Baby 14 weken drinkt ongelijke hoeveelheden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Goudhaartje, 28 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goudhaartje

    18 nov 2017
    6
    0
    1
    Vrouw
    Hoi!

    Ik ben opzoek naar mensen met een kleintje die hetzelfde doet/deed als mijn dochter en zou graag horen hoe jullie dit hebben aangepakt. Of iemand die ziet wat hier gebeurd, ik heb het gevoel dat ik het niet zie.
    Mijn dochter is 14 weken, ze dronk in het begin heel "netjes" , tot ze een week of 3 was. Sindsdien blijft ze hangen op 6 flessen van 120+4, soms nog 7 als ze er veel slecht drinkt. Op zich prima, wat zij prettig vindt volgen we. Echter drinkt ze de laatste maand heel onregelmatig. Vandaag was haar patroon als volgt ( op verzoek )
    05.00 100 cc
    09.00 50 cc
    11.00 130 cc
    14.30 90 cc
    18.00 130 cc + 70 cc extra
    23.00/24.00 geef ik altijd de laatste fles, als ze slecht heeft gedronken ook een om 21.00 maar met zo'n sloot melk van 18.00 vandaag maar niet.

    Die 70 cc extra, de fles was leeg maar ze probeerde door te drinken. Na 10 minuten een enorme keel opgezet te hebben extra aangeboden. Ze dronk het ontspannen op, waarna ze tevreden in slaap viel.

    Bijna alle flessen, behalve die van 18.00 dronk ze onrustig en soms met moeite.

    Eerst sliep ze van 23.00 tot 08.00 door en dronk ze zelfs dan na zo'n lange nacht maar 60 cc met moeite. Vannacht meldde ze zich dus om 05.00, gisteren ook. Rekken met een speentje werkte niet en vind ik ook niet prettig gezien ze zelf aangeeft behoefte te hebben.

    Ze is verder alert, vrolijk en groeit goed, maar ik zie niet echt wat ze nu met deze manier van drinken doet en of ik iets moet doen om haar te helpen dit te veranderen, het brengt wel wat onrust heb ik het idee.

    Tips en ideeën zijn welkom!
    Liefs,
     
  2. Mamajuli2008

    Mamajuli2008 Actief lid

    11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je het los moet laten, zo lang ze alert is en goed groeit is er niet zoveel aan de hand. Het zijn net mensen, de ene keer meer honger dan de andere keer ;).
     
  3. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Durf bijna niet neer te zetten wat mij 12 weken oude dochter drinkt.

    Die krijgt 5x 180+6 aangeboden (kv), en gaat steeds meer richting 4x daags.
    Ze slaapt nu bijna 11 uur achter elkaar voor de nacht en overdag tukt ze ook prima wat bij..

    Ik ben haar hierin gaan volgen met vraag en aanbod, ook dit kan met kv.
    Maar ze zat al vrij snel op 5 flessen van 180+6.
     
  4. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Volgens mij doe je het hartstikke prima hoor! Als ze verder tevreden is en goed groeit....Maar ik herken het wel hoor; ik heb ook mega lopen zoeken en nog steeds. Je bent zo snel bang dat je het niet goed doet en signalen verkeerd interpreteert. Best pittig dat ritmes telkens veranderen het? Blijf je eigen gevoel volgen!
    En doorslapen hoeft echt nog niet. Beter vaker eten dan grote sloten tegelijk.

    Dus ook ik zeg; probeer los te laten en blijf je gevoel volgen. Je doet het super!
     
  5. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Hier regelde dl het ook zelf, de ene keer ging er maar 90 in en de fles erna 150.
    Heb het uiteindelijk na veel moeite los gelaten, want het was allemaal prima. Wat je zegt, slaapt goed is vrolijk etc
     
  6. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Jij eet/drinkt toch ook niet altijd evenveel?
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina