Baby 10 maanden weigert borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ffion, 21 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Opende ik nog niet zo lang geleden een topic over het aantal voedingen dat mijn zoontje dronk, nu ineens weigert hij pertinent de borst.

    Hij heeft afgelopen nacht om 01.30 uur voor het laatst gedronken en daarna heb ik hem niet meer aan de borst gekregen. Niks helpt; andere houding, al lopend, wiegend, liedje zingen, als hij moe is of juist net wakker. Hij weigert gewoon. Hij duwt zich van me af, gaat huilen en stopt zijn duim in zijn mond.

    Ik heb nu 2x gekolfd vandaag, maar hij heeft in totaal maar zo’n 100cc gedronken vandaag. Veel te weinig! Hij heeft ook bijna niet geplast.

    Ik had hoop dat hij na zijn badje en voordat ik hem op bed zou leggen wel lekker zou drinken, onder het mom van “standaard slaapritueel”, maar helaas.

    Ik heb al contact gehad met de lk. Zij gaf aan dat het niet ongewoon is op deze leeftijd en dat ze rond de leeftijd van een jaar juist vaak weer wel veel behoefte aan de borst hebben. Ik wil ook echt niet nu, na 1 dag, de keus maken om de handdoek in de ring te gooien, maar ik maak me wel zorgen over de hoeveelheid die hij nu drinkt.

    Wat kan ik verder nou nog doen?
    Blijven aanbieden en kolven als hij niet wil en de afgekolfde melk dan geven. Dat lijkt mij de beste optie in ieder geval om mijn productie op niveau te houden voor als hij ineens toch weer de borst wil.

    Bah, ik ben echt verdrietig en een beetje van slag. Zo opeens. Ik snap het niet!
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Heb je al slapend proberen aan te leggen?
    Hier heeft dochter ook wel eens een enkele dag gehad dat ze niet wilde. Meestal tandjespijn of verkoudheid.
    Dan pakte ik haar op als ze ongeveer kwartiertje sliep en legde haar slapend aan. Dan drinken ze reflexmatig.
     
    Ffion vindt dit leuk.
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.424
    5.511
    113
    Vrouw
    #3 Zoe123, 21 jan 2019
    Laatst bewerkt: 21 jan 2019
    Hier ook met 10 maanden een weigerperiode gehad. Duurde 2 weken :(
    Ik ben blijven kolven, melk in beker gegeven,maar eerst de borst blijven aanbieden. Samen in bad, onder de douche. Maar oeh wat was ie boos! Hoofd wegdraaien en slaan.

    Ik stond eigenlijk op het punt om het op te geven. Kolven en mijn borsten was nooit de beste combinatie, helaas.
    Gaf ons nog tot na het weekend. Zondag ochtend heel vroeg, toen ik even wakker was, hem uit zijn bedje gehaald en geprobeerd aan te leggen, en warempel, hij dronk!
    Toen ook doorgezet. Hij sputterde nog een beetje tegen maar heb de volgende voedingen even tegen hem gepraat: niet piepen, drinken :roflmao:
    En meteen ook de neusspray gehaald bij de HA zodat er snel een beloning kwam.

    2 dagen later was het alsof er niets was gebeurd, de borst was weer heerlijk en meneer heeft uiteindelijk tot 2,5 jaar borstvoeding gehad.

    Succes, het is een rotgevoel. Mensen zeiden, maar je hebt toch al 10 maanden de borst gegeven? Dan is het toch mooi zo? Maar dit was niet de bedoeling, ik was er heel verdrietig over.
     
    MLady, hummeltje5, Ffion en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Nee, exht slapen heb ik nog niet geprobeerd. Kan ik wel eens doen inderdaad. Dank!
     
  5. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ah wauw, wat een goed verhaal om te horen.

    Ik ben ook zeker van plan om voorlopig wel te blijven kolven als hij blijft weigeren. Ik hoop op een uitkomst zoals de jouwe!
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Hier trapte ze toen ze klein was nooit in droomvoedingen. Maar nu wel.
    Vanmiddag weigerde ze ook weer de borst. Leg haar dan in bed en ze stopt dr duim in de mond en gaat slapen.
    Vanavond dronk ze wel weer gewoon gelukkig.

    Succes! Het weigeren is zo lastig.
     
    Ffion vindt dit leuk.
  7. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Hier wilde ze overdag niet meer. Ze was veel te druk met grote meid worden Haha. Dus inderdaad snachts weer gaan voeden. Half slapend. Werkte super. Na een tijdje ging het voorbij en wilde ze weer voor haar dutje overdag drinken.
    Ik zou overdag evt kolven en je kindje wat anders bieden. En vertrouwen dat het goed komt
     
    Ffion vindt dit leuk.
  8. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Vannacht heeft hij gelukkigers gedronken. Eerst een paar keer loslaten, maar uiteindelijk pakte hij de borst en heeft hij flink gedronken. Vanmorgen weer volledig geweigerd, dus ik zit nu nog te kolven. Ik vrees vooral voor de productie van rechts, die is altijd al beduidend minder geweest en nu ik die alleen maar kolf...
     
  9. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Dat je productie daalt snap ik. Het is ook ‘afbouwend’ zo...
    Meestal gaan kindjes ook minder drinken omdat ze meer andere voeding/ vocht krijgen.
    Zou met de hand kolven je kunnen helpen. Of masseren en warmte.... tja verder zou ik denk ik toch kolven ook al krijg je er minder uit. Je hebt dan toch een vraag moment.
     
  10. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Hoe is t vandaag gegaan @Ffion
     
  11. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Alle voedingen die ik kon geven (moest werken vandaag) heeft hij geweigerd.

    Ik heb hem wel geprobeerd aan te leggen toen ik thuis kwam en toen hij naar bed ging, maar hij wilde dus niet. Hij kwam wel lekker bij me zitten, hij was niet meer zo woest en me zo weg aan het duwen zoals gisteren. Dat vond ik in ieder geval al fijn.

    Morgen weer proberen.
     
  12. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Als je morgen tijd hebt ff samen in bad of onder de douche. (Of ff ontbloot samen op bed). Hem ongedwongen de kans geven naar de borst te gaan als hij eraan toe is.
    Lekker knuffelen, misschien zoekt hij je dan wel op.

    Ik vind het wel knap hoe je doorzet! Topper. Lijkt me heel lastig, zo lang geweigerd worden. Tenminste, zo zou het voor mij wel een beetje voelen, dat ik en niet de borst geweigerd word.
     
    Ffion vindt dit leuk.
  13. Mammie79

    Mammie79 Actief lid

    28 aug 2014
    266
    81
    28
    Zou je misschien zwanger kunnen zijn?
    Melk gaat dan ook anders smaken. Ik dacht hier aan omdat je zoon ook het flesje gekolfde melk maar moeizaan dronk...
     
  14. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.595
    13.146
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Exact dit was bij ons dus ook het geval.................. (heeeeeeeeeel onverwacht want goed verminderd vruchtbaar en ook pas na 2,5e maand achter gekomen haha).

    Wie weet... ;)
     
    MLady vindt dit leuk.
  15. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    @Mammie79 @hummeltje5 Zwanger, ik hoop het niet zeg :eek:.

    Maar nee, ik ga er niet vanuit. Hij is heel lang een flesweigeraar geweest. Bij de opvang drinkt hij nu goed uit de fles, maar thuis wil het nog steeds niet zo lukken.
     
  16. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Hij heeft voor het eerst in lange tijd een nachtje doorgeslapen. Toen hij vanmorgen om 05.00 uur wakker werd heeft hij bij me gedronken. Grote blij!

    Vandaag weer werken en dus sowieso kolven, maar wanneer ik thuis kom probeer ik gewoon nog een keer aan te leggen.

    Hij wil nog wel graag knuffelen enzo, dus dat maakt dat ik me wat minder geweigerd voel ;).
     
    MLady, Zoe123, Fristi2012 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina