Ons zoontje is 10 maanden. Alleen is t op t moment rommelig met zn slaapjes. Eerst deed hij 2 slaapjes maar dat was dan maar een uurtje. Dus toen probeerde ik 1 slaapjes alleen naar een aantal dagen werkte dat toch niet was hij zo super moe. Dus nu dacht ik om het om de dag te doen. Hebben jullie hier ervaring mee? En als je een slaapje doet, wanneer gingen ze toen naar bed? Wanneer gaf je dan de boterham. Want denk dat het dan tussen half 12 en 12 uur word. Bedankt!
Hier ruim 9,5 maanden en hij slaapt als volgt: 9.30/10.00 tot 12.00 13.30/14.00 tot 16.00 en vaak van 18.30 tot 19.30 want tot 19.30 wakker blijven red hij nog niet. Hier eigenlijk een hele goede slaper dus. Maar ik wacht ook niet te lang met de moeheid signalen. Ik kijk meer naar de klok van hoe laat hij wakker was en dan 2 uur later weer naar bed. Vaak hoor ik hem dan niet eens meer en is hij gelijk vertrokken. Als ik wacht tot hij jengelig word blijft hij vaak nog een half uur door jengelen in bed.
Hoi, Ik zou geen strak schema aanhouden want hij zit er duidelijk een beetje tussen in. Ik zou hem twee keer naar bed doen als je ziet dat hij erg moe is en maar 1 keer als je denkt dat hij het volhoud. Zo voldoe je aan zijn slaap behoefte tot dat hij helemaal overgaat op 1 slaapje. Ons zoontje heeft dit ook een maand of twee gehad en gaat nog steeds wel eens twee keer na een drukke dag.
Ik zou het ook laten afhangen van hoe moe je kindje is. Hier hangen we er nu ook vaak tussenin. Soms 2x/slapen, dan meestal rond 10 uur en 14 uur. En soms 1x/dag slapen en dan is het rond 12 uur. We geven dan daarvoor een boterham, gewoon een beetje eerder. Geen enkel probleem.