Baby 3 maanden slecht slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gl0ria, 4 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    #1 Gl0ria, 4 apr 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 apr 2021
    Mijn baby is 3 maanden oud en slaapt heel onrustig.
    Ze slaapt sochtends 1,5 uur, ze valt in de maxi cosi in slaap als we de oudste naar school brengen en thuis leg ik haar dan voorzichtig over in de box.
    Rond de middag gaat ze zodra ze moe wordt naar haar bedje, dit lukt meestal een uurtje, soms na wat sussen en over haar hoofdje aaien plakt ze er nog één cyclus achteraan.
    Eind vd middag doet ze nog een hazenslaapje beneden.
    S'avonds wordt is ze ergens tussen 20.00 en 21.00 echt uitgeteld en gaat ze in haar bedje. Ze krijgt rond 23.00 nog een voeding, deze drinkt ze ook helemaal leeg. Vervolgens zien we na middernacht ieder uur van de klok, ze lijkt na iedere slaapcyclus wakker te worden.

    Is dit normaal? Kunnen we hier iets aan doen of hoort het erbij?

    Voeding krijgt ze om 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00 en ergens tussen 3 en 4 snachts. We bieden 150 cc aan, meestal gaat dit niet helemaal op.

    Toevoeging: We hebben al van alles geprobeerd, puckababy, late fles niet zelf geven maar wachten tot ze zich zelf meldt, kruikje erbij omdat we dachten dat ze het misschien koud had ect.
     
  2. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Overdag vind ik niet heel raar klinken
    Wat betreft de nacht zeg je we zien ieder uur op de klok. Wat gebeurt er precies en moet je haar helpen in slaap te komen of lukt dat zelf?
     
  3. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Het lijkt erop dat ze de cyclussen niet kan koppelen, want soms huilt ze met haar ogen dicht of zodra ze haar speentje krijgt sluit ze haar oogjes meteen en is ze nog even wat onrustig geluiden aan het maken en bewegen. Laten huilen om te kijken of het haar zelf lukt wordt gieren, niet echt een optie want dan is het hele huis wakker :confused:.
     
  4. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.494
    1.090
    113
    Heftig, en pittig want je zal zelf ook niet veel slapen.
    Hier Read dat ook wel een beetje t geval bij de jongste. Hij sliep dus het liefste op ons, of tussen ons in...
    Mijn man bleef vaak tot een uur of 1 beneden met hem, ik ging rond een uur of 9 naar bed en als m'n man dan om 1 uur naar boven kwam sliep hij dus of in z'n eigen bedje of bij ons, als hij dan weer wakker werd was hij voor mij, vaak rond een uur of 3. Ik ging er dan mee naar beneden of legde hem op of bij mij, vaak nog wel een voeding erbij in de nacht. Compleet geen ritme en slopend maar zo kwamen we beide aan wat uurtjes slaap. Gezellig? Nee zeker niet maar het was tijdelijk hielden we ons maar voor.
    Achteraf heeft hij veel oor instellingen gehad, buisjes met 13 maanden en iets later een 1 persoons bed en we hadden een kind dat rustig sliep in z'n eigen bedje.
    Achteraf vond hij het ledikant vreselijk en dus veel pijn gehad.
    Is (oor) pijn bij jullie uitgesloten?
     
  5. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.418
    4.844
    113
    Vrouw
    En een strakkere inbakerdoek? Puckababy is nog best los toch?

    Onze jongste van 2 maanden slaapt in een strakkere inbakerdoek beter dan in de puckababy ;)
     
  6. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Meestal hoor je dat ze rond de 3 maanden in ene onrustig zijn met het slaapgedrag. Mijn zoontje is nu ook bijna 3 maanden en herken het enigszins wel. Ook krijgen ze rond de 12 weken een sprong. En bouwen ze hun eigen ritme weer op. Ik zou nu niet meer aan inbakeren beginnen, vooral nu niet meer aan laten wennen.

    Mijn zoontje slaapt nu overigens in een slaapzak en dat gaat prima.
     
  7. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Ze heeft dit al een week of 6, ik weet dat het tijdelijk is maar het best een aanslag op je eigen lichaam, ik ga dan ook vlak na haar naar bed. De gezelligheid met m'n partner haal ik in betere tijden maar weer in, het is niet anders. Ik ben denk ik vooral op zoek naar herkenning/tips.

    Ze slaapt onder het lakentje van Fedde & Kees, om nu nog weer strak te gaan inbakeren lijkt me eigenlijk een beetje de verkeerde kant op.
     
  8. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik lees heel normaal babygedrag. Je kindje zoekt je. Wil bij je zijn, heeft je nodig ipv alleen te moeten slapen. slaapt ze bij jullie op de kamer? Een draagdoek een optie?
    Ik denk dat je wellicht te veel verwacht van een 3 maanden oude baby. Ze is nog zo klein..
     
  9. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Onze oudste had ook een speentje en dat viel toen ze 3-5 maanden oud was ook elke keer uit haar mond en moesten we inderdaad ook elk uur erin duwen. Wij hadden haar bedje op onze slaapkamer en alhoewel het niet ideaal is kun je dan wel relatief makkelijk even de speen er weer in duwen en verder slapen. Slaapt ze naast je?
     
  10. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Ze sliep in een co sleeper naast mij, maar daar was ze redelijk snel uitgegroeid. Ze ligt nu in haar ledikantje in haar eigen kamer, en sindsdien zijn de nachten ook onrustig. Misschien is dat inderdaad een stap te ver bij ons vandaan en moeten we haar bedje bij ons in de kamer zetten. Haar kamer is nog geen twee meter verderop en de deuren staan open, ik kan haar horen ademen vanuit mijn bed maar het is een kleine moeite om te kijken of zij dichterbij ons prettiger vindt :).
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  11. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Hier was het ook zo met 3 maanden, heeft bij ons een maand geduurd. De nachten zijn nog steeds aardig gebroken, maar in ieder geval niet meer ieder uur. Ik dacht dat ik gek werd... regelmatig me zo diep wanhopig gevoeld in de nacht. Het is beter geworden sinds ik hypoallergeen eet, maar dat kan echt toeval zijn. Over twee weken ga ik provoceren dus dan zal ik het zeker weten :) (ik geef volledige borstvoeding).
     
    Gl0ria vindt dit leuk.
  12. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Bij ons was hij iets ouder maar bij zoveel onrust hielp samen slapen hier het best.
     
    Gl0ria vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina