Baby 11 weken slaapt wel heel lang door

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mama van Isabella, 4 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Isabella

    Mama van Isabella Bekend lid

    8 jul 2009
    599
    0
    16
    Zijn er hier meer kleine babytjes die al heel erg lang doorslapen???
    Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben er natuurlijk heel erg blij mee :D en vorige week kwam hij ook nog een keertje 's nachts om 4 uur.
    Maar afgelopen nacht heeft hij geslapen van 20.00 tot 6.30. Eerder deden we hem pas rond 22 uur op bed en dan sliep hij ook tot 6.30 ongeveer. Alleen gister viel hij toevallig na de voeding van 20 uur al als een blok in slaap dus ik heb hem maar op bed gelegd met de verwachting dat hij 's nachts wel zou komen voor een voeding. Maar toen was het dus ook 6.30 dus blijkbaar maakt dat niks uit voor hem. Hij is niet sloom ofzo en hij groeit als kool. Hij doet het erg goed op mijn borstvoeding en ben daar ook best trots op :D
    Alleen hij is nog zo jong en dan al zolang doorslapen en hij drinkt nu ook vaak maar 5 voedingen. Soms nog 6. En mijn borsten staan dus echt op knappen 's ochtends vroeg ha ha.
    Maar zou dit al wel mogen? Zolang doorslapen en maar 5 voedingen?
     
  2. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Irem zat met die leeftijd ook gemiddeld op 6 voedingen (nog steeds overigens). Maar zij sliep en slaapt niet zo lang door hoor. Ik vind wel dat jouw zoontje erg lang achter elkaar slaapt, maar als hij het er goed op doet zou ik me geen zorgen maken. Ik zou wel even die kilo-regel in de gaten houden: een baby mag max. zijn gewicht in kilo's maal 2 slapen, dus als hij nu 5 kilo is mag hij maximaal 10 uur slapen. Deze regel geldt tot 6 kilo overigens.

    En misschien wel verstandig om tussendoor even kolven in dat geval, want nachtvoedingen zijn juist erg goed voor je productie.
     
  3. Mama van Isabella

    Mama van Isabella Bekend lid

    8 jul 2009
    599
    0
    16
    Hij is nu denk ik dik 5,5 kilo want vorige week maandag woog hij 5300 gram op het CB. Dus dat betekent dan dat hij 11 uurtjes mag slapen? Nou dat klopt dan wel ongeveer.
    Zo dat echt moeten? Dat tussendoor kolven? Ik ben zo blij dat ik 's nachts weer door kan slapen dus heb niet zoveel zin om 's nachts de wekker te zetten om te kolven eigenlijk.
    's OChtends om half 7 drinkt hij overigens ook niet heel veel. Daarna slaapt hij weer 4 uren verder dus ik zit nu ook met ploftieten en moet nog wachten tot 10.30 :(
     
  4. Bri

    Bri Niet meer actief

    Dat 's nachts kolven zou ik ook niet doen hoor. Eventueel net voordat je zelf naar bed gaat, en in jouw geval ook nog na de ochtendvoeding - je geeft zelf aan dat je kind niet veel drinkt om die tijd. De rest kun je dan afkolven.

    Zolang je niet het idee hebt dat er harde, echt pijnlijke plekken in je borsten komen hoef je niets speciaals te doen.

    O ja, mijn kinderen sliepen ook allebei zoveel. Nu wisselt mevrouw het een beetje af: paar nachten doorslapen, paar nachten wel 's nachts drinken.
     
  5. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Zo lang doorslapen vind ik persoonlijk niet gezond voor een borstgevoede baby. Borstvoeding is licht verteerbaar en ze hebben gewoon om de paar uur die glucose nodig de eerste maanden. Sommige baby'tjes slapen zo goed dat ze zelf niet aangeven dat ze honger hebben.

    En 10,5 uur ertussen laten zonder kolven is echt slecht voor je productie hoor!

    Ik zou je kindje nog even aanleggen voordat je gaat slapen, als het goed is slaapt ze zo weer door.
     
  6. Bri

    Bri Niet meer actief

    Persoonlijk heb ik weinig tot geen last van productiedips door 10-11 uur tussen twee voedingen in te laten. Ik krijg zo'n dip eerder als m'n meisje 's nachts wakker wordt en ik ook niet aan m'n slaap kom.
    Wakker maken voor een voeding (of 'slapend aanleggen') heb ik maar één keer geprobeerd met m'n oudste, gevolg was dat hij die nacht juist iedere 3 uur weer wakker werd. Daarna nooit meer gedaan; hij blij, ik blij.
    Nu met m'n dochter gaat het net zo. Zij slaapt meestal lekker door (van 21 tot 7, als ik geluk heb, dus dat is 10 uur - en dat deed ze vanaf ongeveer 2 maanden). Ze groeit als kool, is nooit suffig en komt volgens mij helemaal niets te kort.

    Mijn stelling: goed kijken naar je kind, goed luisteren naar je lichaam. Dan weet je zelf wel of het nou een goed idee is of niet, om je kind zo lang door te laten slapen.
     
  7. surf

    surf VIP lid

    21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ons mannetje sliep vanaf ongeveer 6 weken van half 8 tot 6, een paar keer tot half 7 of zelfs 7 uur... helaas is dat sinds anderhalve week weer anders en komt ie nu weer rond 3 en rond 6...
    ze regelen het zelf, en doen van nature wat goed is denk ik... ik volg daarom ook helemaal zijn ritme...
     
  8. surf

    surf VIP lid

    21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb m ook niet aangelegd voor ik ging slapen, ja 2x geprobeerd maar ten eerste drinkt ie dan niet goed en ten tweede haalde ik m uit zn diepe slaap waardoor zn hele nacht ontregeld was en hij elke 2-3 uur kwam. ik kolf nog wel voor ik naar bed ga, en tot nu toe is mn productie prima!
     
  9. Mama van Isabella

    Mama van Isabella Bekend lid

    8 jul 2009
    599
    0
    16
    Ik moet zeggen dat ik een enorme slaapkop ben en mijn zoontje lag de laatste tijd meestal tussen 21.00 en 22.00 pas. Alleen gister dus al na de voeding van 20 uur. Maar daarna ging ik zelf ook al meteen op bed :D Dus kolven voor het slapen gaan heeft ook geen zin. Ik laat het maar zo. Hij is wakker, plast goed. Alleen hij heeft sinds vrijdag al niet meer gepoept. Zou dat met dat lange doorslapen te maken kunnen hebben? Ik las dat bv babytjes wel 10 dagen niet mogen/kunnen poepen maar is dat niet erg lang?
     
  10. surf

    surf VIP lid

    21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ja dat heb ik ook gelezen, althans ik dacht een dag of 4-5... maar zolang je niet het idee hebt dat ie er last van heeft (krampjes ofzo) dan zou ik me geen zorgen maken...
    kasper poepte altijd 's nachts, maar toen ie zolang ging doorslapen is ie daar ook mee gestopt (hij drinkt dan natuurlijk ook minder). hij poept nu standaard na de tweede ochtendvoeding en dan is het echt een bommetje hihi...
     
  11. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Mijn zoontje is morgen 2 weken en slaapt van 22.00 tot 7.00Hij krijgt nu 6 voedingen per etmaal,maar hij drinkt al minder en ik moet hem aldoor wakker maken.Vanaf volgende week ga ik hem om de 4 uur voeden,dus 5 voedingen.Hij was vrij zwaar 4320 gram en hij groei echt geweldig.Vandaar dat ik het zo doe,was bij mijn oudste ook het geval dat ze zo snel op 5 voedingen zat.Als ie een keertje extra wil drinken doe ik dat natuurlijk!!!
     
  12. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Mijn zoontje sliep vanaf een week of 6 ook al +/- 12u aan een stuk. Ik vond het ook héél lang en heb er hier ook een topic over geopend. Maar het werd vanzelf terug wat korter, heb hem nooit wakker gemaakt. Hij drinkt écht niet als hij niet zélf vraagt, heb ik al verschillende keren gemerkt. ;)

    Ik heb er wel altijd op gelet of m'n zoontje alert was bij het wakker worden etc..als hij wat suffig was geweest, had ik hem zeker niet meer zo lang laten slapen. En ik moest 's nachts wel eens op staan om te kolven zenne. :$
     
  13. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Als je zoontje poept, is dat dan nog van die mosterdgele babypoep of zijn het harde keuteltjes?
    Een baby van 2,5 maand hoort nog wel dagelijks minimaal 1 babypoepluier te hebben.
    Poepen doe je van vet en vocht, dus toch maar wat vaker aanleggen?
    Ligt hij niet te warm aangekleed?
     
  14. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.341
    8.803
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    hier ook zo'n goede slaper. geniet er lekker van zou ik zeggen.
    zolang hij goed groeit en plast en tevreden is, lijkt het mij wel goed.

    het kan inderdaad langer duren voordat ze weer ontlasting krijgen, hier was het rond dit tijd ook ongeveer 1 per week. toen nog gebeld naar cb; zeiden dat het geen probleem was, zolang het maar zacht was; borstvoeding schijnt dan zo goed afgestemd te zijn dat ze alle stoffen er uit gebruiken.
    later is het vanzelf weer meer geworden (ook op alleen bv), nu poept hij ongeveer eens in de 2 dagen.
     
  15. Mama van Isabella

    Mama van Isabella Bekend lid

    8 jul 2009
    599
    0
    16
    Hij poepte eerder zo'n beetje om de dag. Maar nadat ik het hier had geschreven op het forum heeft ie ongeveer 6 x achter elkaar gepoept. En wel echte borstvoedingspoep hoor. Geel en drap :D:D En hij bleef maar poepen.
    Blijkbaar is hij wel tevreden maar maak me af en toe toch ongerust. Heb ook het idee dat hij zo weinig drinkt. Soms drinkt ie maar 5 minuten en dan wil hij maar 1 borst. Maar hij heeft wel hele volle plasluiers. Ach het zal wel goed zitten allemaal. Maar met bv weet je het nooit he, wat ze binnen krijgen en dat maakt me wel eens wat onzeker.
     
  16. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Als je kind tevreden en gezond is, goede luiers maakt en goed groeit, kan je erop vertrouwen dat hij voldoende binnen krijgt.

    Ik kolf al 15 maanden niet en heb nog steeds geen maatstreepjes op m'n borsten.;)
     
  17. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Vanaf 6 weken hoeft een borstgevoede baby bij mijn weten niet meer dagelijks een poepluier te hebben. Irem heeft al tijden 1 keer in de 2/3 dagen een poepluier
     
  18. appelsientje

    appelsientje Fanatiek lid

    5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    nou ik lees mee, mijn meisje slaapt s nachts ook heel erg goed. meestal van 20/21- 4uur, maar ook wel eens tot 6/7 uur. Wakker maken heeft in dit geval echt geen zin, ze is in diepe slaap en hoeft echt niet. Ze had vorige week 3 dagen geen poepluier. Maar wel flinke plasluiers en groeit echt als kool (per dag zie je haar groeien, echt niet normaal!!)
    Dus ik laat het lekker aan haar over, ze zal het zelf wel aangeven! Voor nu genieten we er lekker van, wie weet is het tijdelijk!!
     

Deel Deze Pagina