Baby 3 maanden drinkt alleen slapend

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spiegel, 2 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spiegel

    Spiegel Lid

    18 nov 2019
    67
    11
    8
    Vrouw
    Hallo,

    Ik ben wellicht wat overbezorgd, maar mijn kleine van 3 maanden wil sinds een klein weekje alleen aan de borst drinken als ze slaapt.
    Als ik haar tussendoor aanleg, wordt ze super kwaad. Gaat wel even zuigen voor 1 sec en laat dan boos los. Vandaag heeft ze nog maar 4 voedingen gehad. Ik vind dit helemaal niet fijn. Ze heeft ook nog maar 3 volle plasluiers gehad. Ze ook heeft erg moeite met het flesje.

    Ze was al eerder wat onrustiger geworden aan de borst. Laatst bij consultatiebureau zagen we dan ook dat haar groeicurve kwa gewicht afboog, maar het was nog acceptabel.

    Laatst moest ik haar ophalen bij de opvang omdat het echt niet ging. Wilde niet drinken en liet zich niet troosten. Mijn vriend en ik kunnen haar wel goed troosten. Ze huilt niet te veel ofzo bij ons. Verder ben ik niet ontevreden over hoe ze slaapt. Ze lacht af en toe wel.

    Het is natuurlijk niet handig zoals het nu gaat. Ze is erg afhankelijk van mij en mijn werk is weer begonnen... Nog geen idee hoe ik dat moet doen. Maar bovenal wil k niet de plank mis slaan. Goed drinken is zo belangrijk!

    Ben benieuwd of iemand dit herkent.
     
  2. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.078
    113
    Hulpverlener
    Ik herken het zelf niet. Maar is het een mogelijkheid om een lactatiekundige mee te laten kijken om te kijken hoe je baby drinkt ? En consultatiebureau vragen om tips? Heeft ze reflux misschien?

    en verschillende flessen uit te proberen?

    Ik zou wel in gesprek gaan met je werkgever om samen een oplossing te zoeken. Misschien kan je voor een deel thuis werken?
     
  3. Spiegel

    Spiegel Lid

    18 nov 2019
    67
    11
    8
    Vrouw
    Gelukkig kan ik mijn werk zelf inrichten. Maar moet er wel op bedacht zijn en veel heen en weer reizen. Ik hoop echt dat ze het flesje gaat accepteren. Want dat maakt het leven het wat makkelijker.

    Het gaat inmiddels weer beter met drinken uit de borst. Ik denk achteraf daar het kwam doordat mijn toeschietreflex te heftig is en zij misschien niet helemaal lekker was.
     
  4. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.078
    113
    Hulpverlener
    Dat zou ook zeker kunnen. En je bent net weer begonnen met werken. Is voor haar denk ik ook wennen.
     

Deel Deze Pagina