geworden.

    LM heeft ook een lastig begin gehad toen hij drie weken was heeft hij het RS-virus gehad, hij is drie weken behoorlijk ziek geweest. Hield zijn voeding niet binnen, tegen de uitdroging aan. Benauwd en piepende geluidjes. Maar na veel neusspray en medicijnen zodat hij de voeding binnen zou houden ging het veel beter en nu is hij een blije baby :D .

    Ja dat was heel gek oudjaarsdag haha, we waren al in het ziekenhuis vanwege mijn hoge bloeddruk en ben ik ingeleid met vuurwerk en knallen. En in de middag bevallen met vuurwerk en knallen :p. De bevalling viel me na de weeënopwekkers vies tegen, ik kreeg een weeënstorm en het ging ineens zo snel allemaal. Voor het infuus ging het nog super, maar daarna pff. Maar toen hij er was, was alles ook meteen weer goed. ;) En hebben we 's avonds lekker vuurwerk gekeken vanuit het raam en een oliebol gehad in het ziekenhuis. Heb jij een goede bevalling gehad?
     
  7. Lynn88

    Lynn88 Bekend lid

    15 feb 2013
    877
    0
    0
    Da's ook toevallig! Ook ik ben ingeleid vanwege een hoge bloeddruk :) met 40+5 ingeleid. Uiteindelijk met 41 weken bevallen dmv een keizersnede. De ontsluiting wilde aan de weeenopwekkers totaal niet vorderen. Van 3 naar 5 cm in 12 uur tijd, vandaar een ks.

    Heftig dat je kleintje zo ziek is geweest! Je staat er als ouder zo machteloos bij he als zo'n kleintje ergens last van heeft. Je wilt het zo graag overnemen van ze.. Fijn dat ie nu beter is!

    Slaapt hij nog goed?

    Zou leuk zijn als andere mama's ook mee gaan kletsen, anders kunnen we net zo goed pb'en haha
     
  8. me87

    me87 Fanatiek lid

    12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Hallo, ik zou ook wel willen meekletsen.
    Ik ben 26 jaar en woon in Eindhoven. Ben op 2 oktober 2013 mama geworden van Julie na een heerlijke zwangerschap van 40+3 wkn. Ik ven sinds dat Julie 15 weken oud is weer aan het werk en vind het heerlijk. Zij gaat dan naar het kinderdagverblijf of in de weekenden/avonden/nachten dat ik werk bij papa.
    Ik geef borstvoeding, nu dus bijna halfjaar.
    Het gaat goed met de dame alleen wilt ze niet de afgekolfde melk uit flesjes drinken. Dus stront eigenwijs is ze.
    Ik heb jullie berichten nog niet helemaal gelezen maar zal ik straks even doen.
     
  9. Andela

    Andela Actief lid

    21 mrt 2014
    379
    0
    16
    @Lynn88 Wat toevallig ja haha! Pf 12 uren wat lang! Ik had het geluk dat toen ik in het ziekenhuis kwam ik al ontsluiting had en op de dag van inleiding 4 centimeter. Dus met die weeënopwekkers ging het als een trein, ik was er gewoon helemaal overdonderd van.. Hoe bevalt het herstel van een keizersnede? Viel het je mee?

    Ja het was echt vreselijk om hem zo aan te zien modderen, en iedere keer dat we bij de dokter waren vonden ze het net niet erg genoeg. Tot die laatste keer dus.. Maar nu gaat het stukken beter!

    Met slapen proberen we nu een beetje ritme voor hem te maken en dat gaat best goed! Half 7 lekker in badje, insmeren met crème, drinken en lekker in bedje, en dan slaapt hij voor 8 uur. Vannacht kwam hij pas om 2 uur voor het eerst dat heb ik niet eerder meegemaakt haha. En dan om half 5 (dan neem ik hem in mijn eigen bed), half 7, half 9 en toen schrok ik om half 12 wakker dus ik heb heerlijk bij kunnen tanken! Hebben jullie ook een ritme? En ben je al met bijvoeden begonnen? Lijkt me zo schattig dat koppie onder het eten! :p

    Welkom Me87! Jeetje ook nachtwerk? Dat zal wel pittig zijn met zo'n kleintje.. Je hoort wel vaker dat kindjes op die leeftijd de fles weigeren, hoe doe je dat met voeden als je weg bent? Een cupje of spuitje? En ben je al helemaal gewend aan het moederschap? ;)
     
  10. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Dag dames!
    Mag ik ook meepraten?
    Ik ben 25 jaar en woon in het midden van het land. Op 07-02 ben ik bevallen van onze dochter.
    De zwangerschap was zwaar! Maar gelukkig is ze geboren met 39 +6 (bijna de uitgerekende datum!)
    Over 3 weken zit mijn verlofperiode er al weer op en mag ik beginnen met werken, 3 dagen in de week. Ben benieuwd!
    Ik zal zo even alle berichten terug lezen :)
     
  11. me87

    me87 Fanatiek lid

    12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Lynn88, jeetje wat vervelend zeg zolang wachten op ontsluiting en dan nog een keizersnede. Wel goed herstel ervan? Gelukkig gaat het nu met de kleine ook beter.

    @Andela, idd bijzonder op oudjaarsdag bevallen. En goed gegaan met de weeenopwekkers. Ik heb niet echt een ritme. Maar door mijn onregelmatige werk heb ik zelf totaal geen ritme dus Julie daardoor ook niet. Ik voed op verzoek en ze slaapt op verzoek en daarmee doet ze het eigenlijk van begin af aan super goed. Meestal ligt ze wel rond een uur of half8/8 uur in bed en slaapt dan tot volgende ochtend. Voed ik wel nog even voor ik naar bed ga en soms komt ze snachts 1 keer, soms niet. Als ik of vriend vrij is slaapt ze gewoon tot uur of 10 uit.
    Ik ben sinds een week aan het bijvoeden, dus bij 5,5 maand gestart. Ze eet maar kleine beetjes ervan.
    Nachten zijn normaal gesproken niet zwaar maar nu ze geen fles drinkt wel. Ik ga dus tijdens me werk naar het kinderdagverblijf om haar te voeden. Als vriend vrij is komt hij met haar naar het werk en in de nachtdienst ga ik ook naar huis tussendoor. Maar als ik dus overdag slaap meot ik ook tussendoor voeden. Ideaal is anders. Ze drinkt dus neit uit fles, beker, tuitbeker, spuitje, cupje, lepeltje. Echt helemaal niks.
    Ik ben al helemaal gewend aan het moederschap en vind het heerlijk zo'n kleine in huis. Nu na 5 dagen gewerkt te hebben vandaag lekker vrij, heerlijk. Hoef pas zaterdagnacht weer te werken.

    Bevalling hier is spontaan op gang gekomen. Om 1.15 waren de vliezen gebroken, heel de nacht weeen gehad maar ontsluiting schoot neit super hard op. Om 15.00 4 cm. Ik wilde thuis bevallen maar toen toch naar het ziekenhuis gegaan, het was me flink tegen gevallen dat de ontsluiting zo langzaam ging dat ik pijnstilling wilde. In hetziekenhuis had ik weeenstorm en kreeg de kleine daar flink last van waardoor ik weeenremmers kreeg zodat zij bij kon komen. Weeen hebben zich erna wel weer opnieuw zelf opgepakt. Ik heb 2 uur persdrang gehad maar moest nog zeg maar een halve cm. Om 19.40 is ze uiteindelijk geboren met 20 min persen en een vacuumpomp omdat haar hartslag heel ver daalde en niet meer terug kwam op de basislijn.
    Wij wisten het geslacht neit dus was super leuk. Wisten jullie het geslacht wel?
     
  12. Andela

    Andela Actief lid

    21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Welkom Lies1611! Een kersverse mama dus! Hoe gaat het met je? En hoe doet je kleine het? Allemaal dochtertjes hebben jullie haha.

    Me87: Pfoe, respect voor jou! Maar als het leven op verzoek werkt is het inderdaad fijn! Ik vind de nachten ook niet heel zwaar, ook al wil hij om het uur drinken. Borstvoeding is wat dat betreft ideaal, als hij een mindere dag neemt leg ik 'm naast me in bed, kleine man drinken en dan kan ik verder slapen. :)
    Met wat ben je begonnen qua voeding? Groenten of fruit? Ik ben me nog een beetje aan het verdiepen hoe ik het straks wil doen, pureren of rapley ik ben er nog niet helemaal over uit.
    Vreselijk he als je persdrang hebt maar nog niet volledige ontsluiting, ik mocht ook niet persen omdat LM nog niet was ingedaald heb een behoorlijke tijd om mijn zij moeten liggen. Toen ik mocht persen was hij er binnen 15 minuten. Had je meisje ook last van de vaccuumpomp? Ik zag vorige week kleine babies grote zorgen en dat meisje had ook een vaccuumpomp op haar hoofdje gehad. En ze had een dikke bult en vreselijke hoofdpijn.

    Wij wisten trouwens het geslacht wel, ik was te nieuwsgierig of mijn voorgevoel gelijk had, en hebben het daarna ook meteen aan iedereen verteld. Mochten we ooit gezegend zijn met een tweede wondertje dan willen we dit wel als verassing denk ik. :D
    Lijkt me heel bijzonder dat je het pas bij de bevalling weet, had je ook een voorgevoel?

    Hier was het vanavond even hectisch, LM dronk voor het naar bed gaan 2 minuten en toen begon hij te huilen hij wilde de borst niet meer, maar wel een speentje. :( Maargoed hij ligt nu te slapen, hij geeft het vast wel aan als hij weer honger heeft.
     
  13. Lynn88

    Lynn88 Bekend lid

    15 feb 2013
    877
    0
    0
    Steeds meer babbelende mama's! Leuk!

    Me87 pfoe klinkt als een heftige bevalling! Kan er deels over meepraten, behalve het persen dan, zover ben ik niet gekomen ;)

    Ks is me trouwens alles meegevallen.. je hoort weleens dat vrouwen ontzettend kunnen balen als de bevalling ongepland uitdraait op een ks. Dat baalgevoel heb ik nooit gehad, was allang blij dat ze er gezond en wel uit is gekomen;)
    Fysiek viel het me ook erg mee. Stond nog geen 12 uur erna naast mijn bed en de tweede ochtend douchte ik zelfstandig. Een week na de bevalling ben ik nog wel 5 dagen opgenomen geweest ivm een blaasontsteking en baarmoederinfectie, dat heeft er wel ingehakt, maar is niet bewezen dat dat door de ks kwam.

    Grappig dat jullie het geslacht niet wisten me87! Vind het knap als je zolang je nieuwsgierigheid kan bedwingen :) hoe heb je dat gedaan met kleertjes kopen ? Neutrale kleding voor babietjes is er volgens mij nauwelijks.. Of heb je het meeste gekocht toen de kleine al geboren was?

    @hapjes ook hier begonnen met hapjes. L vindt het helemaal geweldig.. pompoen is haar favoriet. Maar eigenlijk lust ze alles wel, volgens mij vindt ze het concept van het eten van een lepeltje gewoon al helemaal leuk;) hier dus gepureerd.. rapley heb ik nooit echt overwogen. We zijn begonnen met groenten en proberen nu langzaam fruit te introduceren.

    @ritme.. L was in het begin echt een huilbaby. Toen we zijn begonnen met medicijnen voor reflux nam het huilen sterk af, maar slapen deed ze nog steeds erg slecht. Door ritme en regelmaat in te voeren is het slapen uiteindelijk ook verbeterd. Het is niet zozeer dat we altijd hetzelfde doen op een bepaald tijdstip, maar we hanteren wel een bepaalde volgorde van dingen. Dus: wakker-luier-fles-knuffelen-spelen en naar bed. Doordeweeks maak ik haar wel meestal wakker om 0800 om op te starten omdat anders de laatste fles een beetje laat valt.

    @andela.. ah wat sneu dat je mannetje zo onrustig was! Wellicht had ie alleen zuigbehoefte? Hier geen bv dus kan je helaas niet voorzien van tips. Ik hoop dat je een rustige nacht tegemoet gaat!

    Hoeveel slapen jullie kleintjes op een dag? L slaapt in de nacht van 19:00-08:00 maar we maken haar rond 21:00 wel wakker voor de laatste fles. Verder slaapt ze overdag nog gem 3 slaapjes van een uur. Soms langer, soms korter/minder.
     
  14. Lynn88

    Lynn88 Bekend lid

    15 feb 2013
    877
    0
    0
    Wel heftig trouwens dat Julie niet uit de fles drinkt.. Misschien een rare vraag, maar zou je niet af en toe willen dat je lichaam weer gewoon even van jezelf is?

    Ik heb in het prille begin ook bv gegeven maar vond het echt heavy. Nu ging het fysiek met mij op een gegeven moment met die zkh opname natuurlijk ook totaal niet goed dus is misschien niet echt vergelijkbaar.. maar merkte wel dat ik ook na 9 maanden zwangerschap zoiets had van: zou wel weer even willen dat mijn lichaam gewoon weer even van mij was zeg maar.. vond bv mentaal en fysiek erg zwaar.. ik heb echt respect voor vrouwen die het zolang volhouden :)

    Lies1611 leuk dat je meekletst! Mag ik vragen waarom je zwangerschap zwaar was? Wel fijn dat je kleine meid er op tijd was ;) hoe gaat het met haar?
     
  15. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Zo wat een verhalen zeg!
    @me; pff dat je dat hebt volgehouden zeg! Heel knap! Toch is het fijn als je nu naar je kleintje kijkt he? het was het allemaal vast waard (hoe cliche ook..)

    @andela & Lynn: dankje! Het gaat hier op zich goed! Echt een slaapritme heeft ze nog niet echt. Al een paar nachten dat ze 7 a 8uur slaapt dus dat is ook fijn voor ons!
    De zwangerschap was gewoon een opeenstapeling van kwaaltjes en klachten. De standaard dingen als misselijk (hele zwangerschap wel gehad, niet heel extreem maar gewoon vervelend), een gigantisch vitamine D tekort dat iets te laat werd ontdekt door communicatiefoutjes, meerdere bloedingen, BI etc. Ik moest super vaak naar het toilet en de laatste paar weken om het uur.. ook 's nachts. De bevalling daarentegen.. Mijn vliezen braken rond 10:30. Op naar het zkh (medische indicatie) en daar in een kamer een paar uur gewacht. Ze wilde steeds maar niet kijken of ik ontsluiting had ivm infectiegevaar en ik 'zag er niet uit alsof ik weeën had' (oke?!). Goed uiteindelijk gingen ze om 22:00 kijken en had ik gelukkig al 6cm! Om 00:00, 8cm en om 03:00 mocht ik persen. Helaas waren de weeën niet goed genoeg dus even aan de weeopwekkers. Om 3:43 is ze geboren!

    Heb bv geprobeerd maar mevrouw werd helemaal panisch als ze aan de borst moest. Alle mogelijke hulpmiddelen en posities geprobeerd maar niks hielp. Besloten te gaan kolven maar dit was ook niet echt een succes. De bv kwam niet goed op gang en ze had er niet genoeg aan, mij is voorgesteld om om de 1,5uur te gaan kolven voor 15min per borst, ook 's nachts maar dat trok ik niet, dus ben maar overgestapt op kv.

    Gister heeft ze haar eerste vaccinaties gehad. Daar was ze even van onder de indruk maar nu gaat het eigenlijk heel goed weer!
    We zijn ook overgestapt naar Dr. Browns flessen en dat is echt een wonder!

    Hoe gaat het met jullie?
     
  16. me87

    me87 Fanatiek lid

    12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Lies1611, welkom, en nog proficiat.
    Idd heel cliche het is het allemaal waard en zou het zo over doen. Jammer dat de borstvoeding niet ging, maar je hebt het in ieder geval geprobeerd.

    @ Andela, Ik ben begonnen met groente. Wortel, bloemkool en broccoli heeft ze gehad. Maar heb nu ook wat fruit geprobeerd, banaan en peer en schijfje komkommer. Ik doe beide. Geef haar stukjes in de hand gewoon om te proberen/sabbelen maar vervolgens geef ik nog gepureerd na. Ze eet er maar paar lepeltjes van.
    Persdrang idd vreselijk haha. Maar ik zou t zo weer willen doen. Ze heeft de eerste dag wel flink last gehad van haar hoofdje ja, maar kreeg ze paracetamol voor. Die mogen ze 3 keer hebben na bevalling, om 8 uur. Die 3 keer had ze nodig daarna geen last meer.
    Ik had achteraf gezien misschien wel een voorgevoel maar heb ik weggedrukt haha. Het leek mij heel leuk om een meisje te krijgen en in het begin dacht ik dat ook, maar ik dacht dat ik die gedachte had omdat ik het hoopte en wilde niet teleurgesteld worden. Dus drukte dat gevoel weg. Niet dat een jongen niet leuk is, maar was bang als ik helemaal op meisje was gefocust ik teleurgesteld zou zijn als het een jongen was. Op het eind van de zwangerschap was mijn vriend ervan overtuigd dat het een jongen was, en veel mensen om mijn dachten dat ook. Dus ben ik daar ook in gaan geloven. We hadden zelfs alleen voor een jongen een kaartje ontworpen. Uiteindelijk had ik het dus vanaf het begin af aan gelijk maar wilde dat niet geloven.

    Vervelend he als ze niet willen drinken. Julie heeft soms ook zo’n moment. Dan denk ik ja zal over een uur wel weer komen maar slaapt dan toch een tijd door. Zolang ze vrolijk en alert blijft vind ik het goed. Heeft LM nu nog lang geslapen?

    @Lynn88, Ik vind het heel knap dat je er zo in staat. Zie idd veel mensen die vinden dat ze falen wanneer ze keizersnede moeten. Ik zelf heb ook heel veel last gehad van dat ik pijnstilling heb gehad. Heb wel alles nog gevoeld want had remifentanil, dat zorgt gewoon voor beetje rust en scherpe kantjes eraf. Maar vind ook dat ik gefaald heb omdat ik dat heb gehad, daar heb ik psychisch heel veel last van gehad.
    Sow goed herstel idd. Apart he dat dat zo verschilt. Ik werk op verloskunde, bij ons moeten ze 24 uur bedrust hebben. Maar sommige komen er idd heel makkelijk uit en sommige zijn niet vooruit te branden. Ik denk altijd je wilt toch vooruit, naar huis, zelf voor je kind zorgen enz. Maarja.
    Wat klote van die opname daarna met infecties.
    Ik had 5 5 neutrale pakjes ofzo. Verder geen kleren in huis. Kamertje hebben we wit/grijs/rood. Wagen en maxicose neutraal, boxkleed neutraal enz.
    Fijn dat het na de medicatie beter ging wbt de reflux en huilen. Kan me voorstellen dat dat heel frustrerend is.

    Julie slaapt ongeveer van 19.30/20.00-heel verschillend, vandaag was het 8.00 gister 9.45 en als ik werk tot 6.30. en overdag verder meestal 3 slaapjes van een uur. En dan ongeveer 6-7 voedingen verspreid over dag en nacht.

    Ik vind de borstvoedings momenten heerlijk dus daar heb ik geen probleem mee, wat ik wel vervelend vind is dat ik niet langer dan 3/4 uur weg kan. Ga ik uiteten moet ik op de klok blijven kijken, wilde laatst naar 9 maanden beurs, tja vanaf Eindhoven naar Amsterdam en daar heel de dag rond lopen gaat niet, dus afgezegt, wilde haar ook niet meenemen. Over paar weken ga ik naar sisteract maar weet nog niet of dat gaat lukken.
    Snap dat je te ziek was om borstvoeding verder door te zetten. Dan is t toch beter als je de knoop door hakt. Ik heb zelf na 1 week al borstontsteking gehad waardoor mijn productie daalde naar 10 ml. Ik heb flink erom gehuild en flink doorgezet en nu gaat het echt geweldig. Te geweldig haha als het aan haar ligt.
     
  17. Andela

    Andela Actief lid

    21 mrt 2014
    379
    0
    16
    @Lynn: Wauw zo snel je al weer fysiek goed voelen na een keizersnee! Balen dat dan een week later die infecties de kop op staken.

    @Lies: Klinkt als een goede bevalling! Beetje jammer dat ze de weeën niet serieus namen? Alsof een dokter/verpleegkundige aan kan voelen wat jij voelt?!

    @Me: Gelukkig ging het na die dagen beter met haar hoofdje! En dat voorgevoel herken ik, ik had heel sterk het idee dat het een jongen zou worden maar durfde het niet hardop te zeggen of te gaan geloven want 'stel dat' dan had ik mijn verwachtingspatroon bij moeten stellen haha. Niet dat ik een meisje niet leuk had gevonden, maar jongen zat al zo in mijn hoofd. Precies hetzelfde als wat jij had dus haha alleen wisten wij het met 20 weken al.

    LM heeft nog geslapen van 19:30 tot 23:30, ik denk dat hij te moe was om te drinken, en wat Lynn al zei dat hij echt die zuigbehoefte had om in slaap te komen. Want om 23:30 was het goed. Verder komt hij 's nachts nog best vaak, maar dat vind ik niet erg hij zal het wel nodig hebben.

    Slaapjes overdag: Dat wisselt hier heel erg, de ene keer doet hij een hazenslaapje van een halfuur de andere keer slaapt hij zo de hele middag. Ik probeer gewoon op zijn slaapsignalen te letten en dan leg ik hem in de box te slapen, als ik hem boven neerleg slaapt hij helemaal niet. Slapen jullie kindjes nog beneden? Of overdag ook al in het eigen bedje?

    Borstvoeding: Is voor mij eigenlijk hetzelfde als Me, ik geniet er nu heel erg van. Maar in het begin dacht ik echt pfoe, hoe ga ik dit volhouden. Maar het is investeren, investeren en nog eens investeren geweest, en nu gaat het geweldig. Een keer met 6 weken borstontsteking gehad en flink ziek geweest, maar dat kwam door de regeldagen denk ik. Als ik 1,5 per keer zou moeten kolven denk ik dat ik er ook snel klaar mee zou zijn geweest.

    Hebben jullie nog plannen vandaag? Wij moeten vanmiddag naar het CB, ben benieuwd hoe groot en zwaar LM is geworden! :D
     
  18. me87

    me87 Fanatiek lid

    12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Andela. Grappig he dat je dat toch aanvoelt van t geslacht. Fijn dat hij later nog wel goed heeft gedronken. Gelukkig liep bij mij de borstvoeding vanaf begin goed. Op 3e dag was ze op geboortegewicht. Ze drink vanaf t begin netjes om de 3 uur en ongeveer een halfuur. Wat dat betreft zal ik echt niet klagen. Maar idd goed ziek geweest na een week van ontsteking.
    Mijn meisje heeft echt een eigen wil. Ze slaapt alleen maar in bed haha. Of soms in draagdoek of wagen als ik hond uitlaat of naar winkel ga. Maar in de box wil ze niet. Opzich wel handig dus. Ze slaapt ook snel in. Gaat met een lach naar bed en uit bed haha. We nemen haar ook vaak mee naar verjaardagen ofzo en dan slaapt ze in campingbedje.
    Ooh leuk cb. Ik ben altijd heel benieuwd naar gewicht enzo. Ik moet dinsdag weer. Ben nu een tijd niet geweest want bij 5 mnd hoefde t niet.

    Vanmiddag ga ik ff de stad in. Ff kijken voor een tas haha. Ik heb er 1 die versleten is. En misschien zie ik leuke kleren.
     
  19. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    @ Andela, Ja een beetje wel. Ik had ook de boel bij elkaar kunnen schreeuwen maar dat vond ik eigenlijk niet nodig.. Maar goed, met een knipje is ze prima ter wereld gekomen dus wij zijn blij!

    Hoe groot en zwaar waren jullie kindjes bij geboorte? Hier was L. 3930gram en het ziekenhuis zei +/-50 cm, maar twee dagen later was ze bijna 54 cm ;). Ze is na de bevalling ruim 400gram afgevallen dus dat was opletten geblazen, we zaten twee dagen na de bevalling bijna weer in het ziekenhuis. Nu is ze al 58cm en 4540gram :)
     
  20. Lynn88

    Lynn88 Bekend lid

    15 feb 2013
    877
    0
    0
    @ slapen .. hier slaapt L al haar slaapjes boven in haar bedje. Of in de wandelwagen, dan wil ze ook nog wel in slaap vallen. Maar ik noem dat meer een kunstmatige slaap, want zodra je stilstaat of thuis bent van een wandeling is ze direct weer wakker. Voor de rest dus alleen bedje, ergens anders wil/kan ze niet in slaap vallen. Ik lees weleens van kindjes dat ze tijdens het spelen in de box in slaap vallen... denk dat L dat pas doet als pasen en pinksteren op één dag vallen ;) Als L moe wordt tijdens het spelen wordt ze erg druk en gaat ze huilen. Voor mij een teken om haar in bed te leggen. In bed valt ze vrijwel meteen in slaap. Soms jammert/babbelt ze nog eventjes, maar is eigenlijk zelden.

    @andela veel plezier op het cb!

    @me87 veel plezier in de stad :D ben je ook zo'n tassenfreak als ik? ;)

    @hier vanmiddag heb ik rijles. Nu L er is ben ik er wel achter gekomen dat een rijbewijs errrrugg handig is. Voor die tijd eigenlijk nooit echt behoefte aan gehad. Woon in een grote stad en met het ov kan ik eigenlijk overal komen. Alleen is dat met een kleine niet altijd handig. Dus maar begonnen met rijles. Vind autorijen eigenlijk best leuk en het gaat ook steeds beter!

    Vraagje: hoe zit het met jullie zwangerschapskilo's? Ik heb er hier nog 10 kilo aanzitten.. en ze gaan er maar moeilijk af helaas! In het verleden ben ik weleens 35 kilo afgevallen op eigen houtje, dus ik weet wat ik ervoor moet doen en wat ervoor nodig is, alleen lijkt dat nu niet voldoende te zijn :(
     

Deel Deze Pagina