baby 1 maand oud ziek.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sm1, 24 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sm1

    sm1 Fanatiek lid

    17 dec 2011
    1.859
    106
    63
    Ik heb zelf afgelopen week hele heftige buikgriep gehad, was uitgedroogd en moest infuus met medicijnen.

    Zoontje van net 1 maand oud was wat neusverkouden, maar sinds gister heel erg verkouden en ook hoesten, en merkte ook meer en extra waterige luiers.

    Vanochtend door kinderarts gezien, alles was (nog) goed, niet uitgedroogd en werd ook meteen getest op rs/griep en nog wat virus alles negatief.

    Maar vind het toch wel eng zo'n klein kindje. Hij geeft na de voeding ook over, geen mondje , maar echt een golf.
    Ik geef borstvoeding. Hij drinkt goed geen koorts.
     
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.452
    4.881
    113
    Vrouw
    Ik begrijp dat je dit spannend vind. Zo’n kleintje ziek is nooit fijn.

    Hou het goed in de gaten, ook dat hij geen koorts krijgt. Vertrouw je het niet, zou ik toch weer de huisarts bellen. Zeker als hij het rs virus wel krijgt kan het zo ‘omslaan’. Dit is niet om je bang te maken. Onze jongste heeft het gehad, de dokter gaf toen aan dat het zo weer anders kon zijn. Gebruik je iets voor z’n neusje? Zoutoplossing of iets?

    Beterschap en sterkte!
     
    sm1 vindt dit leuk.
  3. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Ah ja! Zielig is dat he! Maar het komt goed hoor. Koorts mag ook nog niet he dus dat is een goed teken. Gewoon laten uitzieken! Mijn dochtertje van 2 maanden was in de kraamweek al snot verkouden en flink hoesten. En nu sinds vandaag alweer haha. Ze krijgen zo wat te pakken! Zolang hij gewoon drinkt is het prima. En dat het melk er weer uit komt kan ook komen doordat de neus verstopt zit en al dat slijm. Dat was hier ook zo..

    Komt weer goed hoor!
     
    Biny en sm1 vinden dit leuk.
  4. sm1

    sm1 Fanatiek lid

    17 dec 2011
    1.859
    106
    63
    Hij is vanochtend opgenomen.
    snachts had hij echt vaak en veel overgegeven.

    Zijn saturatie was en is goed, ook geen koorts. Echt overgeven ( niet alleen slijm)veel meer waterige luiers, dronk nu ook slechter en echt veel last van snot en slijm in de neus en keel besloten ze hem toch op te nemen.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  5. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.321
    1.053
    113
    Beterschap! Hopelijk knapt hij snel weer op. Zulke kleintjes ziek is echt niet leuk.. ze zijn nog zo kwetsbaar
     
    sm1 vindt dit leuk.
  6. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.452
    4.881
    113
    Vrouw
    Ach wat naar..

    Hopelijk knapt hij snel weer op!
     
  7. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.106
    15.619
    113
    Vrouw
    Een duimpje, niet omdat het leuk is maar goed dat jullie geholpen worden.
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.825
    14.155
    113
    He getsie, heel veel sterkte!

    Hopelijk knapt de kleine snel weer op!
     
  9. sm1

    sm1 Fanatiek lid

    17 dec 2011
    1.859
    106
    63
    inmiddels 2 nachten in zhuis.
    Heb toch een beetje mijn twijfels.
    Hij wordt behandeld als bronchiolitis, er is en was geen koorts, geen lage saturatie, ook geen virusje gevonden in kweek.
    Ook niet veel snot en met neus uitspuiten met zoutoplossing (woon in buitenland hier is dat normaal) komt er niet veel snot of slijm uit.
    Ik dus heb daar vanaf het begin mijn twijfels over gehad dat hij bronchiolitis heeft.
    Ze namen hem op ter observatie op en ook omdat hij waarschijnlijk besmet door mij overgaf en heel veel dunne, waterige luiers had.
    Hij drinkt nu beter geeft niet meer over, dus dat is gelukkig goed.
    Hij adem wel nog te snel, en intrekkingen dus dat gedeelte is nog hetzelfde. Hij heeft heel veel hoorbaar slijm maar dat zit mijn insziens veel lager en niet in bovenste luchtwegen.
    Ben bang dat hij iets anders heeft en dat over het hoofd wordt gezien.

    -sinds dag 1 lijkt of hij neusverkouden is, nooit veel uitgekregen kwa snot/slijm.terwijl het altijd hoorbaar is.
    - hij maakt heel heel veel geluid net een geitje heel veel kreunen sinds dag 1
    - weet niet of dit relevant is maar bij geboorte huilde hij eerste 30 minuten zeker niet, was gewoon heel rustig en lag op mijn borst, werd ook verder niet op ingegaan. Weet eerlijk gezegd niet of alle babys huilen bij of kort na geboorte.
     
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als je twijfels hebt, stel je vragen gewoon, nu je daar toch bent. Hopelijk kunnen ze je dan geruststellen. Of nog wat meer onderzoeken doen als je dat wil. Sterkte voor je kleintje!
     
    sm1 vindt dit leuk.
  11. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.024
    5.172
    113
    Bronchiolitis is een infectie van de lage luchtwegen, de benauwdheid past daar weg echt bij. Het feit dat hij nu weer beter drinkt is al een goed teken!
    En stel je vragen daar; waarom denken jullie dat het dit is? Waarom deze behandeling? Etc. Hier ook ervaring dat ze een beetje vergaten mij in te lichten bij dochter, en toen was het ineens;’We geven dit vanwege de koorts.’ maar ze had helemaal geen koorts - dus ik moest wel echt alert blijven. We hebben herhaaldelijk een gesprek met de arts gehad op mijn verzoek, anders was zo’n gesprek er gewoon niet - dus misschien voor jou ook een idee daar om te vragen?
     
    sm1 vindt dit leuk.
  12. sm1

    sm1 Fanatiek lid

    17 dec 2011
    1.859
    106
    63
    Het is het grootste en meest beroemde kinder ziekenhuis van Barcelona, maar echt een fabriek en heel veel studenten in opleiding. Niet alle informatie wordt altijd even goed doorgespeeld. 2 Kinderartsen in opleiding kwamen net langs heb alles gevraagd, en er kwam niet overal een logisch antwoord op.
    We mogen iig naar huis, want kind drinkt nu goed en satureert goed. ( dat was altijd al zo)Ga hem goed in de gaten houden en hoop dat hij snel helemaal beter is.
     
    evaleana vindt dit leuk.
  13. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.424
    5.511
    113
    Vrouw
    Hopelijk een voorspoedig herstel. Is toch spannend met zo’n kleintje
     
    sm1 vindt dit leuk.
  14. sm1

    sm1 Fanatiek lid

    17 dec 2011
    1.859
    106
    63
    Ja hij is sinds eergisteren weer thuis.
    Vooral ik met nog steeds geen gerust gevoel. Ik heb hem weer helemaal laten nakijken dezelfde nacht nog zijn we weer naar het ziekenhuis geweest.
    Daar aan de monitor en nagekeken, zelfs een video laten zien wat hij doet tijdens slaap. Maar op een hele aardige manier zeiden ze dat kind niks heeft, en dat ik oververmoeid ben en te alert ben.
    Daar hebben ze zeker gelijk in want sta op scherp sinds de geboorte hij slaapt naast mijn bed in de cosleeper en ik hoor al zijn rare en harde geluiden altijd.
    Ik mag nu iedere dag voor mijn eigen geruststelling langs bij zijn eigen kinderarts en gewoon even kletsen, echt heel aardig.
    Ze raden me aan om aan mezelf te denken en te beginnen met slapen, en hem op een andere kamer te leggen.En niet meer bij elke kreun en geluidje borstvoeding te geven.
    Dat heb ik gisteren voor het eerst gedaan (eng) en mijn man sliep bij hem. Heb voor het eerst weer eens diep kunnen slapen.

    Vandaag ga ik bij zijn eigen kinderarts langs en bespreken we de dingen die mij zo alert maken bij hem

    -slaapt soms met mond open
    -zoekt rare positie met nek in zijn achterhoofd
    -hoort altijd verkouden aan sinds de geboorte.was alleen neus nu ook veel hoesten.
    -hele harde slaap geluiden zoals snurken en als een jong geitje.
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.825
    14.155
    113
    Zo'n verslapte/slappere luchtpijp was al nagekeken? (Heeft een naam en op t forum zijn er mensen die ermee te maken hebben gehad die allicht kunnen vertellen wat hun opviel)

    Hier snurken ze ook wel en slapen met open mond languit uitgevloerd als een semi zeester overigens.

    G had ook bronchiolitis, maar was toen 3. Flixotide en sambutamol met een babyvoorzetkamer.

    R. in zn laatste episode had RS en een vaccinatie van dktp achter zn kiezen. Daar kwam een soort natte reutel bij zn al bestaande benauwdheid, die stond op de grens van insturen (nouja er over maar we hielden t goed in de gaten en kenden t geintje van G wel en wat ze in t ziekenhuis zouden gaan doen kunnen we thuis ook, afgezien als de saturatie zou droppen want zuurstof heb ik hier niet uiteraard). Die kreeg toen toch maar AB erbij vanwege beginnende longontsteking.

    Hopelijk knapt de kleine snel op, zo jong is t vreselijk spannend.
     
  16. sm1

    sm1 Fanatiek lid

    17 dec 2011
    1.859
    106
    63
    bedankt voor je reactie Vero.
    ik heb het nagelezen van de verzwakte luchtpijp, en dit neem ik vandaag mee in het gesprek.
     

Deel Deze Pagina