Baby 10 maanden laten huilen ervaringen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Serendipity16, 15 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Serendipity16

    15 jan 2022
    10
    11
    3
    Dag allemaal,

    Wij zitten met de handen in ons haar. We hebben een baby van bijna 10 maanden die al bijna 10 maanden vreselijk slecht slaapt, zowel overdag als snachts. Het wordt ook alleen maar slechter dan dat het beter wordt. Overdag is het 1 heel kort dutje en snachts wordt ze gewoon enorm veel wakker. Niks lijkt te helpen, hebben werkelijk alles al geprobeerd. Behalve laten huilen. Want dat breekt ons hart. Maar we zijn inmiddels toch deze optie aan het overwegen.

    Ik zou graag ervaringen van anderen willen horen die hun kindje een paar nachten hebben laten huilen. Ik wil t max 3 nachten proberen, mocht het niet verbeteren stoppen we er mee.

    Alvast bedankt
     
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Pfoe ik zou het knap vinden als dat je 1 nacht lukt. Onze J is ook een slechte slaper maar dat gehuil.. hier heeft echt laten huilen nooit geleid tot het gewenste resultaat. Overigens kom ik nooit verder dan 10min laten huilen:oops:
     
    JupitR vindt dit leuk.
  3. Serendipity16

    15 jan 2022
    10
    11
    3
    Hartverscheurend he :( ik kan t denk ik ook niet. Maar CB én de kinderarts gaven aan dat dit soms de laatste optie is die helpt. En dat het dan na 3 dagen beter gaat. Maar ja, ik weet het ook niet. Zo moeilijk allemaal. Wij trekken het iig niet echt meer
     
  4. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.980
    518
    113
    Hier
    Bij ons was het ook lastig.
    Wij zijn om de 5 min naar hem toe gegaan en aai over de bol.
    1e dag 1,5 uur
    2e dag 3 kwartier
    3e 15 min.

    En nu gaan het goed en slaapt hij overdag ook goed.
    Ik heb eerst het cb gebeld en info gevraagd en bemoedigende woorden.
     
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Kinderarts, is er iets medisch?
    Het is zo slopend. J. Wordt ook gewoon niet rustig van een aai over zn hoofd. Wat hier soms helpt is hem in slaap wrijven. Echt best stevig wrijven over zijn benen/billen/rug.
     
  6. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.305
    5.921
    113
    Vrouw
    1 heel kort dutje overdag? Dat lijkt me wel weinig. Dan is haar wakkertijd veel te lang. Misschien is ze daardoor oververmoeid waardoor ze juist slecht slaapt. Misschien is een baby slaapcoach een idee die kan meedenken?
     
  7. Serendipity16

    15 jan 2022
    10
    11
    3
    Ja ze heeft een medische aandoening maar die heeft niet met het slechte slapen te maken. Maar omdat het lijntje zo kort is met de kinderarts heb ik hem ook ingeschakeld, vandaar.

    Het inslapen lukt onze dochter goed, alleen het doorslapen dus niet.
     
  8. Serendipity16

    15 jan 2022
    10
    11
    3
    Ja alleen het lukt ons gewoon niet om haar meerdere dutjes te laten doen. We hebben nog een andere dochter en die sliep ook slecht, maar bij haar lukte het overdag nog wel goed.
    Slaapcoach zit ik idd ook aan te denken hoewel ik me afvraag of die echt wat kunnen doen. Echt alle tips hebben we al toegepast.
     
  9. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Ah balen! Is ze echt wakker of jammert ze? Hier is het beide een probleem:o: soms jammert hij en als we m laten gaan dan valt hij na een paar keer jammeren in slaap. Ook zitten er nachten tussen dat hij gewoon zn draai niet lijkt te kunnen vinden en zijn slaap niet kan vatten. Voor zulke nachten hebben we geen oplossing nog :rolleyes:
     
    Serendipity16 vindt dit leuk.
  10. Kikki1

    Kikki1 Actief lid

    28 aug 2017
    130
    40
    28
    Vrouw
    Poeh, heftig joh. Wat kost het dan veel energie hè…
    Hier 2 slechte slapers (1 is inmiddels een goede slaper van 3, en onze dreumes slaapt nog erg wisselend) maar niet helemaal zoals jij schrijft hoor.

    maar wat hier elke keer weer opvalt is dat als er overdag slecht geslapen is de nacht vaak ook slecht is. Alsof ze te moe zijn om te slapen.

    jij schrijft dat je kindje maar 1 kort slaapje doet. Dat klinkt erg weinig voor een kindje van 10 maanden. De meeste kindjes slapen dan 2x en soms zelfs 3x.

    hoelang is je kindje wakker? Hoelang slaapt ze? En hoelang dan weet wakker tot de avond? Wat is het ritme zeg maar? Probeer je wel vaker? En wat doe je dan precies?

    we kunnen meelezen en misschien adviezen geven. het laten huilen kun je proberen. Maar ik zou wel echt regelmatig heen gaan hoor. 5/10 minuten laten huilen en dan weer heen gaan. Als je gaat laat je het donker, zeg je zo min mogelijk en doe je zo min mogelijk. je gaat naar binnen, geeft de speen, aai over de bol en verteld dat het tijd is om te slapen. Dan muziekje aan en weer gaan. Zoiets.

    Sterkte!
     
    Serendipity16 vindt dit leuk.
  11. Zebraman

    Zebraman Bekend lid

    26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Het klinkt mij ook alsof oververmoeidheid hetgeen is wat deze vicieuze cirkel van slecht slapen in stand houdt.

    Ik zou echt eens een slaapcoach benaderen, misschien helpt het als een fris paar ogen met jullie meekijkt.
     
    Serendipity16 vindt dit leuk.
  12. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Hier was laten huilen het enige wat hielp.

    5 minuutjes (ik timede het op mijn telefoon). Ik vond het zo ontzettend moeilijk in het begin. Maar na 3x aai over bol en kusje sliep ze voor het eerst ooit 3 uur achter elkaar.

    Uiteindelijk dit volgehouden. Naarmate ze ouder werd naar 10 minuten opgerekt als ze een terugval had.

    Nu slaapt ze van 20.00 tot 09.00 sochtends (!!!). Zonder piepen. Als ze wakker wordt, brabbelt ze wat of zingt ze een liedje. Daarna valt ze weer in slaap.

    We gaan het zo ook 100% zeker weer doen met de tweeling straks. Het was een hel voordat we dit zo deden. Had dit echt zoveel eerder moeten doen. Wekenlang in de ellende gezeten. Ik heb letterlijk weken opgesloten gezeten op onze slaapkamer, omdat onze dochter zodra ik wegliep begon te huilen.

    Ik heb mezelf overgehaald door dit te denken:
    "Als ik andere kinderen had, had ze ook soms 5 minuten moeten wachten/huilen. 5 minuten huilen is nog redelijk. Er komt altijd iemand na 5 minuten een knuffel geven en kijken, we laten haar niet in de steek en als er wat is merken we het wel."

    Uiteraard deden we dit alleen na een schone luier en volle maag.
     
    Lovieyou, Serendipity16 en Lies1611 vinden dit leuk.
  13. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Heb je al white noise geprobeerd?
     
    Serendipity16 vindt dit leuk.
  14. Serendipity16

    15 jan 2022
    10
    11
    3
    Ze slaapt vaak tot een uur of 7 sochtends (dat dan wel gelukkig). We legden haar dan rond 9u weer in bed en soms sliep ze dan zo'n 20 minuten, maar laatste tijd slaapt ze dan niet meer. Dan gaat ze rond 12u/half 1 naar bed en slaapt dan 30 minuten. Ik probeer haar dan altijd nog rond 16u in bed te leggen maar dat lukt nooit. Ook als ik haar wieg en bij me houd, valt ze niet in slaap. Kinderwagen en auto werken ook niet, ze slaapt het beste in d'r eigen bedje.

    Ze gaat rond half 7 naar bed. Slaapt dan 3 kwartier en word dan vaak overstuur wakker. Dan moet ik haar echt pakken en wiegen voor ze weer slaapt. Dan valt ze weer in slaap, kan haar gelukkig goed wegleggen dan. Dan is ze rond 22u wakker en vanaf dan wel elk uur/1,5u zowat. En vanaf 5u tot 7u slaapt ze wel door.

    We zitten erbij, aaien haar, stellen haar gerust, doen tutje in, hebben d'r op d'r buik geprobeerd te laten slapen, hebben witte ruis aan. Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is smiddags in de draagzak te doen en haar zo proberen te laten slapen.

    Ze is een paar weken terug ziek geworden (verkouden) en kreeg een oorontsteking. Vanaf toen is het nog slechter gegaan. Ze heeft antibiotica gekregen en ben laatst nog teruggeweest en d'r oortjes waren weer rustig. Alleen nu zie ik net dat ze weer verkouden wordt. Dus mss heeft t dan toch daar ook mee te maken.
     
  15. Serendipity16

    15 jan 2022
    10
    11
    3
    Oja wel even goed om te vermelden: ze is over t algemeen heel vrolijk overdag en drinkt en eet goed.
     
  16. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik zou toch een slaapcoach benaderen. Hoor om ons heen goede verhalen erover!

    Hier moeten we enorm letten op de slaapsignalen. Helaas geen vast ritme qua dutjes, dat werkt hier namelijk echt totaal averechts. De ene dag doet ze overdag 2 langere dutjes, de andere een korte. En alle opties ertussenin:roflmao: Heel onhandig met het plannen van je dag maar als we haar neerleggen voor een dutje op het moment dat wij willen dat ze slaapt, is het echt drama. We laten haar ook gewoon slapen op de plekken waar we op dat moment zijn, dus bv in de kinderwagen als we in de stad zijn ofzo.

    Hier werkt een voeding vlak voor het dutje/slapengaan heel goed. Tot nu toe., als we het goed timen. We hebben een baby die echt alles wil zien en horen en dit is de enige manier waarop ze zichzelf de rust gunt om in slaap te vallen. Is niet volgens de richtlijnen maarja… Ieder kind is anders!
     
    Serendipity16 vindt dit leuk.
  17. Serendipity16

    15 jan 2022
    10
    11
    3
    En weten jullie wat zo'n slaapcoach doet? Komt die echt aan huis of is het op afstand? Ik zou dan graag iemand hebben die echt langskomt bv en meekijkt.
     
  18. Serendipity16

    15 jan 2022
    10
    11
    3
    Nou, heb d'r om 9u in bed gelegd. Ze was beetje aan t babbelen en spelen met d'r knuffel, toen uiteindelijk huilen. Ben gaan kijken, had poepbroek. Verschoond en weer in bed gelegd. Begon hard te huilen, ben erbij gebleven even maar uiteindelijk weggegaan. 5 minuten laten huilen (wat krijsen werd). Toen er weer bij, over buikje geaaid en tut in gehouden (als ze zo krijst spuugt ze d'r tut altijd uit). En zowaar werd ze rustig en slaapt ze nu!!!! Normaal had ik haar er al uit gehaald maar dit heeft dus voor nu even geholpen.
     
    Vero0504, Kolibrie2, Kikki1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Het is een beetje trial and error. Soms moet je 3 a 4 keer terug, soms 1. Op een gegeven moment helemaal niet meer.
     
    Serendipity16 vindt dit leuk.
  20. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.882
    4.154
    113
    Hier werkte in slaap laten huilen niet. Wat wel werkte, was 5 minuten laten huilen en er dan heen om te troosten.
    Het huilen zelf leken ze nodig te hebben om even te ontprikkelen. Dit moest ik soms, zeker bij het 3e slaapje een aantal keer herhalen.
    Voor mij was dit een middenweg. Echt in slaap laten huilen kon ik niet en werkte ook niet. Ze raakten alleen maar meer over hun toeren. Maar even laten huilen hadden ze soms wel nodig.

    En fijn dat ze nu vanmorgen goed in slaap viel. 30 minuten op een dag is wel heel weinig.
     
    julia80 en Serendipity16 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina