Baby 11 maanden wil geen melk meer

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Yil, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

    Yil Bekend lid

    16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hallo allemaal,

    Ook al even bij de voedingsdeskundigen nagevraagd, maar aangezien wij moeders toch ook deskundigen zijn ben ik benieuwd naar jullie mening/ervaringen!

    Onze meid drinkt nu sinds een week of 2 nog maar de helft van haar flessen leeg. Zelfs haar papflessen (ochtend en avond) waar ze zo gek op was laat ze voor de helft staan. Ze krijgt nu met moeite 300ml melk op een dag binnen. Een bordje pap of melk uit een gewone beker slaan ook niet aan. Water en diksap gaan wel goed gelukkig.
    De avondhap gaat de ene dag wel goed en de andere dag eet ze maar een paar hapjes. Boterham gaat wel goed, maar ze zit veel met haar eten te klieren. Ook lijkt ze alles te willen wat wij eten.

    Is dit een fase of moet ik mij druk gaan maken om het feit dat ze haar melk niet meer wil?

    Alvast bedankt!
     
  2. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Krijgt ze dat niet dan? Ik kan me voorstellen dat je nog niet alles geïntroduceerd hebt maar ze zou best met de pot mee mogen eten.

    Ik zelf heb altijd het idee dat die kleintjes zelf heel goed aan kunnen geven wat ze nodig hebben en dat jouw meisje nu niet zoveel behoefte heeft aan melk. Er wordt tegenwoordig heel erg gehamerd op mililiters en grammen maar volgens mij is het slimmer om gevarieerd te eten en drinken.
    Dus nee, ik vind niet dat je je druk hoeft te maken.
     
  3. Yil

    Yil Bekend lid

    16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Ze krijgt veel van wat wij eten maar zeker niet alles.
    Brood met beleg wat voor haar niet geschikt is bijvoorbeeld, of drinken wat zij niet mag hebben. Ook patatjes/pizza etc. krijgt ze niet. Ik kook nog veel voor haar apart inderdaad.

    Tja die mililiters! Ik vind het vooral belangrijk dat ze de goede voedingstoffen binnenkrijgt en er zitten er heel wat toegevoegd in de melkpoeder...
     
  4. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Daar kan ik me iets bij voorstellen, dat ze nog geen patatjes enzo krijgt. Maar ze eet dus wel gewoon met jullie mee begrijp ik, op dezelfde tijd enzo? Dan is het voor haar een groepsgebeuren. Echt iets van het gezin :). Volgens mij kookte ik op die leeftijd ook nog een extra pannetje hoor, met minder kruiden of met andere groenten ofzo. Erwtjes kon hij bv echt niet eten hahaha.

    Er zit inderdaad heel wat in dat poeder maar dat zit ook in het eten hoor! En als je er echt niet gerust op bent kun je volgens mij vloeibare vitaminen geven. Alleen weet ik niet waar je zoiets kunt halen voor die kleintjes.
    Maar zolang ze lekker fruit eet en regelmatig 's avonds ook wat groenten is het volgens mij goed hoor.
     
  5. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Mischien heeft ze last van de 11 maanden sprong. Is hier nu gelukkig weer voorbij maar heeft zo'n 8 weken geduurt.

    En hier eet ze nu alles. Gisteren was papa zijn spare-rib kwijt hahaha zo leuk. Een frietje krijgt ze ook wel een steeltje als wij dat eten. Alles wil ze nu hebben behalve idd erwtjes haha die rollen over de grond hier.
     
  6. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Welnee joh, daar zitten helemaal niet zoveel voedingsstoffen aan toegevoegd! Gewoon ongeveer hetzelfde als gewone zuivel! Dus als ze minder melk wil, en lekker met jullie mee wil eten, lekker laten doen. Dan eet ze gewoon een bakje yoghurt extra. Als je pizza bakt, dan kun je er toch eentje maken die babyvriendelijk is? Brood en tomatenpuree en kaas mogen ze op deze leeftijd al. Laat je gewoon de lastige dingen zoals ham en worst van haar pizza weg.

    Het is in deze periode vaak minder werk voor je als je de pot voor het gezin een beetje babyvriendelijker maakt, dan hoef je maar één keer te koken. Gezinsleden die het pittiger willen helpen zichzelf met pittige saus of de zoutpot.
     
  7. puna

    puna Bekend lid

    23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Mn dochter is nu net een jaar en die wilde dat bij 11 maand ook niet. Was bij haar echt een fase. Ben toen overgestapt op yoghurt en halfvolle melk. Dat heeft gewerkt. Succes.
     
  8. Yil

    Yil Bekend lid

    16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Tja gewone melk hoeft ze van mij niet zo nodig te drinken, maar die opvolgmelk leek mij altijd wel een verstandige keuze. Gewone melk is helemaal niet zo goed voor je. Zelfs mijn huisarts geeft aan dat als je melk drinkt voor je calcium inname je beter supplementen kunt nemen, maar als je het lekker vindt tja. Liever niet, aangezien het een slijmlaag aan de binnenkant van je darmwand achterlaat waardoor je je voedingsstoffen slechter kunt opnemen. Anyway we dwalen af! hahaha!

    Vanavond hebben wij een rijstgerecht met kip en perzikken gegeten. Dit lijkt erg kindvriendelijk, maar er gaat ketjap, pindakaas, sambal en de siroop van de perzikken door. De sambal zou ik later kunnen toevoegen maar de andere ingredienten moeten meepruttelen met de kip. Voor onze meid was het dus gekookte kip, rijst en aparte groenten. Wij eten vaak geen standaard dingen, dus het is soms best lastig om haar echt volledig met de pot te laten mee-eten.

    Ik zal me in ieder geval wat minder zorgen maken om de flessen melk en haar wat extra yoghurt aanbieden :)
     
  9. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kunstvoeding komt net als de pakken melk die je in de koeling van de supermarkt koopt gewoon van koeien hoor. Is allebei even 'slecht' voor je.

    Wat je hoofdgerecht betreft (wat is daar niet 'standaard' aan? komt op mij vrij normaal over): je kunt natuurlijk gewoon de kip stoven of bakken en de saus van pindakaas en de rest er los bijmaken. Of zoals ik al eerder schreef: je manier van koken gewoon een beetje aanpassen en eens wat andere dingen op tafel zetten die iedereen eten kan.
    Mijn kinderen hadden trouwens al heel jong totaal geen problemen met sambal...die smaak waren ze al via de moedermelk gewend.
     
  10. Yil

    Yil Bekend lid

    16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Met standaard bedoel ik aardappelen vlees en groenten.
    Ze heeft nu ook kip en rijst en groenten gegeten maar dus zonder de saus!
     

Deel Deze Pagina