Baby 2,5 maand wil zitten?!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Triesje91, 12 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triesje91

    Triesje91 Bekend lid

    9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    Hallo allemaal, mijn zoontje Marein is op 26 mei geboren dus nu 2,5 maand. Echter zodra hij iets of iemand vast heeft wil hij zich optrekken. Hij wil het liefst rechtop zitten maar dat is niet goed voor zijn rug! Als hij op schoot hangt wil hij rechtop, als hij in de box ligt doet hij zelfs nog moeite om te gaan zitten. Hij gooit dan zijn beentjes omhoog en doet zn kin op de borst om omhoog te komen. Het lukt hem nog niet maar ik zie het gebeuren dat dat niet al te lang meer gaat duren. Alleen heb ik gelezen dat baby's vanaf 7 maand dit pas gaan proberen dus ons meneertje is wel errrrrug! vroeg. Hebben meer moeders hier ervaring mee?
     
  2. LindsayS

    LindsayS Bekend lid

    26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt meer op poging tot rollen... Dat deed onze dochter met 4 maanden, en dat was al vrij vlot dacht ik. Wie weet is hij aan het oefenen en rolt hij over een maand en misschien is hij gewoon z'n lichaam aan het ontdekken
     
  3. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Kindjes gaan niet zitten vanuit rugligging maar vanuit buikligging en dan opdrukken tot zit. Dit is wel normaal gedrag, dat bewegen maar inderdaad meestal gooien ze die beentjes opzij om te rollen. Belangrijk is om hem ook vaak op de buik in de box te leggen of op je borst zodat ze toch lekker veel kunnen zien!
     
  4. Nacho

    Nacho Fanatiek lid

    3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Die van mij wilde met zes weken al niet meer liggend vastgehouden worden. Ik dacht toen dat hij wilde zitten, maar het ging denk ik meer om het kunnen zien. Ook in de box werd met de beentjes gezwaaid, voor je het weet rolt hij om! Hier blijft hij al 7/8 weken hangen op zijn buik, hij kan nog niet terug rollen. Ik zie nu wel echt dat hij wil zitten. In de wipstoel gaat hij rechter zitten dan de wipstoel. Ziet er wel gek uit haha.
     
  5. Triesje91

    Triesje91 Bekend lid

    9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    Tot nu toe ziet het er nog niet uit dat hij zich wil omrollen maar doet dat af en toe wel per ongeluk en komt op zn zij terecht. Verder komt hij nog niet. Dit is al wel een paar weken geleden.. maar ook als hij op schoot zit dan wil hij alleen maar rechter op en doet daar erg veel moeite voor. Hij houdt zijn hoofdje helemaal naar voren zodat hij zijn gewicht en kracht gebruikt om nog rechter op te gaan zitten. Liggen op de arm/schoot wil hij al bijna niet meer. Hij is wel heel erg bezig om zijn lichaam te ontdekken dat wel.. Ik leg hem ook regelmatig op de buik om zijn nek spieren te trainen en dan drukt hij zich helemaal op. Dan wil hij ineens kruipen maar komt natuurlijk nog niet vooruit. Zijn beentjes maken de bewegingen wel maar de armpjes blijven stil liggen.
     
  6. LindsayS

    LindsayS Bekend lid

    26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet vervelend bedoeld maar het lijkt wel alsof je te snel wilt gaan... Een paar weken geleden al bijna omrollen? Nu al zitten en proberen te kruipen? Ik denk dat je baby gewoon z'n lichaam aan het ontdekken is met al deze bewegingen. Er is nog lang niet genoeg controle en kracht voor deze vaardigheden. Kan me ook niet voorstellen dat het goed is voor de ontwikkeling van je baby als je hem al laat zitten of dingen gaat overhaasten! Alles op z'n tijd...
     
  7. JMay

    JMay VIP lid

    22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Dat denk ik ook idd
    En daarnaast zijn sommige dingen ook gewoon reflex vanuit hun zelf.
    Dat ze direct gaan staan als ze iets onder hun voeten voelen enz
    Maar of dat bevordelijk is is een tweede natuurlijk.
     
  8. Corine1982

    Corine1982 Actief lid

    8 jan 2015
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje was 10 weken toen ze kon omrollen, met 5 maanden zat ze op handen en knieën, met 6,5 maand is ze zelf gaan zitten. Volgende week word ze 7 maanden en vandaag stond ze op handen en voeten. Niet normaal dus! Haha.
     
  9. Corine1982

    Corine1982 Actief lid

    8 jan 2015
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft ook trouwens altijd willen zitten. Liggen was krijsen. Tegen mij zeiden ze lekker laten liggen maar als ze een temperament hebben hou je ze niet tegen.
     
  10. Annekijn

    Annekijn Actief lid

    29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geloof wel dat het kan, hoor.
    Onze dreumes kon haar gewicht dragen op haar beentjes op 3,5 maand. Ze vond het heerlijk om haar beentjes te strekken en boven alles uit te turen (weliswaar met steun). Zelfstandig zitten (zonder ruggensteun) kon ze op 4 maand.
    Mijn ka zegt dat het onzin is, al die fabeltjes van je mag dit en dat niet want: slecht voor de rug, de heupjes, noem maar op. Je moet vooral letten op de signalen die je kind zelf aangeeft!

    TS, ik denk dat je een wakker en energiek kereltje hebt daar. Lekker doen wat hij wil! Wil hij rechtzitten, gewoon doen.
     
  11. X11

    X11 Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Zijn sit-ups en daarmee worden rug- en buikspieren geoefend/gesterkt. Normaal gedrag voor baby's. Je kindje in vlot, dat wel, maar niets extreems. Echt zitten zal nog wel een tijdje duren. Laten gaan, niet bij helpen.
     
  12. X11

    X11 Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Zou dan eerder aan reflux denken dan aan temperament. Bij reflux is liggen heel pijnlijk voor een kind.
     
  13. Corine1982

    Corine1982 Actief lid

    8 jan 2015
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee x11 dacht dat zelf eerst ook, maar ze is mega snel. Ze kruipt nu ze net geen 7 maanden is de kamer rond, en staat in de box. Ze heeft altijd ook in mijn buik zo veel bewogen en is zo druk met alles behalve slapen dat je er ook weleens gek van kan worden moet ik eerlijk zeggen.
     
  14. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Als hij graag wil zitten kan het echt geen kwaad om hem bij jou op schoot te laten loungen of hangen hoor. Het is onzin dat baby's van deze leeftijd altijd helemaal plat zouden moeten liggen. Echt rechtop zou ik wel vermijden tot hij dit écht goed (zelf) kan. Onze jongste ging met net 6 maandjes zelf zitten en ik vond haar al vroeg. Ik heb wel eens gehoord van een baby die met 5 maand zelf ging zitten, maar heel veel vroeger lijkt me redelijk ongemogelijk- gezien het feit dat de spieren voldoende ontwikkeld moeten zijn en dit toch ook tijd kost.
     

Deel Deze Pagina