Baby 1 week oud drinkt moeilijk en doet geen kaka

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Bianca, 15 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca

    Bianca Fanatiek lid

    5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Hallo,

    Ik heb een vraagje ivm mijn dochtertje die geboren is op 8 januari 2016 op 35weken en 1 dag.
    Ze drinkt enorm moeilijk haar flesjes, met moeite 30/40cc om de 3 a 4 uur en heeft nu al 2 dagen geen kaka gedaan! Ze is wel heeeel rustig en gelukkig. Slaapt zalig en heeft ook wakkere momenten waarop ze flink rondkijkt.

    Ik maak me toch zorgen over het weinig drinken en het niet hebben van kaka. Pipi doet ze wel goed! We moeten haar na 10 a 20cc echt pushen want dan valt ze in slaap. Ze weegt vandaag 2kg450, gisteren in het ziekenhuis woog ze 2kg385.

    Hopelijk kunt u mij wat helpen?

    Mvg
    Bianca
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Natuurlijk kan ik je helpen. De kleintjes onder de baby's hebben het wat zwaarder. Zeker als ze net uit het ziekenhuis thuis zijn, en ik denk dat dat bij jullie het geval is hè? Laten we beginnen bij het gewicht. Je hebt natuurlijk nu een andere weegschaal, dus dan kun je morgen pas echt zien hoe het gaat met het groeien. Als de twee gewichten kloppen is ze echt super gegroeid. Hoeveel dronk ze in het ziekenhuis? Heb je andere fles nu of dezelfde?

    Hebben jullie geen couveuzenazorg? Ik zou ook zeker de verloskundige even bellen hiervoor. Die kunnen dan langskomen. Al is het alleen maar om je gerust te stellen.

    Ze heeft gemiddeld per pond 75 ml per etmaal nodig. In haar geval dus 5 x 75 = 375. dus als ze 8 voedingen drinkt van 40 komt ze daar net niet aan. Ik zou haar dan ook echt die acht voedingen geven. Overdag zou je dan om de twee uur en drie kwartier kunnen geven zodat je in de nacht dan om de vier uur kunt geven.

    Hoe ga je met de kruiken om en hoe is haar temperatuur hierbij?

    Groetjes Adrienne
     
  3. Bianca

    Bianca Fanatiek lid

    5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Bedankt Adrienne!

    We hebben difrax flesjes gehaald ipv de Avent Naturals want dat ging echt niet! Nu drinkt er goed. We hebben een afspraak gemaakt bij de kinderarts en die heeft Nutrilon omneo 1 aanbevolen. Na het maken van de afspraak moesten we eerst 1/3 hepar water in haar flesje doen maar mag niet te lang. Ze drinkt heel goed nu (gemiddeld tussen de 60 en 90cc om de 3 a 4 uur) en komt heel goed bij. De kaka is nog niet altijd super maar dat komt goed met die pap volgens de KA.

    Hier in België is er geen nazorg thuis. Kind en gezin volgen wel op maar anders helemaal niets! 😉

    Buiten een dikke verkoudheid momenteel doet ze het heel goed!!!

    Heel erg bedankt voor je advies. Het stelde toch wat gerust!

    Grtz
    Bianca
     
  4. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Super gehandeld!

    Groetjes Adrienne
     
  5. Bianca

    Bianca Fanatiek lid

    5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    #5 Bianca, 10 feb 2016
    Laatst bewerkt: 10 feb 2016
    Verkeerd geplaatst!!
     

Deel Deze Pagina