Baby 3 maanden slaapt niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kgulik, 30 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Al heel wat onderwerpen geopend over ons mannetje. Het is dan ook al vanaf het begin een bewerkelijk kindje. Het is een huilbaby geweest en het gaat nu sinds een week wat beter. Verborgen reflux en koemelk allergie. Hij heeft nexium en pepti en dat lijkt nu allemaal wat te werken waardoor het krijsen van de krampen heel de dag door eindelijk over is. Voorheen werd hij snachts wakker rond half 3/3 uur omdat hij elke keer zijn speen verliest. Nu slaapt hij tot ongeveer 5 uur. Nachtvoedingen heeft hij al lang niet meer nodig.
    Helaas is het wel nog steeds een erg onrustige baby. Vrolijk maar onrustig. Alles is steeds maar goed voor korte duur en slapen overdag is echt een kriem! Na zijn flesje is hij ongeveer een uur tot 1.5 uur wakker en dan begint hij echt te mopperen, te gapen en in zijn ogen te wrijven van moeheid maar toch doet hij steeds zo moeilijk met inslapen. We hebben werkelijk al vanalles geprobeerd. Wiegen, inbakeren, ruis op radio, muziekje, knuffeldoekje, vast slaapritueel, in slaapzingen etc. Ene keer slaapt hij direct maar word hij na een half uur al wakker omdat bijvoorbeeld zijn speen eruit valt (hem laten huilen met bijvoorbeeld 10 minuten methoden zorgt er alleen maar voor dat hij over de rooie gaat) en zijn speen erin doen resultaart vaak in dit elke 10 minuten herhalen. Andere keer zijn we 3 kwartier bezig om hem uberhaupt in slaap te krijgen. En dat met elk slaapje! Raar is dat na de fles van 19.00 uur (als hij dan eindelijk slaapt) hij wel goed door slaapt tot de fles van 23.00 uur. Maar de slaapjes van overdag zijn echt met zoveel moeite en hij mist soms zoveel slaap waardoor hij alleen maar mopperiger wordt en oververmoeid raakt. We weten niet meer wat te doen en waarom hij niet gewoon gaat slapen als hij moe is.. herkent iemand dit en heeft iemand tips? Homeopathie werkt niet. Ga wel afspraak maken met osteopaat.
     
  2. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Hmm herken dit van mijn oudste zoon, drama ook van alles geprobeerd en niks hielp. Liep zelfs rondjes zodat ie in de kinderwagen in slaap viel. Uiteindelijk heb ik het gewoon maar een soort van geaccepteerd, toen hij wat actiever werd sliep hij ineens welns'middags, maar hij was toen echt al wat ouder. Nog steeds slaapt hij vreselijk moeilijk in. Sterkte meis!
     
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Zijn er geen vermoeidheidssignalen voordat hij gaat gapen en in zijn oogjes gaat wrijven?
    Bijv. Erg druk doen? 1.5 uur wakker voor een 3 maanden oude baby is best wel veel namelijk, dus misschien mis je zijn eerste (verborgen) signaal?
    Verder is het ook een kwestie van oefenen denk ik en het gaat ook niet altijd goed.
    Hij moet leren om zijn slaapcyclussen aan elkaar te plakken...ook overdag met geluiden en dat heeft soms wat tijd nodig.
     
  4. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.473
    24.329
    113
    Ik zou hem wat eerder in bed leggen. Als hij eerst al wakker is tijdens een flesje en daarna nog 1,5 uur wakker blijft, is zijn wakkere tijd misschien te lang. ik zou uitgaan van een wakkere tijd van 60 tot 90 min (inclusief het flesje dus).

    Een slaapcyclus van een jonge baby is ca. 45 min. en het kan even duren voor ze leren om meerdere cycli aan elkaar te plakken. De gecontroleerde huilmethode zou ik ook niet toepassen, zeker niet met 3 mnd. Zo'n kleintje kan heel goed nog hulp en geborgenheid nodig hebben om te kunnen slapen.
     
    Aegyo en Regina88 vinden dit leuk.
  5. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Klinkt al een van mijn zoontjes (nu 10 weken oud), slapen overdag is drama!
    Wij hebben van de fysio en kinderarts nog wat slaapsignalen geleerd te herkennen.
    Bij ons is het:

    - Grote ogen opzetten maar wel dwars door je heen staren / negeren of wegkijken
    - Bleek worden
    - Marmeren van de huid (huid wordt vlekkerig en je ziet de aders goed) https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj5iM7RlrPVAhUEaFAKHWTsCbUQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fwww.huidarts.com%2Fhuidaandoeningen%2Fcutis-marmorata-marmerhuid%2F&psig=AFQjCNEyDMNvCdDAehjx78L3lX3UAynXPw&ust=1501578677727462

    En verder natuurlijk geeuwen en in de oogjes wrijven.
    Nog steeds slaapt hij moeilijk en wordt hij veel wakker (vooral hazeslaapjes van 20 minuten). Bij ons is het boven helemaal stil, enige dat hij hoort is geluiden van buiten en zijn tweelingbroer die naast hem ligt. Sinds kort hebben we de swaddle me inbakerzakjes, dit werkt wel tegen de hele erge onrust. Soms geef ik het op en ga ik maar met hem in de kinderwagen wandelen, wel zielig voor zijn broer die vaak wel gewoon lekker slaapt.

    De enige troost is dat het snachts wel goed gaat, vanaf een uur of 11 savonds slaapt hij in bed gelijk in en na de fles ook meteen weer verder slapen.
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.796
    14.141
    113
    Hier kijken we naar dr wallen, wordt ze bleek en grijze wallen onder dr ogen dan gaat ze naar bed. Als we wachten tot ze in dr ogen gaat wrijven etc. dan zijn we al veels te laat en wacht een gevecht.
     
  7. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Owww, zo herkenbaar! Maar ik wil je een hart onder de riem steken, het komt echt goed! Hier ging het slapen overdag veel beter sinds we een strak flessenschema aanhielden. Ze krijgt vijf flessen: 7-11-15-19-23. Daarvoor was het slapen namelijk ook een drama overdag. Nu slaapt ze na de fles van 7 een klein uurtje ( meestal 8.30-9.30). Na de fles van 11 slaapt ze lang, zo' n 2,5 uur! Dat is echt nieuw voor ons. In de namiddag nog een powernap van drie kwartier en savonds gaat ze rond 20.30 u naar bed.
    Schema zijn we gaan doen toen ze vier maanden was. In de nacht wordt ze nog wel wakker maar met speen valt ze wel weer snel in slaap.
     
  8. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Ja vaak leggen we hem ook na uurtje na de fles op bed. De melk moet immers wel echt goed zakken. Zeker in verband met zijn reflux maar dit maakt helaas geen enkel verschil :( hij blijft altijd erg moeilijk doen met het naar bed gaan. Ik hoop echt dat hij het snel gaat leren want hij heeft er zelf ook last van als hij zo moe is. Dan is hij niet meer te genieten en erg mopperig terwijl het eigenlijk een heel vrolijk kind is. Wel is het zo dat het een erg alert kind is. Dit was hij al als pasgeboren baby. Alles moet hij in de gaten houden. Dus we proberen de prikkels zo veel mogelijk te beperken want hebben soms het idee dat hij hier erg gevoelig voor is. Alsof hij zichzelf geen rust gunt
     
  9. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Zelfs als hij het leert dan gaat het nog niet altijd perfect zul je zien.
    Er zullen echt we dagen tussen zitten dat je met een jengelig kindje zit die zijn slaap niet kan vatten.
    Mijn zoontje slaapt over het algemeen gied overdag, maar vandaag werd hij na 45 minuten weer wakker uit zijn ochtendslaapje en wilde niet meer verder slapen...gevolg is dat ik de hele tijd een jengelige baby om me heen heb.
    Pas nu na zijn papje ligt hij weer te slapen.
    Je kunt er helaas weinig aan doen.

    Ik ga vaak met hem naar buiten als hij 'te vroeg' wakker wordt...dan kijkt hij even om zich heen en doet nog even een dutje in de wagen...vaak is dat voor even genoeg om weer op te laden en gewoon goed zijn volgende slaapje in te gaan.
     
  10. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Ja die van ons krijgt al een hele tijd op vaste tijden de fles. Om 7.00. 11.00. 15.00 uur. 19.00 en laatste fles om 23.00 uur. Ook vast ritme. Flesje. Uitbuiken terwijl we samen even knuffelen en kletsen. Dan even alleen spelen in de box en dan slapen. Natuurlijk heb je tussendoor wel eens uitstapjes ofzo maar over algemeen vast ritme maar toch wil het inslapen en doorslapen niet lukken :( en als hij nou de nacht doorsliep maar ook dat doet hij niet dus het is zo vermoeiend voor ons allemaal :p het is vooral lastig dat je zo lang bezig beng met hem in te laten slapen en als het dan gelukt is soms de pret van korte duur is. Soms is hij dan weer na 20 minuten wakker. Maar inderdaad na de fles van 19.00 slaapt hij door tot 23.00. Dus dan slaapt hij meestal wel opeens zo'n 2 tot 2.5 uur
     
  11. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Ja dat begrijp ik, dat is ook niet zo'n ramp maar al meer dan 3 maanden met dit probleem zitten is toch lastig ;)
     
  12. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Hij is nog zo jong...is heel normaal dat hij nog niet gelijk doorheeft dat hij meerdere cyclussen aan elkaar kan plakken.
    Zo te horen doet hij het allemaal hartstikke goed, maar moet je gewoon wat geduld met hem hebben...het komt allemaal vanzelf wel.
     
  13. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier heeft mijn dochter nooit lang geslapen 2x 45 min en toen de hele nacht, vanaf 4 mnd ong... daarvoor alleen maar huilen!
    Ik baalde verschikkelijk want naast het huilen (ook reflux) zo weinig slapen af en toe wist ik gewoon niet wat ik moest.
    Ik kon haar rustig in bed leggen, maar ze ging helemaal uit haar stekker.

    Het is overigens nooit beter geworden, gelukkig sliep ze wel de hele nacht vanaf 3 mnd.....
    Ze was met 2,5 jr ook slaapje af zeg maar...
    Mijn zoon erna was een echte slaapkop... ik wist niet wat me overkwam... hij sliep van 10-12 van 13-15 uur en toen nog 17-18 en daarna om 19.30 naar bed en gewoon om half 7 wakker worden!
     
  14. Hotsiflots

    Hotsiflots Fanatiek lid

    31 aug 2015
    1.538
    165
    63
    Full time mom
    ach heeel herkenbaar!

    Mijn tweeling: beide huilbaby's en een van de twee heeft verborgen reflux en beide koemelk allergie het werd beter met 4 maanden.

    De baby (sayuri) met de reflux is nog steeds een moeilijke inslaper, maar met 11 maanden slapen ze nu pas gelukkig door, het hebben van een reflux baby (vooral verborgen reflux) is soms overleven en zijn meestal lang extreem slechte slapers.

    Wat hier geholpen heeft zijn maagzuurbeschermers, strikt ritme.......en geduld.
     
  15. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.322
    1.343
    113
    Ewan het Droomschaap al geprobeerd? :) Mijn refluxkindje slaapt nog steeds met Ewan :D Hele moeilijke slaper (met in slaap komen dan) en ook heel snel wakker, maar van Ewan wordt hij altijd rustiger.

    Ik wieg hem in slaap en zet Ewan naast ons :)
     
  16. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Oh lijkt me zo erg want hoe houd je het dan vol? Wij slapen nu al 3.5 maand maar zo'n 3 uurtjes per nacht en overdag zit je dus vaak met een jengelige baby die niet wil slapen. Ik zit er helemaal doorheen en heb elke dag hoofdpijn en veel migraine aanvallen. Als het een kwestie van tijd is en wachten tot hij ouder is lijkt me dat dus echt een ramp...
     
  17. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ja, dat is zijn ritme dan blijkbaar, hij weet dan wel dat het dan avond is denk ik.
    Hier ging het dus met vier maanden stukken beter, nog even volhouden, het wordt echt beter!
     
  18. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ach, zo met je te doen. En dan zeggen we allemaal dat het vanzelf beter wordt! Maar dat is echt zo, vertrouw daar op. En voor nu: probeer anders je zoontje even een dag of nacht ergens onder te brengen. Ons meisje heeft al heel veel geslapen bij opa en oma omdat wij het anders niet vol hielden.
     
  19. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ja bijslapen is echt even cruciaal!
     
  20. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Geen idee een soort van overleven. Maar s'nachts sliep ie wel meer dan 3 uur hoor maar wel om de 2 a 3 uur wakker. Wat ook helpt is hem af en toe even weg te brengen, misschien je moeder of een andere oma of vriendin? Hoeft dan niet eens perse de nacht te zijn maar dan kan jij even bijtanken. Mijn jongste komt ook nog regelmatig s'nachts dus die gaat morgen voor de tweede keer een nachtje bij mijn moeder slapen.
     

Deel Deze Pagina