Baby 11 maanden wil geen melk meer

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Yil, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

    Yil Bekend lid

    16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hallo allemaal,

    Ook al even bij de voedingsdeskundigen nagevraagd, maar aangezien wij moeders toch ook deskundigen zijn ben ik benieuwd naar jullie mening/ervaringen!

    Onze meid drinkt nu sinds een week of 2 nog maar de helft van haar flessen leeg. Zelfs haar papflessen (ochtend en avond) waar ze zo gek op was laat ze voor de helft staan. Ze krijgt nu met moeite 300ml melk op een dag binnen. Een bordje pap of melk uit een gewone beker slaan ook niet aan. Water en diksap gaan wel goed gelukkig.
    De avondhap gaat de ene dag wel goed en de andere dag eet ze maar een paar hapjes. Boterham gaat wel goed, maar ze zit veel met haar eten te klieren. Ook lijkt ze alles te willen wat wij eten.

    Is dit een fase of moet ik mij druk gaan maken om het feit dat ze haar melk niet meer wil?

    Alvast bedankt!
     
  2. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Krijgt ze dat niet dan? Ik kan me voorstellen dat je nog niet alles geïntroduceerd hebt maar ze zou best met de pot mee mogen eten.

    Ik zelf heb altijd het idee dat die kleintjes zelf heel goed aan kunnen geven wat ze nodig hebben en dat jouw meisje nu niet zoveel behoefte heeft aan melk. Er wordt tegenwoordig heel erg gehamerd op mililiters en grammen maar volgens mij is het slimmer om gevarieerd te eten en drinken.
    Dus nee, ik vind niet dat je je druk hoeft te maken.
     
  3. Yil

    Yil Bekend lid

    16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Ze krijgt veel van wat wij eten maar zeker niet alles.
    Brood met beleg wat voor haar niet geschikt is bijvoorbeeld, of drinken wat zij niet mag hebben. Ook patatjes/pizza etc. krijgt ze niet. Ik kook nog veel voor haar apart inderdaad.