Baby 3,5 maanden en scheiden

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Lois123, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lois123

    Lois123 Lid

    28 apr 2016
    33
    0
    6
    NULL
    Breda
    Wat een ellende, toen ik 32 weken zwanger was besloot mijn vriend een punt achter onze relatie te zetten. De druk van de buiten wereld werd hem te veel en zei uit eindelijk dat hij het nogmaals wou proberen. Een week later (stond al geplant) gingen we geregistreerd partnerschap aan alles in mij zei niet doen maar ik heb het helaas toch gedaan. Het ging beter praten meer hij zei een maand later misschien zei ik het te snel. Ik ben eind december bevallen en ik was het gelukkigste meisje op aarde een en al liefde voor mijn zoon en voor mijn man. Het ging beter.. als ik wel eens vroeg hoe gaat het met ons? Zei hij we hebben het toch goed schatje.

    Helaas heeft hij vorige week verteld dat hij wilt scheiden dat hij al maanden ongelukkig is en dat hij liever een half jaar geleden al was gestopt maar bang was dat ik onze zoon zou afpakken. Er valt ook niet meer te praten hij is een dag later naar een hotel gegaan en woont sinds gisteren weer bij zijn ouders. Ik zit met mijn handen in het haar iedereen heeft vragen en niemand begrijpt het. Ik heb niet veel vriendinnen waar ik terecht kan en die ik om raak kan vragen.

    Hebben jullie tips of advies. Ik geloof er niet meer in dat het goed komt ik weet het namelijk zeker.
     
  2. Fabje123

    Fabje123 Bekend lid

    9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Jeetje wat heftig zeg!!
    Ik heb maar 1 tip en dat is: regel het goed voor je zoon. Probeer on speaking terms te blijven en duidelijke afspraken te maken.
    Uit je boosheid en verdriet bij een vriendin, zus of moeder. Zorg voor momentjes voor jezelf en vergeet niet van je zoon te genieten.
    Sterkte ermee, hopelijk komen jullie er op een goede manier uit....
     
  3. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Heel veel sterkte!
    Ik hoop dat jullie samen een goede regeling voor je zoontje kunnen treffen.
     
  4. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.181
    940
    113
    Zuid-Holland
    Zoek een mediator aangesloten bij de vFas, een vakvereniging. Er valt zoveel te regelen en daar heb je echt hulp bij nodig is helaas mijn eigen ervaring!

    Ik wil je heel veel sterkte wensen! Het is erg pittig wat er allemaal op je af komt.

    Overigens vraag ik me bij je verhaal wel af: heeft hij niet een ander? Ik lees erg veel herkennings punten helaas en ben er later achter gekomen dat ik dus flink bedrogen ben.
     
  5. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Heftig hoor meid.

    Ik zou sowieso steun zoeken in je omgeving. Emotioneel natuurlijk, maar ook in praktische zin. Je bent eigenlijk nog maar net bevallen en staat er nu alleen voor..

    Als het in je eigen netwerk niet lukt zou ik naar de gemeente gaan en vragen om hulp.
     
  6. Lois123

    Lois123 Lid

    28 apr 2016
    33
    0
    6
    NULL
    Breda

    Bedankt voor je berichtje.. ik heb al meerdere keren gevraagd maar elke keer zegt hij nee. Ik ben opzoek naar een mediator maar heb geen idee waar ik op moet letten.
     
  7. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Goh wat heftig zeg! Je kindje is nog zo jong en dan heb je als moeder al zoveel op je boterham en dit nog.
    Zoals eerder al gezegd: probeer vrienden te blijven omwille van jullie zoon maar verder zou ik klaar met hem zijn. Dat hij je in deze periode, op zo'n manier in de steek laat zegt wen hoop over hem vind ik.
     
  8. Lois123

    Lois123 Lid

    28 apr 2016
    33
    0
    6
    NULL
    Breda

    Ik wil het ook heel graag netjes regelen.. Maar soms komt er ook iets in mij naar boven wat heb graag heel veel pijn en verdriet wilt doen... en dat vind soms lastig
     
  9. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.181
    940
    113
    Zuid-Holland
    Www.verenigingfas.nl het is een vakvereniging waar advocaten en mediators bij zijn aangesloten. K heb wel gekozen voor een mediator die ook advocaat is om zeker te weten dat alles juist geregeld word. Je kan overigens navragen of je misschien in aanmerking komt voor gefinancierde rechtsbijstand, weet natuurlijk niet hoeveel je verdiend. Maar als je daarvoor in aanmerking komt dan hoef jij eenmalig voor het gehele mediation traject maar €53 te betalen en ongeveer €75 voor de griffiers kosten. de rekening wordt dan in tweeën gesplitst, als je ex hiervoor niet in aanmerking komt betaald hij de helft van de rekening. Jou helft valt dan onder de gefinancierde rechtsbijstand.
     
  10. Lois123

    Lois123 Lid

    28 apr 2016
    33
    0
    6
    NULL
    Breda
    Hoi Mirjam , bedankt voor je tip ik ben het gelijk gaan uitzoeken! Heb je misschien nog meer dingen waar ik op kan letten? Ik heb totaal geen idee van alles.. (daar in tegen mijn schoonfamilie wel)
     
  11. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.181
    940
    113
    Zuid-Holland
    Zorg ervoor dat je wel van alles wat gaat afweten. Klinkt makkelijk, maar ik ben actief bezig geweest om kennis die ik niet heb wel te krijgen. Bijvoorbeeld m'n ex had steeds geroepen het huis op zijn naam te willen zetten, dat was de beste oplossing volgens hem. K weet helemaal niets van hypotheken...... Dus ik heb een middag met een vriend gezeten die hypotheek adviseur is en hij heeft alles aan me uitgelegd,, k heb al m'n domme vragen kunnen stellen. Dus ik weet nu waar het over gaat. Kennis die je niet hebt, zoek uit waar je die wel kan krijgen! Pro actieve houding van jezelf helpt je echt!
    En een mediator helpt jullie ook met ouderschapsplan, alimentatie ed.
    Heel veel sterkte! Tis een achtbaan waar je helaas in zit, weet ik uit eigen ervaring, vol met emoties! K zit zelf ook nog steeds in de achtbaan. Kan niet wachten tot de scheiding rond is en ik een eigen woning gevonden heb!
     
  12. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.422
    5.510
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad 👍 Als er dingen gezegd worden door je ex, waarvan je strekking niet begrijpt, gewoon zeggen: ik kom er zsm op terug.
    Nergens zomaar mee instemmen.
    En verder is een mediator echt onmisbaar, voor het maken van afspraken en de financiële kant van het verhaal.
    Ook ik zit er middenin, het duurt zo laaang allemaal..😒
     
  13. Brilli

    Brilli Actief lid

    23 okt 2014
    293
    57
    28
    Meeste goeie tips zijn idd al gegeven, probeer je vooral goed in te lezen in alles en neem een goeie mediator! Ik heb dat zelf als heel prettig ervaren en dingen worden voor jullie beiden goed geregeld.

    Kan helaas wel lang duren allemaal maar zou opzich met 5-6 maanden geregeld moeten kunnen zijn.

    Ik kom net uit het traject, dus als je vragen hebt, stuur me maar een pb!
     
  14. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit!
     
  15. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.598
    11.155
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik weet eventueel nog wel een hele goede mediator in de omgeving van Breda. Stuur maar een PB als je de info wil.
     
  16. Lois123

    Lois123 Lid

    28 apr 2016
    33
    0
    6
    NULL
    Breda
    Hi mama's Bedankt voor jullie reacties. We hebben voor aankomende woensdag een afspraak bij een mediator en dat valt me nu al zwaar. Inmiddels zijn we 3 weken verder en het gaat mij veeelste vlug, echter kan het voor mijn (ex)man niet vlug genoeg gaan ik merk dat ik nog steeds in een soort bubbel zit. Keihard ben ik en af en toe in huilen uitbars en dat komt dan vooral als ik aan ons kleintje denk.. die had ik zn ander leven gegunt met een vader en moeder die van elkaar houden en bij elkaar zijn. Niemand begrijpt het, echt niemand en na 3 weken ik ook nog steeds niet. Als hij zegt dat hij het beste voor onze zoon wilt word ik super kwaad want wat lult hij nou? Als je het beste had gewild voor onze zoon hadden we nooit in deze situatie gezetten had je met me gepraat en verteld wat er loos was!? Hadden we er voor kunnen vecht jij en ik! Had je mijn en je zoon niet achter gelaten.. Hoe kan het toch? Ik vroeg hem waarom hij de keus had gemaakt om iets langer als een jaar geleden vader te worden, hij zei ik dacht dat dat onze relatie zou reden.

    Ik kon echt alleen maar huilen hoe kan dit nou? ik was daar zelf toch ook bij, we hadden het goed, het was een bewuste keuze, we hebben het er jaren over gehad en voor mij was het zeker niet om onze relatie te reden want ik mijn ogen was die goed.

    Wat moet ons zoontje straks wel niet denken als hij hoort dat zijn vader na 3 maanden de benen heeft genomen en er niet voor wou vechten.. hij moet zich toch ongewenst voelen.. dat hij mij pijn doet oke, maar mijn kind dat wil ik niet!
     
  17. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.181
    940
    113
    Zuid-Holland
    Wat zijn je emoties herkenbaar!! Ik wil je veel sterkte wensen!
    En het proces van een mediator loopt niet zo vlot, er zal nog veel op je af komen. Probeer zover mogelijk je bij de mediator op de zakelijke kant van het verhaal te richten. Emoties helpen helaas niet hierbij. Heel makkelijk gezegd weet ik uit eigen ervaring, maar toch wel een tip.

    Al je vragen en je verdriet die zijn niet zomaar weg, je zit midden in een rouwproces.
    Ik zelf zit er ook nog midden in, al hebben we bijna alles geregeld om het echtscheidingsverzoek in te kunnen dienen. Soms lukt het goed om zakelijk te zijn, soms totaal niet.....
    Veel sterkte!
     

Deel Deze Pagina