baby 11 maanden wil opeens zn speen niet meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jetje86, 6 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetje86

    jetje86 Actief lid

    3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    Mn zoontje (die normaal echt niet zonder speen kan) heeft gister besloten dat ie m niet meer wil. Beetje vreemd, dacht eerst aan keelpijn, maar hij drinkt wel goed voor zijn doen (altijd al slechte drinker geweest). Nu zal je denken; goed toch, hoef je het hem ook niet af te leren. Dacht ik eerst ook, maar heb vannacht dus maar een uur geslapen. Elke keer speen geprobeerd, maar nee, hij wilde m echt niet. Maar hij wist dus ook niet hoe hij in slaap moest vallen. En als t hem gelukt was, direct weer wakker. Normaal doe ik dan zn speen in zn mond en slaapt ie verder. Maar dat is nu geen optie. Dus heb een hele nacht nieuwe tactieken geprobeerd. Laten huilen, sussen, liedje zingen, bolletje aaien. O wat was ik dol op die speen! ;)
     
  2. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Mijn dochter heeft soms als haar weerstand laag is las van blaartjes in haar mond en dan wil ze de speen ook niet. Het doet dan gewoon pijn om erop te zuigen. Na een paar dagen wil ze de speen dan wel weer gewoon. Als je zoontje altijd dol was op zn speen, vermoed ik eigenlijk dat hij ook pijn heeft in zijn mondje.
     
  3. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Zou toch denken dat er iets is want steeds wakker en niet kunnen slapen klinkt hier meestal als ziek zijn/worden.

    Overigens heeft zoon hier met 7 mnd besloten dat hij zijn speen niet meer hoefde, maar die sliep gewoon lekker verder. Wel duimde hij soms heel even als hij zuigbehoefte had, maar ook daar was hij snel klaar mee.
     
  4. rijtjes

    rijtjes Niet meer actief

    Krijgt hij geen tanden? Dan is dat mondje ook super gevoelig en kan een speen best naar zijn.
     
  5. Nova81

    Nova81 VIP lid

    18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dacht ook meteen aan tandjes!!
    Probeer eens in het mondje te voelen of kijken en smeer er voor vannacht eens Dentinox op en geef een paracetamol. (werkte hier altijd super goed in ieder geval)
    Tja, je kan natuurlijk nu ook doorzetten qua afleren, maar dat moet je willen...
     
  6. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Ik zou eigenlijk blij zijn als ze er vanaf zijn. Onze oudste is er nog steeds niet vanaf en die is al bijna 4. Als we bij de jongste de kans krijgen dan gaat ie meteen weg..........
     
  7. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Ik zou dus ook blij zijn. Hier met ong. 11 mnd van de een op andere dag speen afgepakt want dochter had hem achter in de keel geduwd. Mocht er ooit een tweede komen: nooit meer een speen!
     

Deel Deze Pagina